Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

appellover schreef:
di 22 jun 2021, 1:09
Ben meer naar internet verhuisd omdat ik nu een onbeperkt bundel heb voor heel EU.Was voorheen 25GB maar was na hooguit een week leeg.
Had altijd 2 mobieltjes nodig met chromcast,nu met mi tv stick nog maar 1.
Gr.Ron.
Ik heb een KPN Zakelijk onberkt bellen/SMS/data abonnement maar buiten Nederland in de EU toch slechts 25GB p/mnd aan data.
Wat heb jij voor een onbeperkt (data)abonnement waardoor je in de EU ook geen limiet hebt? Klinkt best interessant...
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door jheeck »

jheeck schreef:
zo 20 jun 2021, 16:18
des schreef:
vr 18 jun 2021, 18:01
Bij mij zou ie in de kast boven de ijskast moeten komen, ik hoop maar dat dit goed gaat, heb anders geen plaats, Afbeelding
Bij een camper met kunststof opbouw ben je waarschijnlijk minder beperkt in de locatiekeuze dan ik met onze stalen buscamper. Vooralsnog ligt 'ie bij mij prima, zowel op campings als onderweg. De zonwering/verduistering bevat ook niet teveel metaalfolie want deze lijkt de ontvangst niet te beïnvloeden.
Update / bevinding: Ik sta nu in een gebied met matig bereik binnen in de bus en heb zojuist een geleende buitenantenne getest. Voorlopige conclusie is dat omnidirectionele antennes misschien wel handig kunnen zijn om de ontvangst onderweg te verbeteren (nog te testen maar ik ga er voorlopig geen nieuw aanschaffen) maar eenmaal op je plek haal je meer uit het verplaatsen c.q. richten van je router dan uit een losse richtinggevoelige antenne direct op de camper.

Ik ga voorlopig uit van een goed lang voedingssnoer zodat de router in het luikhoofd van het dakluik kan liggen als dat nodig is.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door seth_space »

Wat me nu niet helemaal duidelijk is adhv je verhaal. Heb je nu een omni directionele antenne (360graden dus) of een directionele (richtantenne)?
Router's hebben vrijwel altijd default een omni aangezien je nooit precies weet waar het signaal vandaan komt.
Wat spelen met de plaatsing kan inderdaad heel nuttig zijn omdat je soms storende omgeving elementen kunt vermijden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door jheeck »

De antenne die ik net even heb geleend was een directionele en die voegde, ook goed gericht, weinig toe.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Intresante informatie, eu wat is het verschil OK attennes dan, directionele en dat andere?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door jheeck »

Directionele antennes moeten telkens op de signaalbron gericht worden en zijn daarmee niet echt geschikt voor vaste montage op je camper. Omnidirectionele -voor alle richtingen- hebben dat probleem niet maar zijn daardoor iets minder efficiënt vermoed ik (anders zou er geen markt voor directionele antennes zijn tenzij het prijsverschil erg groot is).
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Dank je wel voor deze informatie
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

Een richtantenne heeft enkel resultaat als hij juist uitgericht is.
Anders heb je zelfs minder goede ontvangst (tot zelfs geen) dan bij een rondstralende antenne

Je komt ergens aan en naar waar ga je dan richten? En verkeerde richting is dus nog slechter signaal.
Ja maar daar staat een gsm mast .... Is het die of een andere die jouw provider gebruikt.
De meer dan gemiddelde gebruiker, ook radioamateurs, heeft geen mogelijkheid om die signaal kwaliteit te meten.
Vossenjacht op 27 MHz is wat anders dan dit soort signalen te zoeken... Kortom ellende!
Voor een vaste installatie is dat wel allemaal uit te vlooien, maar onderweg ?

Bijkomende punt is dat je moet weten of je signaal horizontaal of verticaal uitgezonden word.
Ik gok dat het meestal verticaal zal wezen, dus moet die richtantenne ook verticaal (en nu komt het...) Gepolariseerd zijn, onthou verticaal. Nog een reden waarom sommige antenne's niet lijken te werken, ze staan letterlijk verkeerd.

Net daarom staan er bij ons twee rondstralende verticale antenne's op de camper van ongeveer 25€ per stuk.
En geloof niet al te veel van de lovende reclame boodschappen van handige verkopers.

Edit: Translate :)
Rondstraler = omnidirectionele antenne
Richtantenne = directionele antenne
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

gvs0001 schreef:
ma 21 jun 2021, 20:52
DJSmiley schreef:
do 17 jun 2021, 20:44
Als ik 'm voor weinig kan scoren lijkt de Huawei B818 me nog wel eens wat..
Ter info:
Ik gebruik sinds enigige tijd die Huawei B818 tot volle tevredenheid. Heb hem binnen in de achterhoek van de camper geplaatst, daar waar de kunstof achterzijde net om de bocht doorloopt. Dus zonder buitenantenne. Het apparaat is 4 x 4 Mimo (Cat 19). Aangesloten via step down convertertje die afgesteld is op 11 Volt uit. Prima snelheden tot meer dan 100Mbit/s. Natuurlijk afhankelijk van wat de mast beschikbaar heeft.

Deze routers zijn vaak tweedehands ook tegen een redelijke prijs te scoren omdat veel mensen via een T-Mobile abonnement voor thuis, zo’n router er bij aan moesten schaffen. Heb hem zelf voor €100,- gekocht.
Toch ff rondgekeken, en ook voor 100 euro zo'n ding gescoord. Bijkomend voordeel is dat dat ding ook VPN client kan spelen. Dat kon die MR600 niet. dus dat vind ik ook wel een pre. Goeie tip, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :lol3:
ter info: Die Huawei (t-mobile doos) die ik heb was (gelukkig) simlockvrij.

Mocht ik ooit een antenne willen aansluiten dan heb ik nog ergens een setje TS9 naar SMA liggen, dus daar kan ik mooi mee testen. En intern is het uFL zag ik, dus als t definitiever zou worden dan kijk ik of ik de interne antenne's kan vervangen door een uFL naar SMA pigtail en die in de behuizing zet.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Atoz schreef:
wo 23 jun 2021, 20:12

Net daarom staan er bij ons twee rondstralende verticale antenne's op de camper van ongeveer 25€ per stuk.
En geloof niet al te veel van de lovende reclame boodschappen van handige verkopers.

Edit: Translate :)
Rondstraler = omnidirectionele antenne
Richtantenne = directionele antenne
En over welk antenne heb je het dan, merk type winkel 🤔 ik weet het, ik vraag je de pieren uit de neus 🙃
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

Zie onderschrift
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

des schreef:
wo 23 jun 2021, 22:12
Atoz schreef:
wo 23 jun 2021, 20:12

Net daarom staan er bij ons twee rondstralende verticale antenne's op de camper van ongeveer 25€ per stuk.
En geloof niet al te veel van de lovende reclame boodschappen van handige verkopers.

Edit: Translate :)
Rondstraler = omnidirectionele antenne
Richtantenne = directionele antenne
En over welk antenne heb je het dan, merk type winkel 🤔 ik weet het, ik vraag je de pieren uit de neus 🙃
Deze antenne doet het volgens enkele testen ook goed: https://www.mifi-hotspot.nl/Poynting-Mi ... ntenna-var
Afhankelijk van het aantal in/uitgangen op je router kies je de juiste versie, meestal is dit de goedkoopste met 2in1 2x SMA antenne voor ontvangst.

Voor de minder permanente montage zou je een zuignap antennevoet kunnen kiezen zoals dit model: https://www.nauticgear.nl/navigatie-ele ... pkQAvD_BwE
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

Alleen is die MiMo 3 wel een groot ding. Ik had me daar eerst op verkeken (Specs niet gelezen, alleen een plaatje)

25cm x 13cm x 14cm is huge...


De Puck2 ( https://www.mobielverbinden.nl/poynting ... oductSpecs ) is compacter, rond 10cm. Wel iets minder kwa specs, maar vooral een stuk kleiner.

https://poynting.tech/articles/antenna- ... -a-camper/

En voor degene met een 4x4 Mimo router een interessant stukje:
https://poynting.tech/articles/antenna- ... mo-router/

Overigens: De Huawei b818 heeft intern 4 uFL connectoren en kun je dus ook met wat handigheid voorzien van een 4-tal SMA connectoren om zo een 4x4 externe antenne aan te sluiten
Bijlagen
mimo3.JPG
mimo3.JPG (125.74 KiB) 133 keer bekeken
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

Zuignappen.... Dat is allemaal handig tot je ook onderweg tijdens het rijden full option internet wil hebben....

Deze gebruik ik dus: https://www.reichelt.nl/nl/nl/lte-anten ... 02874.html
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie