Normaal heeft deze Euro6 Ford Transit uit 2015
WEL een intelligente dynamo.
Dat kan je zien aan de 2 meetshunts op de beide minuskabels van de foto's.
Het kan natuurlijk zijn dat hier in dit geval de intelligentie door Ford af fabriek zou weg geprogrammeerd zijn. Maar het is heel onwaarschijnlijk want dat gebeurde destijds enkel bij fabriekscampers.
Het is goed om weten dat op de achterkant van de chauffeurs zetelvoet nog de zekeringdoos met zware zekeringen en stroomverdeling zit.
Een foto van dezelfde Ford Transit met enkele startaccu (zelfde positie onder de chauffeursstoel) ziet er zo uit:
Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
Die meetshunt zit bij TS zo te zien ook op de min aansluiting voor de accessoire accu , waarschijnlijk heeft men af fabriek iets bedacht om ook die geladen te krijgen.
Nu is er een hh-accu bijgezet en vraag ik mij af of die door de dynamo geladen gaat worden.
De de dealer het niet weet verbaast mij niets.
Ik heb nog al eens een dealer aan de lijn die vragen, intelligente dynamo?? Wat bedoel je daar mee.
Moet ik de dealer uitgaan leggen hoe een intelligente dynamo werkt.
Maar meten is weten, ga een stuk rijden zonder dat de zonnepanelen werken en kijk of er geladen wordt.
Het eerste stuk zal er wel geladen worden maar als de startaccu 80% vol is niet meer indien het een intelligente dynamo is.
Nu is er een hh-accu bijgezet en vraag ik mij af of die door de dynamo geladen gaat worden.
De de dealer het niet weet verbaast mij niets.
Ik heb nog al eens een dealer aan de lijn die vragen, intelligente dynamo?? Wat bedoel je daar mee.
Moet ik de dealer uitgaan leggen hoe een intelligente dynamo werkt.
Maar meten is weten, ga een stuk rijden zonder dat de zonnepanelen werken en kijk of er geladen wordt.
Het eerste stuk zal er wel geladen worden maar als de startaccu 80% vol is niet meer indien het een intelligente dynamo is.
Laatst gewijzigd door myway op za 12 jun 2021, 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 21:24
Re: Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
hallo ,
pw, zonnepanelen.
kampo, deze meet shunts zitten er bij mij ook, als ik dat dunne kabeltje ,stekkertje, er af haal van de accu die er nu uit is,start hij niet.
en de dealer zei dat het een euro 5 is ?
mw, ik ga mijn nieuwe accus er in zetten en rijden en meten.
zal ook eens op mijn dynamo kijken of daar wat op staat , kan ik anders nog iets doen?
groet
pw, zonnepanelen.
kampo, deze meet shunts zitten er bij mij ook, als ik dat dunne kabeltje ,stekkertje, er af haal van de accu die er nu uit is,start hij niet.
en de dealer zei dat het een euro 5 is ?
mw, ik ga mijn nieuwe accus er in zetten en rijden en meten.
zal ook eens op mijn dynamo kijken of daar wat op staat , kan ik anders nog iets doen?
groet
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 21:24
Re: Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
fotos dynamo en zekeringkast
- Bijlagen
-
- 0-2.jpeg (160.33 KiB) 140 keer bekeken
-
- 0-3.jpeg (73.34 KiB) 140 keer bekeken
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 21:24
Re: Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
zal ik mijn kabels afkomstig van mijn hh accu aansluiten op de lege punten in zekering kast rood links een lege, zwart rechts een lege
-
- Berichten: 1823
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 21:24
Re: Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
ja , maar toen werd accu dus 100 graden , ben er vanuit gegaan dat dat dus niet goed was
Re: Startaccu stuk: pech of verkeerd aangesloten?
Uiteraard wordt een accu met drie kortgesloten cellen heet als je gaat laden maar ik denk dat die accu al eerder kapot was.