Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
deltabert
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 jun 2021, 17:24

Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door deltabert »

Hallo mensen,
Wij waren Joyne gebruikers en zijn noodgedwongen overgestapt op Canal Digitaal.
We hebben een installatie die bestaat uit een Teleco Easy DV3 S2 schotel met een Caratec Vision CAV194DS televisie.

Het installeren en initialiseren van de door Canal Digitaal geleverde CI module met geintegreerde smart card ging goed:
"CI module geinitialiseerd".

Maar het inlezen van de Canal Digitaal zender informatie lukt me nog niet.

Heeft iemand ervaring met de Caratec TV's en het inlezen van de CD zenderinfo?

Op de website van CD vond ik wel voor veel andere merken info over het inlezen, maar dat heeft menog niet geholpen met onze TV.
Ook vond ik wel info op de Caratec.de website maar ...

Ik ben helaas niet erg bekend met de Satelliet technologie, dus alle hulp is welkom.
Groet, Bert
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Overstap naar Canal Digitaal - laden zenderlijst in Caratec TV



Bericht door travelscout »

Principe blijft altijd hetzelfde:
https://www.canaldigitaal.nl/blog/posts ... hten-tips/

1) Behalve dan dat een automatische schotel veel zelf doet (niet altijd de LNB): gebruik het bedieningspaneel van de motor unit en stel in op astra 23,4.
2) Controleer de signaalkwaliteit met een instelling op je caratec tv (handleiding).
3) Controleer met een vrije zender (Free To Air/niet-CD) of je inderdaad beeld krijgt op je tv.
4) Activeer je CD-kaart volgens CD- instructies.
5) Volg daarna de handleiding van de caratec, om je zenderlijsten te laden.

Ga pas verder met een volgende stap als de voorgaande succes heeft.
Meldt een probleem hier en er zullen vast medecamperaars een handje willen helpen.
Paul.
Gebruikersavatar
reisduiven
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 23:55

Re: Overstap naar Canal Digitaal - laden zenderlijst in Caratec TV



Bericht door reisduiven »

Bert,

Is jou televisie uitgerust met een fast-scan?

Ik had mijn tv gekocht met voorbereid /ingelezen Joyne zenders door de tv verkoper, nu ik ook moets overschakelen bleek dat
mijn tv geen fast scan had!
Langs een CD dealer geweest (Putten) en erg goed geholpen door hen.
Fast can geinstaleerd en daarna laden de tv alle zenders.

Het is maar n tip,
groet Peter
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Overstap naar Canal Digitaal - laden zenderlijst in Caratec TV



Bericht door Will »

Het inlezen gaat via Astra 19.5 en dan weer terug naar het
het zoeken Astra 23.5 als dat gevonden is naar de tv gids.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door Peter LMC »

Vreemd Will, dat wist ik niet.
Ik doe gewoon de scan met mijn schotel via Astra 3 en alles werkt.
Niks verzetten en weer terug.
deltabert
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 jun 2021, 17:24

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door deltabert »

Beste mensen, Dank voor jullie reacties.

Ik had reeds Astra 1 werkend met BVN, maar las ergens dat ik voor CD gebruik moet maken van de Astra 3 sateliet.
Heb Astra 23 op het bedienings paneel geselecteerd, maar dan blijft de schotel zoeken zonder dat hij de satelliet ziet.
Zag dat de Astra 1 en 3 niet ver van elkaar afstaan, dus het is niet zo dat er een blokkade tussen mij en Astra 3 staat.

M'n CI kaart met geintegreerde smart card was reeds geactiveerd (volgens CD website).

Ben twee jaar geleden bij een dealer geweest die toen voor mij de Eurobird 9 satelliet geprogrammeerd heeft op de positie van de Thor sateliet in de controller en het bedieningspaneel. Herinner me dat hij een setup programma op zijn laptop en USB kabel gebruikte.

Ik las op een andere site dat wanneer de schotel Astra 3 niet kan vinden, ik misschien een upgrade van de firmware in de controller moet laden.
Heb op de Teleco website een account aangemaakt en kon een upgrade programma (SetupEasy.exe) downloaden.

Heb mn laptop met de juiste USB kabel aan de control unit gekoppeld en het SetupEasy programma gestart. SetupEasy 'praat' met de controller.
Wacht nu op een 'derde hand' om de aan/uit schakelaar op het bedieningspaneel te bedienen ;-)

Hopelijk is dit de oplossing. Ik laat dat nog even weten.
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door Will »

Peter LMC schreef:
do 10 jun 2021, 12:36
Vreemd Will, dat wist ik niet.
Ik doe gewoon de scan met mijn schotel via Astra 3 en alles werkt.
Niks verzetten en weer terug.
Ik heb een handmatige schotel en dan ben ik de zenderlijst wel eens kwijt en dan moet ik hem via 19.5 weer inlezen vandaar.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
deltabert
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 jun 2021, 17:24

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door deltabert »

Ben wel een stap verder gekomen. De upgrade van de Teleco Easy is gelukt.
IMG_3399.JPG
IMG_3399.JPG (100.55 KiB) 2218 keer bekeken
Hij vindt nu de Astra 3? satelliet wanneer ik kies voor Astra 23 op het bedieningspaneeltje.
IMG_3402.JPG
IMG_3402.JPG (96.43 KiB) 2218 keer bekeken
De TV (Catratec) kan ik laten scannen en dan krijg ik ook alle kanalen van deze satelliet. Maar dit is geen lijst van CD...
IMG_3403.JPG
IMG_3403.JPG (101.97 KiB) 2218 keer bekeken
Ook werkt geen van de kanalen: DTV - Geen Signaal of (DTV - No Signal), nadat ik hem op Engels heb gezet.

Weet iemand hoe ik met een Caratec TV de CD lijst kan inlezen en de kanalen kan zien?

----------------------------------
@Peter (reisduiven)

Heb jij ook een Caratec TV of is het een andere ontvanger? Ik heb van verschillende andere ontvangers heel andere procedures gezien om de lijst in te lezen.
Op de Caratec website vond ik een beschrijving (https://helpdesk.caratec.de/knowledgeba ... article=25), maar daar begreep ik niet veel van.
M2M
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 jun 2021, 15:13

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door M2M »

Hallo Bert,

Dank voor het delen van je ervaringen en die helpen mij heel erg bij mijn uitzoekklus. We hebben een Camper gekocht met een Satteliet en TV en willen nu een abonnement gaan aanschaffen. Satteliet Teleco Easy Sat Classic en Caratec cav194DS met Ci slot.

Ik heb op mijn zoektocht op internet een handleidng van de TV gevonden die de installatie van de zenders naar mijn idee goed uitlegt. Als je wilt kan ik je die mailen (ik weet niet of en hoe ik deze op het formum kan delen).

En ben je inmiddels al verder en is het gelukt om de zenders in te lezen?

Grt,
M2M
deltabert
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 jun 2021, 17:24

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door deltabert »

Hallo M2M, @M2M
Inmiddels heb ik, na meerdere keren scannen van de kanalen op Astra 1 en 3, de kanalen van CD binnen gekregen. Echter die staan tussen alle andere kanalen van Astra 3.
Ik heb nu handmatig alle CD kanalen naar het begin van de lijst verplaatst. Dat was wel een gedoe en met elke kanaalwijziging van CD zal ik dat opnieuw moeten doen.

Ik ben daarom wel geïnteresseerd in de handleiding die jij hebt gevonden. Zou je die naar mij kunnen mailen naar: btammer.astra3 @ gmail.com

Bij voorbaad dank!

Alternatief wordt het aanschaffen van een TV met FastScan, maar dat vind ik toch een beetje zonde van het geld, terwijl de TV eigenlijk prima werkt.

Groet, Bert
Gerard Gerritsen
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 jan 2022, 14:12

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door Gerard Gerritsen »

Ik heb een Duitse camper gekocht .
Heeft caratec schotel set .
Zegt satelliet gevonden en dan gelijk geblokkeerd.
Waar kan ik dit laten nakijken of resetten.
Woon in Apeldoorn.
Groet Gerard ..
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door gjvonk »

Ik heb ook net een camper gekocht uit Duitsland, maar die wordt 28 februari pas geleverd, dus ik volg met belangstelling. Ik kreeg al als advies om de website van de leverancier van de installatie te raadplegen. Misschien te vinden op een sticker op de decoder?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
flosbor
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 10:42
Locatie: zuid-limburg

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door flosbor »

Hallo,

Graag wil ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Dennis en ben nieuw op dit forum. Ook wij hebben begin januari een camper uit Duitsland geïmporteerd, het betreft een Carado T447 met hefbed uit 2016.

Om met Canal Digitaal TV te kunnen kijken moeten we het automatische Teleco Flatsat Classic S65 updaten. Op dit moment kunnen we Astra 23 namelijk niet ontvangen en die hebben we nodig voor Canal Digitaal.

Ik heb al een aparte topic gestart maar ik stel de vraag ook hier even omdat wss meerdere mensen dit al hebben gedaan. Weet iemand waar de besturingsunit van het Teleco satelliet systeem bij een Carado T447 is gemonteerd?

Daarnaast volg ik dit topic omdat ook wij een Caratec TV aan boord hebben en dus ook wss wat issues hebben met het laden van de zenderlijst.

Alvast dank voor de moeite.

Gr. Dennis
flosbor
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 10:42
Locatie: zuid-limburg

Re: Overstap naar Canal Digitaal: laden zenderlijst in Caratec TV?



Bericht door flosbor »

Beste M2M,

Ook ik heb interesse in de handleiding die jij hebt gevonden om de zenders bij een Caratec in te stellen.

Zou jij deze ook naar mij willen mailen aub?

Gr. Dennis
Plaats reactie