Ik heb in april een redelijk nette Citroen Jumper L3H3 2010 gekocht op Belgisch kenteken. Inmiddels is de bus geïmporteerd en met een tijdelijk uitrusting RDW goedgekeurd als camper.
In de spaarzame weekenden probeer ik de bus om te knutselen naar een leuke camper.
Graag geef ik via deze draadje een inkijk wat ik zover heb kunnen doen.
Vragen:
- Waar zet ik mijn hoofdschakelaar en hoeveel amps groot?
- Welke switch tussen zonnepanelen en de SmartSolar MPPT?
- Volgens mij zijn er verschillende meningen over het wel of niet doortrekken van de min tussen de startaccu en de huishoudaccu. Ik heb de min ingetekend via de massa van de carrosserie. Wat zijn de nadelen (en voordelen) hier van? Is het verstandig om een extra dure zwarte kabel te leggen tussen de min polen?
- Ik heb veel aandacht willen geven aan de zekeringen en draaddiktes. Ik hoop dat ik het zo goed gedaan heb, maar ik hoor graag op/aanmerkingen.
- Hoe zeer is het van belang om een BatteryProtect in te tekenen tussen de twee fuse boxjes?
- Ik heb nu het merendeel van de 12V apparaten via een 1,5mm2 kabeltje lopen. Of is 2,5mm2 echt verstandiger?
- Ik zou graag een schakelaar tussen de Multiplus en de accu willen plaatsen, zodat ik het nullast verbruik van de Multiplus kan uitzetten.
- Zijn er nog andere op- en/of aanmerkingen op mijn schema en overzicht?
Hierbij mijn elektra schema in lage resolutie. Via deze link kan je de hoge resolutie in PDF bekijken: shorturl.at/aluEU
Daarnaast een overzichtje van alle verbruikers: shorturl.at/mxzU9