Mifi aanschaffen?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Mifi aanschaffen?



Bericht door Lonewolf »

Ik ben een absolute leek op het gebied van elektronica. Dus vergeef me als er al een draadje loopt over deze materie en verwijs me a.u.b. naar dat draadje.

In mijn camper heb ik een schotel met Astra, omdat ik destijds de camper in Duitsland gekocht heb. In principe hoeven we geen TV in de camper. De afgelopen acht jaar de TV niet aan gehad.

Nu lees en hoor ik over mifi. Naar ik begrijp kun je daar geen TV mee zien, maar wel internetten en streaming mee kijken.

Kan iemand me even “idiot proof” uitleggen hoe e.e.a. werkt, wat een goed apparaat is, of er accessoires bij horen en wat het kost.

Ik woon in Spanje. Normaal reizen we door heel Europa, maar door het virus reizen we dit jaar waarschijnlijk alleen door Spanje, stukje Frankrijk en Portugal, mits toegestaan.

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Mifi



Bericht door cor heku »

In de rechterbovenhoek kun je MIFI intikken bij "zoek" en dan komt er veel info tevoorschijn.
Succes
cor
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Mifi



Bericht door seth_space »

Als je draadloos internet in je camper wilt zijn er een aantal opties.
1: je hebt reeds een smartphone met data abonnement.
2: je wilt los van je telefoon altijd draadloos internet in je camper.

1: zet je smartphone op "hotspot" ( per merk is het aanzetten wat anders maar meestal zit bij de notificaties wrl een snelkoppeling om dat aan en uit te schakelen.
Je kunt vervolgens bijv je laptop met dat hotspot verbinden en je hebt internet.

2: