Aansluiten bedrading
-
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Aansluiten bedrading
Bijna
De min van de hh accu naar de shunt.
DUS ALLEEN DE MIN VAN/NAAR DE ACCU OP EEN KANT VAN DE SHUNT.
Wat je daarna doet, mag je zelf weten.
Naar het chassis? Kan geen kwaad en je vangt er alle onbekende verbruikers mee.
De min van de hh accu naar de shunt.
DUS ALLEEN DE MIN VAN/NAAR DE ACCU OP EEN KANT VAN DE SHUNT.
Wat je daarna doet, mag je zelf weten.
Naar het chassis? Kan geen kwaad en je vangt er alle onbekende verbruikers mee.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Aansluiten bedrading
We kunnen op de foto niet zien hoe alles buiten de foto aangesloten is. Waarschijnlijk mis je inderdaad de koppeling van de min van de startaccu en die van de HH-accu en krijg je daardoor een niet werkende dynamolaadstroom.
Succes en plaats even een foto als het klaar is.
Grt. Willart.
Succes en plaats even een foto als het klaar is.
Grt. Willart.
Re: Aansluiten bedrading
Ik gok een BMV of andere batterijmonitor.
Op de foto lijkt het iig een victron shunt
Bms zit idd bij een lithiumaccu in de accu.
Tekening van paul klopt, alleen bmv ipv bms
Op de foto lijkt het iig een victron shunt
Bms zit idd bij een lithiumaccu in de accu.
Tekening van paul klopt, alleen bmv ipv bms
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Aansluiten bedrading
Of de bms in de accu zit is afhankelijk om welke accu dat het gaat.
In dit geval is het een superpack en dan zit de bms er in.
Bij de Victron lithium accu’s met ve-direct is de bms los en heb je een keuze voor verschillende bms.
In dit geval is het een superpack en dan zit de bms er in.
Bij de Victron lithium accu’s met ve-direct is de bms los en heb je een keuze voor verschillende bms.
Re: Aansluiten bedrading
Ik zie net dat buiten de superpack de overige Victron lithium accu’s allemaal smart zijn, dus daarbij heb je geen batterymonitor meer nodig.
De superpacks zijn dat ‘nog’ niet dan is een batterymonitor een handige aanvulling.
De superpacks zijn dat ‘nog’ niet dan is een batterymonitor een handige aanvulling.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
- Locatie: Wolvega
Re: Aansluiten bedrading
Beste mensen,
Hierbij een foto van de stroomvoorziening in onze bus. Ik stel het op prijs als ik feedback kan krijgen op de installatie en dan niet op de dikte van de bedrading, dat heb ik al uitgezocht, maar meer over veiligheid en verbeter tips. De losse draden worden nog vastgezet, dus dat komt goed. De plus van het zonnepaneel heb ik nog niet ingekort omdat het handig kan zijn om daar nog niets van beveiliging tussen te zetten?
Alvast dank
Albert
Hierbij een foto van de stroomvoorziening in onze bus. Ik stel het op prijs als ik feedback kan krijgen op de installatie en dan niet op de dikte van de bedrading, dat heb ik al uitgezocht, maar meer over veiligheid en verbeter tips. De losse draden worden nog vastgezet, dus dat komt goed. De plus van het zonnepaneel heb ik nog niet ingekort omdat het handig kan zijn om daar nog niets van beveiliging tussen te zetten?
Alvast dank
Albert
- Bijlagen
-
- B3C32E48-981D-4431-ADA7-794C7E879C1C.jpeg (284.6 KiB) 134 keer bekeken
-
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Aansluiten bedrading
Twee zie ik er al:
Voer de draden RECHTSTANDIG het app in. Bv de rode draad van de accu links, iets meer naar rechts draaien. Nu staat er mechanische spanning op.
Bovenin de rode draad BOVENLANGS de dunnere draden leiden en niet tussen al die anderen door.
Voer de draden RECHTSTANDIG het app in. Bv de rode draad van de accu links, iets meer naar rechts draaien. Nu staat er mechanische spanning op.
Bovenin de rode draad BOVENLANGS de dunnere draden leiden en niet tussen al die anderen door.
Laatst gewijzigd door jansloos op di 22 jun 2021, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Aansluiten bedrading
De orion-tr smart wordt best wel heet, 55 graden, om daar dan de solarregelaar er recht boven te hangen
Re: Aansluiten bedrading
Is zo te zien de (verbruikers)draad naar het chassis. Moet inderdaad verplaatst worden (na de shunt).
Aansluiten bedrading
Waarom een zekering in de accu-aansluiting net onder de solarregelaar?
Er zit een zekering in de regelaar.
Daarna gaat de draad naar …………….. een zekering in een verdeelbord.
Er zit een zekering in de regelaar.
Daarna gaat de draad naar …………….. een zekering in een verdeelbord.