Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
PeterC
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 jun 2003, 12:15
Locatie: Hoevelaken

Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door PeterC »

Wie heeft er ervaring met een 2 din android multimedia auto radio met Android Auto.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen en met name naar de radio en het functioneren van Android Auto. Ik heb nog geen uitgebreide test hierover kunnen vinden.

Het gaat ook over de functie van navigatie.
Druiven
Berichten: 52
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 21:39

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door Druiven »

Hi Peter,
we hebben een dubbel DIN autoradio (Pioneer AVH-Z5250 BT) met Android Auto. Gebruiken die ook voor navigatie (Google maps). Werkt prima. Met Google maps altijd de laatste info (file vermijden!). Je moet dan wel een data plan hebben voor de laatste "updates". Data gebruik is minimaal.
Daarvoor hadden we Sygis, maar ik vindt dit veel beter en veel meer up to date. We gebruiken verschillende camper apps, die automatisch doorklikken naar Google maps als we directions willen.

Gerard
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door DiffRental »

Wij hebben een Kenwood met Apple CarPlay en Android auto. (Gebruik de Apple CarPlay)
Gebruik op lange afstanden een Garmin camper navigatie maar eigenlijks is die overbodig.

Een korte lokale trip doen we met Google Maps, ook een camping zoeken doen we vaak met google.
Het werkt perfect.
Muziek luisteren doen we meestal via spotify of Apple Music maar ook de gewone radio is prima.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door HJM »

Sonybij ons, nadeel vind ik dat AAuto met een draadje moet ipv bluetooth.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door Snarfsel »

Boscer Android 10 radio, bij Bol.com gekocht voor €170,-.
Werkt perfect, gebruik Sygic als navigatie, ook perfect.

Android auto gebruik ik niet, wel getest, werkt ook 👍👍👍,
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door HLA »

China headunit. Merk DASAITSA of xtrons (€282,77 52%OFF |
https://a.aliexpress.com/_vchIVv of...)
Ik heb de dasaita. Heeft 10" scherm en werkt goed. Zit campercontact, spotify, sygic etc op. Je kunt alle apps uit de playstore installeren. Tijdens reizen maken we gebruik van internet radio. Dus in Italië gewoon de nederlandse radio aan.
Succes🙂
Henk
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door DiffRental »

HJM schreef:
ma 17 mei 2021, 7:43
Sonybij ons, nadeel vind ik dat AAuto met een draadje moet ipv bluetooth.
Groeten,
HJM
Dat is een nadeel, bij ons is dat ook zo maar weet dat je sommige systemen wel draadloos kan maken.
Groeten Peter
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door Abve »

Druiven schreef:
ma 17 mei 2021, 1:36
Hi Peter,
we hebben een dubbel DIN autoradio (Pioneer AVH-Z5250 BT) met Android Auto. Gebruiken die ook voor navigatie (Google maps). Werkt prima. Met Google maps altijd de laatste info (file vermijden!). Je moet dan wel een data plan hebben voor de laatste "updates". Data gebruik is minimaal.
Daarvoor hadden we Sygis, maar ik vindt dit veel beter en veel meer up to date. We gebruiken verschillende camper apps, die automatisch doorklikken naar Google maps als we directions willen.

Gerard
Je schrijft verschillende apps automatisch verbonden te hebben met Google Maps als een bestemming wordt ingegeven. Hoe doe je dit?
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Dubbel Din multimedia autoradio met Android Auto?



Bericht door Camper-T »

Ik denk dat Gerard bedoeld dat als zijn Android telefoon met de autoradio verbonden is en hij klikt via een app op zijn telefoon op de link naar een bepaalde route dat deze via Google Maps zowel op zijn telefoon als ook op zijn radioscherm verschijnt.
Ergens zijn Android Auto en Apple CarPlay ook niet meer dan doorgeefluiken van wat er op je telefoon gebeurd, die maken van je autoradio een soort tweede beeldscherm.
Android Auto is overigens iets compleet anders als een autoradio welke op Android software draait, dat is meer een soort combinatie van een radio en een Android smartphone in 1.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie