Offerte inbraakbeveiliging

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door gertjan »

Afgelopen week onze van oorsprong Franse camper in Nederland ingevoerd, dus ook switch naar Nederlandse verzekering.
Deze eist voor het verzekeren van het diefstalrisico, dat ik een SCM klasse 2 alarm laat inbouwen.

Op internet een bedrijf gevonden die deze inbouw aanbiedt voor een prijs van 599 € voor een gewone auto en 718 € voor een bestelbus inclusief laadbak beveiliging. Bij dit bedrijf heb ik een offerte aangevraagd.
Naar aanleiding daarvan werd ik door een medewerker gebeld, die mij vertelde dat er bovenop de basis prijs van 599 € er een meerprijs van 400 € zou gelden i.v.m. de beveiliging van de deur van het woongedeelte van de camper. De totaal prijs komt dan uit rond 1000 €. Een duidelijke uitleg over de achtergrond van deze forse meerprijs (ook t.o.v. de bestelbus prijs) moest hij me, tot mijn verbazing, schuldig blijven.
Weten jullie wellicht de oorzaak of zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?
Groet,
Gertjan
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door ducati 900 »

Lijkt verdacht veel op een speciaal camperprijsje.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door willemzon »

Appart verhaal. Mijn verzekering eiste en beveiliging van een bearlock ivm de waarde vanaf 75000 euro.
Kosten bearlock 525 euro.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door EasyBee »

Er is meer dan 1 verzekeringsmaatschappij en meer dan 1 bedrijf dat SCM beveiliging inbouwt. Shoppen dus.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door Wim Corduwener »

gertjan schreef:
ma 10 mei 2021, 21:33
Deze eist voor het verzekeren van het diefstalrisico, dat ik een SCM klasse 2 alarm laat inbouwen.
Het zal waarschijnlijk afhangen van de hoogte van de (hogere) aankoopwaarde dat de verzekering deze eis stelt.
Niet geheel toevallig heb ik vandaag een camperverzekering afgesloten en die keert in geval van diefstal of brand drie jaar lang het aankoopbedrag uit en na die drie jaar de dagwaarde. Er is niet gesproken over een alarmsysteem. Qua bedrag zit ik dan op zo’n vier tientjes per maand en dat leek me fair. Ik heb wèl 75% no-clam en collectiviteitskorting.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door seth_space »

Zijn inderdaad voldoende aanbieders. Ook specifiek campers zoals deze:
https://shop.telpoint.nl/alarm-klasse-2 ... eem-camper
Alarm Klasse 2 SCM Camper inclusief inbouw
Merk: SCM Alarm
Model: Alarm klasse 2 | Alarmsysteem camper
Beschikbaarheid: Op voorraad
€ 799,00
Extra deur of luik 95 euro extra.

Diverse verzekeraars geven trouwens een keuze zoals deze:
Campers met een cataloguswaarde van € 75.001,- t/m € 150.000,-

Voor campers met een cataloguswaarde van € 75.001,- t/m € 150.000,- is minimaal een SCM alarmklasse 2 óf een goedgekeurd mechanisch versnellingsbakslot (Construct Premium of Bearlock NRK) verplicht.
Dus ofwel klasse 2 ofwel een mechanisch (Bearlock bijv) slot.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door travelscout »

Reclame maken is niet erg meer een vak apart.
Tegenwoordig lokt iedere verkopert toch klanten binnen met een vaste prijs.

Maar als je vragen gaat stellen wordt het wat anders.
Dan hangt het er maar vanaf, hoe druk die verkopert het heeft.
Paul.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door freddorr »

Een alarm in een standaard uitvoering wordt gekoppeld aan de computer van het voertuig en daarmee dus ook aan alle zaken die daardoor aangestuurd worden zoals de centrale deurvergrendeling. Dat betekend dus dat voor deze zaken geen aparte sensoren en magneetcontacten nodig zijn.

Bij een half integraal camper (weet niet of hier sprake van is) zijn de cabinedeuren dus wel gewoon via het standaard systeem te beveiligen. Woondeur en andere luiken die je wilt beveiligen en niet in verbinding staan met het systeem van de auto, leiden dus altijd tot een meerprijs.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door gertjan »

freddorr schreef:
di 11 mei 2021, 8:32
Een alarm in een standaard uitvoering wordt gekoppeld aan de computer van het voertuig en daarmee dus ook aan alle zaken die daardoor aangestuurd worden zoals de centrale deurvergrendeling. Dat betekend dus dat voor deze zaken geen aparte sensoren en magneetcontacten nodig zijn.

Bij een half integraal camper (weet niet of hier sprake van is) zijn de cabinedeuren dus wel gewoon via het standaard systeem te beveiligen. Woondeur en andere luiken die je wilt beveiligen en niet in verbinding staan met het systeem van de auto, leiden dus altijd tot een meerprijs.
Uit deze reactie kom ik tot de conclusie, dat de meerprijs van 400 € voor de "woondeur" niet gerechtvaardigd is, want het gaat in mijn geval om een integraal (Fiat Ducato Rapido 896F, bouwjaar 2018) waarvan het voorportier en de deur van het woongedeelte samen op het centrale deurvergrendelingssysteem zitten.
Groet,
Gertjan
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door AadenAnke »

Wim Corduwener schreef:
ma 10 mei 2021, 22:33
gertjan schreef:
ma 10 mei 2021, 21:33
Deze eist voor het verzekeren van het diefstalrisico, dat ik een SCM klasse 2 alarm laat inbouwen.
Het zal waarschijnlijk afhangen van de hoogte van de (hogere) aankoopwaarde dat de verzekering deze eis stelt.
Niet geheel toevallig heb ik vandaag een camperverzekering afgesloten en die keert in geval van diefstal of brand drie jaar lang het aankoopbedrag uit en na die drie jaar de dagwaarde. Er is niet gesproken over een alarmsysteem. Qua bedrag zit ik dan op zo’n vier tientjes per maand en dat leek me fair. Ik heb wèl 75% no-clam en collectiviteitskorting.
Die dagwaarde na 3 jaar zou ik toch anders willen taxatiewaarde bedoel ik. Tussen dag en taxatiewaarde zit een groot verschil.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door gertjan »

Contact gezocht met verschillende andere bedrijven. Eén daarvan laat het volgende weten:

E.e.a. nog even nagevraagd bij onze technische afdeling en die geven aan dat zowel de deur aan de linkerkant/bestuurderskant als de deur van de camper/het woongedeelte voorzien moeten worden van een magneetcontact.

De reden is dat bij een volledig integraal camper er geen canbus-electronica meer aanwezig is van de bus-variant van de Fiat Ducato, bij een half-integraal is dat nog wel het geval.


Vraag aan jullie: Is dit een correcte uitleg, ook als beide deuren gekoppeld zitten op één centraal-deurvergrendelingssysteem
Groet,
Gertjan
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door freddorr »

Dat was bij ons ook het geval, beide deuren `(bestuurdersdeur en woondeur) moesten worden voorzien van aparte deurcontacten.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
gertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 10:54
Locatie: Schouwen-Duiveland

Re: Offerte inbraakbeveiliging



Bericht door gertjan »

Mijn vraag is voldoende beantwoord, ik weet waar ik aan toe ben.
Dank weer aan iedereen voor het meedenken.
Groet,
Gertjan
Plaats reactie