Offerte inbraakbeveiliging
Offerte inbraakbeveiliging
Afgelopen week onze van oorsprong Franse camper in Nederland ingevoerd, dus ook switch naar Nederlandse verzekering.
Deze eist voor het verzekeren van het diefstalrisico, dat ik een SCM klasse 2 alarm laat inbouwen.
Op internet een bedrijf gevonden die deze inbouw aanbiedt voor een prijs van 599 € voor een gewone auto en 718 € voor een bestelbus inclusief laadbak beveiliging. Bij dit bedrijf heb ik een offerte aangevraagd.
Naar aanleiding daarvan werd ik door een medewerker gebeld, die mij vertelde dat er bovenop de basis prijs van 599 € er een meerprijs van 400 € zou gelden i.v.m. de beveiliging van de deur van het woongedeelte van de camper. De totaal prijs komt dan uit rond 1000 €. Een duidelijke uitleg over de achtergrond van deze forse meerprijs (ook t.o.v. de bestelbus prijs) moest hij me, tot mijn verbazing, schuldig blijven.
Weten jullie wellicht de oorzaak of zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?
Deze eist voor het verzekeren van het diefstalrisico, dat ik een SCM klasse 2 alarm laat inbouwen.
Op internet een bedrijf gevonden die deze inbouw aanbiedt voor een prijs van 599 € voor een gewone auto en 718 € voor een bestelbus inclusief laadbak beveiliging. Bij dit bedrijf heb ik een offerte aangevraagd.
Naar aanleiding daarvan werd ik door een medewerker gebeld, die mij vertelde dat er bovenop de basis prijs van 599 € er een meerprijs van 400 € zou gelden i.v.m. de beveiliging van de deur van het woongedeelte van de camper. De totaal prijs komt dan uit rond 1000 €. Een duidelijke uitleg over de achtergrond van deze forse meerprijs (ook t.o.v. de bestelbus prijs) moest hij me, tot mijn verbazing, schuldig blijven.
Weten jullie wellicht de oorzaak of zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?
Groet,
Gertjan
Gertjan
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Lijkt verdacht veel op een speciaal camperprijsje.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Appart verhaal. Mijn verzekering eiste en beveiliging van een bearlock ivm de waarde vanaf 75000 euro.
Kosten bearlock 525 euro.
Gr willem.
Kosten bearlock 525 euro.
Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Er is meer dan 1 verzekeringsmaatschappij en meer dan 1 bedrijf dat SCM beveiliging inbouwt. Shoppen dus.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Wim Corduwener
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
- Locatie: Enschede
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Het zal waarschijnlijk afhangen van de hoogte van de (hogere) aankoopwaarde dat de verzekering deze eis stelt.
Niet geheel toevallig heb ik vandaag een camperverzekering afgesloten en die keert in geval van diefstal of brand drie jaar lang het aankoopbedrag uit en na die drie jaar de dagwaarde. Er is niet gesproken over een alarmsysteem. Qua bedrag zit ik dan op zo’n vier tientjes per maand en dat leek me fair. Ik heb wèl 75% no-clam en collectiviteitskorting.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
- seth_space
- Berichten: 8595
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Zijn inderdaad voldoende aanbieders. Ook specifiek campers zoals deze:
https://shop.telpoint.nl/alarm-klasse-2 ... eem-camper
Diverse verzekeraars geven trouwens een keuze zoals deze:
https://shop.telpoint.nl/alarm-klasse-2 ... eem-camper
Extra deur of luik 95 euro extra.Alarm Klasse 2 SCM Camper inclusief inbouw
Merk: SCM Alarm
Model: Alarm klasse 2 | Alarmsysteem camper
Beschikbaarheid: Op voorraad
€ 799,00
Diverse verzekeraars geven trouwens een keuze zoals deze:
Dus ofwel klasse 2 ofwel een mechanisch (Bearlock bijv) slot.Campers met een cataloguswaarde van € 75.001,- t/m € 150.000,-
Voor campers met een cataloguswaarde van € 75.001,- t/m € 150.000,- is minimaal een SCM alarmklasse 2 óf een goedgekeurd mechanisch versnellingsbakslot (Construct Premium of Bearlock NRK) verplicht.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Reclame maken is niet erg meer een vak apart.
Tegenwoordig lokt iedere verkopert toch klanten binnen met een vaste prijs.
Maar als je vragen gaat stellen wordt het wat anders.
Dan hangt het er maar vanaf, hoe druk die verkopert het heeft.
Tegenwoordig lokt iedere verkopert toch klanten binnen met een vaste prijs.
Maar als je vragen gaat stellen wordt het wat anders.
Dan hangt het er maar vanaf, hoe druk die verkopert het heeft.
Paul.
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Een alarm in een standaard uitvoering wordt gekoppeld aan de computer van het voertuig en daarmee dus ook aan alle zaken die daardoor aangestuurd worden zoals de centrale deurvergrendeling. Dat betekend dus dat voor deze zaken geen aparte sensoren en magneetcontacten nodig zijn.
Bij een half integraal camper (weet niet of hier sprake van is) zijn de cabinedeuren dus wel gewoon via het standaard systeem te beveiligen. Woondeur en andere luiken die je wilt beveiligen en niet in verbinding staan met het systeem van de auto, leiden dus altijd tot een meerprijs.
Bij een half integraal camper (weet niet of hier sprake van is) zijn de cabinedeuren dus wel gewoon via het standaard systeem te beveiligen. Woondeur en andere luiken die je wilt beveiligen en niet in verbinding staan met het systeem van de auto, leiden dus altijd tot een meerprijs.
Groeten
Fred
http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Fred
http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Uit deze reactie kom ik tot de conclusie, dat de meerprijs van 400 € voor de "woondeur" niet gerechtvaardigd is, want het gaat in mijn geval om een integraal (Fiat Ducato Rapido 896F, bouwjaar 2018) waarvan het voorportier en de deur van het woongedeelte samen op het centrale deurvergrendelingssysteem zitten.freddorr schreef: ↑di 11 mei 2021, 8:32Een alarm in een standaard uitvoering wordt gekoppeld aan de computer van het voertuig en daarmee dus ook aan alle zaken die daardoor aangestuurd worden zoals de centrale deurvergrendeling. Dat betekend dus dat voor deze zaken geen aparte sensoren en magneetcontacten nodig zijn.
Bij een half integraal camper (weet niet of hier sprake van is) zijn de cabinedeuren dus wel gewoon via het standaard systeem te beveiligen. Woondeur en andere luiken die je wilt beveiligen en niet in verbinding staan met het systeem van de auto, leiden dus altijd tot een meerprijs.
Groet,
Gertjan
Gertjan
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Die dagwaarde na 3 jaar zou ik toch anders willen taxatiewaarde bedoel ik. Tussen dag en taxatiewaarde zit een groot verschil.Wim Corduwener schreef: ↑ma 10 mei 2021, 22:33Het zal waarschijnlijk afhangen van de hoogte van de (hogere) aankoopwaarde dat de verzekering deze eis stelt.
Niet geheel toevallig heb ik vandaag een camperverzekering afgesloten en die keert in geval van diefstal of brand drie jaar lang het aankoopbedrag uit en na die drie jaar de dagwaarde. Er is niet gesproken over een alarmsysteem. Qua bedrag zit ik dan op zo’n vier tientjes per maand en dat leek me fair. Ik heb wèl 75% no-clam en collectiviteitskorting.
Gr. Aad
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Contact gezocht met verschillende andere bedrijven. Eén daarvan laat het volgende weten:
E.e.a. nog even nagevraagd bij onze technische afdeling en die geven aan dat zowel de deur aan de linkerkant/bestuurderskant als de deur van de camper/het woongedeelte voorzien moeten worden van een magneetcontact.
De reden is dat bij een volledig integraal camper er geen canbus-electronica meer aanwezig is van de bus-variant van de Fiat Ducato, bij een half-integraal is dat nog wel het geval.
Vraag aan jullie: Is dit een correcte uitleg, ook als beide deuren gekoppeld zitten op één centraal-deurvergrendelingssysteem
E.e.a. nog even nagevraagd bij onze technische afdeling en die geven aan dat zowel de deur aan de linkerkant/bestuurderskant als de deur van de camper/het woongedeelte voorzien moeten worden van een magneetcontact.
De reden is dat bij een volledig integraal camper er geen canbus-electronica meer aanwezig is van de bus-variant van de Fiat Ducato, bij een half-integraal is dat nog wel het geval.
Vraag aan jullie: Is dit een correcte uitleg, ook als beide deuren gekoppeld zitten op één centraal-deurvergrendelingssysteem
Groet,
Gertjan
Gertjan
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Dat was bij ons ook het geval, beide deuren `(bestuurdersdeur en woondeur) moesten worden voorzien van aparte deurcontacten.
Groeten
Fred
http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Fred
http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Re: Offerte inbraakbeveiliging
Mijn vraag is voldoende beantwoord, ik weet waar ik aan toe ben.
Dank weer aan iedereen voor het meedenken.
Dank weer aan iedereen voor het meedenken.
Groet,
Gertjan
Gertjan