Internet en tv per satelliet

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Internet en tv per satelliet



Bericht door travelscout »

Paul.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door DJSmiley »

Mijn collega heeft 'm besteld

Ik heb m al meegedeeld dat ik dat ding 'uitgebreid moet testen' ;)

Ben met name benieuwd naar de geofencing. Wat ik vooralsnog uit reviews in Amerika zag lijkt het erop dat ie 'gelocked' is aan een bepaald gebied, in een filmpje had iemand het getest en hield het met een straal van 30-40 miles ofzo rondom zijn huis op.

Lijkt me heel interessant voor de camper, mits dat dus (al dan niet handmatig) te activeren is als je ergens anders bent.

Met 4G kom ik, zeker in NL, ook wel ongeveer overal weg, maar in het buitenland en afgelegen gebieden is dat een heel ander verhaal. Met zoiets is het een volwaardiger alternatief voor een schotel.
Alleen het maandbedrag is fors. Zou mooi zijn als er in de toekomst een budgetversie komt: Bv max 30Mbit en per maand ofzo. Maar dat zal niet op hele korte termijn gebeuren
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door GeMa »

Circa 500 euro hardware en honderd euro abo per maand?! En dan (vooralsnog) traag internet. Ik kijk nog wel even de kat uit de boom. Betaal nu 25 euro voor een unlimited KPN 4/5G abo (ja, ik weet het, ook dat heeft zo z'n beperkingen) en heb hardware van nog geen 150 euro in de camper. Werkt doorgaans prima.
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door CaradoT135 »

En je hebt dan nog geen TV abbo dat komt er ook nog bij.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door GeMa »

Dat geldt ook voor de andere oplossingen. Bovendien kan ik met de app van mijn provider thuis in heel Europa TV kijken en anders kun je voor een klein bedrag bij NLZiet ook alle Nederlandse en een aantal buitenlandse zenders zien.
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 05 mei 2021, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Levensgenieter1966
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 11:14
Locatie: Zutphen

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door Levensgenieter1966 »

Ik blijf nog wel even bij mijn schotel :-B
Groet,
Iemand die vol gas van zijn leven geniet!
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door CaradoT135 »

GeMa schreef:
wo 05 mei 2021, 10:02

Dat geldt ook voor de andere oplossingen. Bovendien kan ik met de app van mijn provider thuis in heel Europa TV kijken en anders kun je voor een klein bedrag bij NLZiet ook alle Nederlandse en een aantal buitenlandse zenders zien.
Je schrijft dat je dat met de app van je provider door heel Europa TV kan kijken, dat kan ik ook en dat is wat ik bedoelde. Heb je dat satelliet gebeuren, zal je toch echt iets daarnaast moeten hebben om je Nederlandse zenders te kunnen ontvangen. Dan is het éénmalig € 559,- en per maand € 99,- + € 7,95 voor NLZiet.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door hathi »

Ik kan me slecht voorstellen,dat een camperaar,deze bedragen neer wil leggen,om tijdens het Campergebruik persee internet te willen via de schotel ?....het is een persoonlijke mening,maar wat is er dan zo extra,...internet,met een gouden randje of zo? ...Ja op kosten van de zaak/ bedrijf,dan kan tegenwoordig alles, maar niet v de doorsnee camperaar :?:
Hans
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Internet en tv per satelliet



Bericht door Atoz »

Geef mij dan maar een unlimited Europees (niet supersnel) internet via orange.be en een tplink met twee externe antenne's.
Kostprijs... Extra data kaartje vier euro.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie