Chromecast van thuis ook in de camper?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door RobMG »

Goedenavond allen, elders op dit forum loopt een topic over 2 chrome casts op 1 telefoon....nou ik vind 1 chrome cast al lastig genoeg.
Recent heb ik een chrome cast aangeschaft om thuis te gebruiken, maar ook met de gedachte om deze in de camper te gebruiken. Ik was in de veronderstelling dat ik het ding dan simpelweg uit mijn tv thuis kan halen en in de camper in de camper tv kan steken en klaar.....casten maar...via mijn telefoon. Maar als ik het topic over 2 chrome cast op 1 telefoon zo lees, is het minder simpel; als ik het allemaal goed begrijp en moet ik eea opnieuw installeren voor in de camper. Ik was net blij dat ik de zaak, na nogal wat gedoe, thuis aan de praat had. Klopt mijn gedachtengang?
Bij voorbaat dank. Groet Rob.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Huis Chrome cast in camper?



Bericht door Sempai »

Het is niet zo moeilijk hoor, gewoon deze stappen volgen. Voor in de camper als er geen wifi aanwezig is dien je een hotspot te maken met ofwel een tweede telefoon of een router. Ikzelf gebruik deze met een extra data-kaart : https://www.coolblue.be/nl/product/5833 ... m7350.html

Je koopt best in het buitenland een datakaart. Is véél voordeliger dan België en waarschijnlijk ook dan in Nederland :-B

Sluit de Chromecast aan.
Installeer de Google Home-app. ...
Zorg dat je mobiele apparaat/tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk dat je wilt gebruiken om je Chromecast-apparaat in te stellen. ...
Open de Google Home-app .
Volg de stappen. ...
Het instellen is afgerond.


Succes
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door Aloys »

Wat wil je er mee doen, iets van je telefoon naar de TV streamen? Dat is tenminste het enige waarvoor ik mijn Chromecast thuis gebruik.
Als hotspot (WiFi netwerkje) in de camper gebruiken we onze dagelijkse telefoons, daar hebben we samen 32GB per maand op in het buitenland. Geen extra toestellen, geen extra abonnementen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 179
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door rabt »

Zoals door Sempai omschreven moet het werken.
Ga je het via WiFi doen dan moet de WiFi goed en stabiel zijn. Anders blijft de film/programma laden.
Je telefoon stuurt in principe de film naar de WiFi van de camping en de Chrome cast haalt hem daar weer op. Is het signaal slecht kun je er beter niet aan beginnen. Een en al frustratie :bang:
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door RobMG »

Ja Aloys, gewoon van mn telefoon streamen. In beginsel onbeperkt data in nl. Kan ik dan dus gewoon hetzelfde doen als thuis ( ook streamen van dezelfde telefoon) met dezelfde chrome cast zonder die chrome cast opnieuw in te stellen?
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door RobMG »

Sempai geeft in feite al antwoord op mijn vraag....nou dat moet dus lukken. Dank allemaal, groet Rob.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door Atoz »

Ik vrees dat onze vriend uit de Mattetaartenstad zich vergist tussen de Muur en de Bosberg.
Al gaan ze allebei steil omhoog :)

Effe serieus...
Dan moet jouw mobiele netwerk dezelfde naam en hetzelfde paswoord zowel thuis als in de camper hebben.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door Sempai »

Het zijn inderdaad twee steile hellingen :-B :-B

Je mobiele data-netwerk is toch altijd hetzelfde?? Of bedoel je thuis het wifi-netwerk? Dus als je chromecast thuis werkt via de mobiele data, dan werkt dat ook in je camper :wink:

Je chromecast dient inderdaad aan je netwerk gekoppeld te worden, of dit nu wifi is of via mobiele data :idea:

Stel, je koopt een nieuwe sim-data (stukken goedkoper) in Frankrijk, dan dien je deze te koppelen aan je chromcast. Gebruik je dezelfde als thuis, dan hoef je niks te doen. Maar....vergeet niet een hotspot te creëren op een ander toestel (gsm, tp-link router) anders gaat het casten naar je tv niet lukken.
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door RobMG »

Nogmaals mijn dank.Thuisgebruik ik mijn wifi, maar het is me nu wel helder hoe eea werkt. Vlg week willen we op stap en dan gaat het vast lukken. Groet Rob.
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door CaradoT135 »

Sempai schreef:
di 27 apr 2021, 10:59
Stel, je koopt een nieuwe sim-data (stukken goedkoper) in Frankrijk, dan dien je deze te koppelen aan je chromcast. Gebruik je dezelfde als thuis, dan hoef je niks te doen. Maar....vergeet niet een hotspot te creëren op een ander toestel (gsm, tp-link router) anders gaat het casten naar je tv niet lukken.
Volgens mij moet je met een apparaat met goedkope data de hotspot maken, daarmee kan je een netwerkje maken. Met elk ander decvice (phone, tablet) kan je dan casten naar de Chromecast.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door iSonic »

En anders kun je de gast modus aan zetten. Er komt dan een pin code in het scherm en kun je ook verbinden.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door Sempai »

@caradoT135,

Dat is de bedoeling hé, om van de goedkoopste data een hotspot te maken :thumbup:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door Sempai »

@ISONIC,

Het aantal gebruikers die de hotspot kunnen gebruiken hangt van het apparaat af. Bvb. kan mijn TP-link router 10 gebruikers netwerk aanbieden :wink:
Groeten,

Sempai
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door CaradoT135 »

En nog een waarschuwing/opmerking (een gewaarschuwd mens telt voor twee) als je met een hotspot werkt, zet automatisch updaten van allerlei programma's en synchroniseren van data uit als je device op een hotspot zit, ondanks een goedkope bundel wil het daar nog wel eens mee in de papieren lopen.
Plaats reactie