Chromecast van thuis ook in de camper?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
pwhooftman
Berichten: 1822
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door pwhooftman »

Ik begrijp de reacties niet, overal (bijvoorbeeld hier https://www.lifewire.com/use-chromecast ... lect%20it.) lees ik dat je geen wifi access punt of router nodig hebt, en rechtstreeks van je telefoon naar een chromecast kunt casten. Dus als je een film o.i.d. op je telefoon hebt staan, dan heb je dus geheel geen internet- of dataverbinding nodig. Wil je youtube of tv vanaf je telefoon casten, dan moet je telefoon natuurlijk een wifi- of dataverbinding hebben met het internet, maar volgens de instructies hoeft je chromecast dat niet te hebben, dus er hoeft ook geen hotspot aan op de telefoon.
CaradoT135
Berichten: 2349
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door CaradoT135 »

Dat klopt helemaal, voor films kijken die je zelf al hebt zou ik voor een andere oplossing kiezen. Als je onderweg bent en je wil bv het dagelijkse nieuws bekijken of je favoriete serie dan zal je toch echt een verbinding met het grote www moeten maken.
pwhooftman
Berichten: 1822
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door pwhooftman »

Ja, maar dan hoeft toch alleen je telefoon een verbinding te hebben met het grote www? Er hoeft toch geen hotspot aan zodat de chromecast óók een verbinding met het www heeft?
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door jaap van duijn »

@PWHooftman,

Dit gaat niet met een Apple telefoon of iPad zoals eerder vermeld.
De films die erop staan van Netflix worden direct afgebroken als je geen internet verbinding hebt met telefoon of iPad
En echt alles is nu getest en beproefd het gaat niet (bij ons toch), als iemand het weet, dan hou ik mij aanbevolen.
Jaap
CaradoT135
Berichten: 2349
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door CaradoT135 »

pwhooftman schreef:
vr 30 apr 2021, 11:52
Ja, maar dan hoeft toch alleen je telefoon een verbinding te hebben met het grote www? Er hoeft toch geen hotspot aan zodat de chromecast óók een verbinding met het www heeft?
Voor het casten heb je alleen je telefoon (of tablet) nodig om het adres van wat je wil zien richting je Chromecast te sturen. Die Chromecast zal via het www met een bedrade verbinding, Wifi of hotspot de connectie maken. Is die gemaakt, doet de telefoon of tablet niets meer, je kan hem gerust uitzetten de Chromecast blijft het gewoon doen.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Chromecast van thuis ook in de camper?



Bericht door Sempai »

Zo is het :thumbup:
Groeten,

Sempai
Plaats reactie