Systeem zwart water

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Systeem zwart water



Bericht door Atoz »

Over welk soort camper hebben we het?
En over welk aantal liters?

Soms is het antwoord zinvoller als je weet wat de vraagsteller .... :)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Systeem zwart water



Bericht door WimZ »

AadenAnke schreef:
do 22 apr 2021, 19:20
Ik ga er ook van uit dat dit een echt grote camper is en de zwartwater tank geen Tetfort tankje is :oops:
Dat Thetford tankje zou toch best eens kunnen.
https://www.jasicamp.nl/clean-evolution ... ank/p12252
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Systeem zwart water



Bericht door AadenAnke »

Als dat zo zou zijn wordt er denk ik zwart en grijs door elkaar gehaald :lol: wel toepasselijk trouwens

Gr. Aad
trompetje
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 16:44

Re: Systeem zwart water



Bericht door trompetje »

Dat systeem zwart er in toen ik de camper kocht. Zou ook zeker niet mijn keuze zijn.. Maar hij zit er nou eenmaal in. Vandaar ook mijn vraag.
Er zit een flinke flexibele slang onder, dus dat is het probleem niet. Ik ben bang dat de boel gaat stinken en omdat het een enorme tank is....
Het toilet wordt alleen gebruikt om in te plassen.
rhomodel
Berichten: 587
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Systeem zwart water



Bericht door rhomodel »

Dit is volgens mij de camper:
Hallo allemaal! Sinds een week in bezit van een Fiat 2.8 jtd met een Burstner alkoof. Bouwjaar 2000. Ik zou graag zonnepanelen willen, maar die hebben er waarschijnlijk ooit op gezeten. In de electoruimte zit een Solar Laderegler LRS 1214 van Schaudt en die gaat naar het Elektroblock RBL 99 van Scha...
En we vallen in herhaling, maar zou geen zwart water met grijs mengen. Kan je dat niet gewoon gescheiden houden?
Stinken gaat het waarschijnlijk.. Laat maar eens urine 3 dagen in een emmer staan.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
trompetje
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 16:44

Re: Systeem zwart water



Bericht door trompetje »

Klopt. Het gaat om een grote Bürstner op een Fiat Ducato. De vorige eigenaar had dit systeem erin laten zetten.
trompetje
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 16:44

Re: Systeem zwart water



Bericht door trompetje »

Ik vroeg mij daarom af, bestaat er iets wat ik kan toevoegen dat de geur neutraliseert, de rubbers in tact laat en goed is voor het milieu?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Systeem zwart water



Bericht door de Jonckheer »

Wij gebruiken 2 tanks, grijs en zwart maar er zijn ook zelfbouwers die het bij elkaar gooien. Ik gooi er nooit iets bij, ik zou niet weten waarom. Op de ontluchting zit een geurfilter. Bij de ene plek kunnen we boven een put, bij een andere moeten we het met een slang aftappen. In dat geval eerst de zwarte, daarna de grijze, dan wordt de slang meteen weer schoon. Gedoe? Welnee, zo'n cassette is gedoe. Ik tap gemiddeld eens per 2 weken af en dat is veel minder gedoe dan om de dag met een cassette aan de wandel, geloof me. Het is even wennen maar als je weet hoe het werkt stelt het niks voor.
trompetje
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 16:44

Re: Systeem zwart water



Bericht door trompetje »

Bedankt. Dus het beste is gewoon zo laten. En niks toe voegen.
Plaats reactie