Fastscan beschikbaar voor Alden TV type ELA 51579Dr

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
John van Dreumel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 15:41

Fastscan beschikbaar voor Alden TV type ELA 51579Dr



Bericht door John van Dreumel »

Ik ben al enige tijd aan het zoeken of er alternatieve firmware bestaat voor de Alden TV 22" ELA-51579D r.
Iemand die deze toevallig wel heeft?

Alden Duitsland is niet heel scheutig met zijn informatieverstrekking en de handmatige scan en handmatige scan van Astra 3 en daarna 2 om vervolgens alles weer op volgorde te zetten is niet heel handig. De standaard geplaatste puur Duits georiënteerde lijst is mooi voor de Duitsers maar wij hebben daar erg weinig aan. Nog los van het feit dat deze lijst ook redelijk gedateerd is aangezien de TV van 2016 is.

Ik houd mij aanbevolen voor alle tips. Een leuke TV maar erg onpraktisch voor de NL gebruikers. Samen met een Alden SSC werkt dit verder perfect.
Franzel
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 17:47
Locatie: Wijchen

Re: Fastscan beschikbaar voor Alden TV type ELA 51579Dr



Bericht door Franzel »

Ik wil mijn ervaring met deze TV wel delen. Ik ben er uren en uren mee bezig geweest en begreep niet waarom ik geen scan van Astra 3 noch van Astra 2 kon uitvoeren. Alles op dezelfde schotel werkte (nog steeds) perfect maar op deze TV resultaat nul. Uiteraard de DISEqC setup aangepast naar die van de schotel. Tig keer ‘fabrieksinstellingen’ uitgevoerd, standaard zenderlijst er alvast in, vervolgens DISEqC aangepast en Astra 3 gescand, resultaat nihil. Daarna Astra 2 ook nihil. Ik was bijna van plan om het ding in een hoek te smijten maar dat druist in tegen mijn gewoontes. Toen nog een ultieme poging ondernomen en niets standaard geïnstalleerd en als eerste een scan van een paar NL transponders uitgevoerd. En dat bleek te werken. Uiteindelijk de transponders waar ik zenders van wilde hebben van alle satellieten een voor een gescand en alles handmatig op de gewenste plaats gezet. Een echt monnikenwerk.

Mijn conclusie. De werkende combinatie is prima, maar ‘even’ een CD lijst eraan toevoegen is een regelrechte ramp. Dus als je een camper uit Duitsland aanschaft met een combi Alden SSC + Alden TV type ELA 51579D r houdt dan rekening met wat gehannes. De meeste Duitsers hebben dat probleem niet. Hun FTA lijst staat er standaard in. Ook HD+ wordt opgenomen maar geen Sky Duitsland die ook perfect werkt met een CI.
Kortom, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. 🤣🤣

@John.
Veel succes met het verplaatsen van de zenders.
Als ik alles wist dan hoefde ik niets te vragen.
Plaats reactie