Apple AirTag: iets voor in de camper?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Marzel »

Ik zou toch eerder kiezen voor deze

Over de AirTag : ik ben nog nooit m'n sleutels of telefoon kwijtgeraakt en zorg goed voor m'n spullen dat deze niet onbewaakt zijn.
Wel ben ik regelmatig op zoek naar gereedschap dat ik denk "waar heb ik dat ding nou weer gelaten :eh: ".
Maar om nou aan elke schroevendraaier een AirTag te hangen :crazy:
Dit zijn nou echt van die dingen waar je een week plezier aan hebt dat je iedereen kan laten zien dat je 'die nieuwe dingen van Apple' hebt en 'kijk eens hoe handig' :thumbup: , en daarna is de nieuwigheid er af en heb je voor 140 euro vier van die dingen aan sleutelbossen hangen etc. waar je nooit meer wat mee doet.

Ik ben een gadget liefhebber (van Apple en van alles wat er leuk uit ziet) en heb een hoop nutteloze dingen aangeschaft, maar dit slaat alles qua nutteloosheid.
(ik moet ook wel bekennen dat ik jaren geleden iets soortgelijks via Kickstarter heb ondersteund en daarom weet dat ik dit aan me voorbij moet laten gaan :-B )
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

Marzel schreef:
za 24 apr 2021, 8:55
Ik zou toch eerder kiezen voor deze

Dit zijn nou echt van die dingen waar je een week plezier aan hebt dat je iedereen kan laten zien dat je 'die nieuwe dingen van Apple' hebt en 'kijk eens hoe handig' :thumbup: , en daarna is de nieuwigheid er af en heb je voor 140 euro vier van die dingen aan sleutelbossen hangen etc. waar je nooit meer wat mee doet.

Ik ben een gadget liefhebber (van Apple en van alles wat er leuk uit ziet) en heb een hoop nutteloze dingen aangeschaft, maar dit slaat alles qua nutteloosheid.
Ik zou zeggen: spreek voor jezelf. Ik heb een aantal Tiles en die hebben voor mij hun nut bewezen.

De opmerking 'aan iedere schroevedraaier een AirTag' is een https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering.

Frank
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Marzel »

:thumbup: Good for you ! :cheers:
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6715
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Apple AirTag, iets voor in de camper?



Bericht door evdoetelaar+larana »

TestCase schreef:
za 24 apr 2021, 8:21
evdoetelaar+larana schreef:Ik heb gelezen dat een iPhone zonder simkaart toch nog een GPS-functie heeft, nl assisted-GPS. GPS met beperkingen, een trage ontvangst/verwerking van het GPS-signaal. Als dat werkelijk zo is, zou een AirTag i.c.m. een oude iPhone wel eens een interessante optie kunnen worden als GPS-tracker in de camper, althans als je een oude iPhone hebt die niet meer actief in gebruik is.
Omdat niemand dit beantwoord heeft.
Je hebt de klok horen luiden maar....Afbeelding

Assisted-GPS (AGPS) gebruikt ook andere bronnen dan gps satelieten voor plaats bepaling, bijv. de locatie waar de mast staat waarmee je op dat moment, via je simkaartje, communiceert.
Dus zonder simkaartje geen AGPS.


\\Kees
Wat ik het geschreven over assisted-GPS is informatie van de site van Apple. Dus jou redenering van de klok is veel te voorbarig. Daarnaast beweer ik helemaal niet dat assisted GPS zonder meer gebruikt kan worden voor GPS-tracking voor bijv. een camper.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door seth_space »

Elke smartphone ongeacht merk heeft de optie om zonder simkaart 112 te bellen.
Daartoe legt de telefoon contact met de dichtstbijzijnde mast. De locatie van die mast is bekend en dus globaal waar je bent in een radius van enkele kilometers. Nuttig voor het sneller bepalen van je GPS locatie.

Als je spullen vaak kwijt bent in en om huis dan is de eerder gelinkt 3 euro tag perfect.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Onderzoek: 'AirTag anti-stalking krijgt een dikke onvoldoende' https://www.iculture.nl/nieuws/onderzoe ... voldoende/

Dus misschien toch wel handig in de camperAfbeelding.
Kreeg ze vandaag binnen, zal van het weekend eens gaan testen.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Apple AirTag, iets voor in de camper?



Bericht door GeMa »

veetee schreef:
wo 21 apr 2021, 21:40
JaapB schreef:
wo 21 apr 2021, 18:55
Hier kan je alles lezen :
https://www.apple.com/nl/airtag/

Moet volgens mij wel werken. Want met onze Ipad’s en Iphone’s werkt het ook.
Batterij gaat een jaar mee.
DIt is misschien handig voor aan je sleutelbos, maar gaat niet goed werken met de camper, door de afhankelijkheid van andere '"iDevices" (iPhones, iPads, iMacs en andere Apple-apparaten) die in de buurt moeten zijn. Die moeten het bluetoothsignaal van de tag oppikken en doorsturen. Dus als er geen Apple apparaat in de directe nabijheid (bluetooth ontvangstafstand is slechts 10 meter), gaat het al mis.
Je AirTag zendt een beveiligd Bluetooth-signaal uit, dat kan worden opgepikt door devices in het ‘Zoek mijn’-netwerk. Die sturen de locatie van je AirTag naar iCloud.
Precies. Dit is niet te vergelijken met een GPS tracker.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door EasyBee »

Misschien antwoord op enkele vragen van Bright https://youtu.be/uLJFbHvNySA
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door pwhooftman »

Zadowolony schreef:
do 06 mei 2021, 22:32
Onderzoek: 'AirTag anti-stalking krijgt een dikke onvoldoende' https://www.iculture.nl/nieuws/onderzoe ... voldoende/

Dus misschien toch wel handig in de camperAfbeelding.
Kreeg ze vandaag binnen, zal van het weekend eens gaan testen.
Ik ben oprecht benieuwd: als je je camper langs de straat parkeert, hoe lang duurt het dan voordat de positie opgepikt wordt door een passant met een iphone, en hoe vaak? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Rolling Rodie »

Oké maar nu heb ik die airtag in mijn camper verstopt en die word gestolen, dan krijgt de dief, wanneer hij een iPhone heeft, ook een melding dat hij gevolgd word?
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

Ja, na een dag of drie tenzij de bezitter van de Airtag ook in de buurt is. Tevens zal het ding om zoveel tijd piepen. Dit laatste lijkt mij met wat knutselwerk te omzeilen.

Frank
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

pwhooftman schreef:
vr 07 mei 2021, 23:50

Ik ben oprecht benieuwd: als je je camper langs de straat parkeert, hoe lang duurt het dan voordat de positie opgepikt wordt door een passant met een iphone, en hoe vaak? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
https://www.ad.nl/tech/review-is-een-ap ... ~aeb93672/ rapporteert:

" We hebben de AirTags een paar keer op een gemiddeld bezochte locatie neergelegd, om te zien wat er zou gebeuren. Op drukke plekken was hij binnen twee minuten in de app teruggevonden - rustigere locaties deden er ongeveer een uurtje over."

Frank
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Rolling Rodie schreef:Oké maar nu heb ik die airtag in mijn camper verstopt en die word gestolen, dan krijgt de dief, wanneer hij een iPhone heeft, ook een melding dat hij gevolgd word?
Ik kon het geluid uit zetten in de app. Kan nog niet testen of dat ook geld voor geluid bij meer dan drie dagen geen contact. Overigens heb ik m dan al gemist. Of we zijn er mee weg, of hij staat op de oprit.
Verder heb ik de airtag onder de bus in een klein plastic doosje (met rijst voor evt condens) gedaan dus knap als ze dat piepje binnen horen als ze rijden .
Verder nog niet kunnen testen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door seth_space »

Lijkt me een leuke aanpak voor de criminelen om een airtag scanner te maken ( feitelijk een gewone bluetooth scanner) die de airtags tot op de cm nauwkeurig opspoort en dan weet je tenminste zaken te vinden die de eigenaar kennelijk waardevol genoeg vond om te voorzien van een airtag.
handig voor een beetje crimineel. Die zijn er straks vast blij mee ;)

Bij eglobal koop je overigens 4 airtags voor 90 euro. Als je dan je geld kwijt wilt doe het dan bij de goedkoopste.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie