Apple AirTag: iets voor in de camper?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag, iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

evdoetelaar+larana schreef:
do 22 apr 2021, 8:44
Zadowolony schreef:
do 22 apr 2021, 8:37
evdoetelaar+larana schreef: Nee, die functionaliteit hebben die andere niet. Tenzij je een abbo afsluit bij Apple a ² 30/jaar. Tile is daar woedend over en wil er een zaak van maken.
Apple heeft geen abo op de tags, alleen aanschaf van 35. Ik vind dat het wel waard.
https://www.nu.nl/tech/6129046/tile-noe ... rijpt.html
In het nu.nl artikel lees ik dat je als Tile gebruiker voor 30 euro per jaar je Tile door het apple netwerk kunt laten vinden. Het verbaast me niet dat Tile daar laaiend over is: voor dat bedrag koop je één Apple Air Tag per jaar (waarvoor je geen abonnementskosten bij Apple hoeft te betalen).

Frank

Edit: vergeten woord toegevoegd.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

FrankdB schreef:
do 22 apr 2021, 12:58
Apple " market" de Air Tag niet als een vervanger voor een real-time GPS tracker om gestolen campers op te sporen.

Het feit dat de apple tag wordt opgemerkt door een iPhone hoeft geen bezwaar te zijn: in dat geval neem ik aan (!) dat de locatie al een aantal keer is doorgegeven.
Uit aanvullende informatie blijkt dat een Apple AirTag die drie dagen buiten het bereik van de eigenaar is geweest, een geluid maakt iedere keer als de tag verplaatst wordt. Dat lijkt me een verdere beperking, zo niet een “showstopper” voor een gebruik als el-cheapo camper tracker.

Frank
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Je mag toch hopen dat je je camper al binnen één dag mist?

Overigens vandaag contact met Apple support gehad, maar het is nog niet duidelijk of de U1 chip in de Apple Watch de precieze zoekfunctie ondersteund. Of gaat ondersteunen. Was nog niets over bekend.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

Zadowolony schreef:
vr 23 apr 2021, 18:39
Je mag toch hopen dat je je camper al binnen één dag mist? Afbeelding
Ik ga niet dagelijks in de stalling kijken of ze er nog staat... :eh:

Frank
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Je ziet op je iPhone dat de airtag zich verplaatst terwijl die in de stalling stil hoort te staan.
Ff elke dag op je iPhone kijken
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door seth_space »

Alleen: als er een andere iphone in de buurt is.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Inmiddels zijn er meer dan een miljard actieve iPhones, zegt ceo Tim Cook in een mondelinge toelichting aan Reuters. Dat aantal zat in 2019 nog op 900 miljoen. Cook lichtte toe dat vooral China een belangrijke groeimotor was, waar de omzet uit de verkopen van iPhones met 57 procent steeg, naar 21,3 miljard dollar. Er waren relatief veel iPhone-gebruikers in China die met de komst van de verschillende iPhone 12-modellen een reden zagen om te upgraden, aldus de ceo. Hij gaf ook aan dat het totale aantal Apple-apparaten dat nu in gebruik is op 1,65 miljard zit.
Bron Jan 2021 https://tweakers.net/nieuws/177396/appl ... foons.html
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door seth_space »

Dat is wel fijn als ze je camper ontvoeren naar naar china ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Camper-T »

Ooit was de slogan van Apple mede-oprichter Steve Jobs: ontwikkel iets waarvan mensen nog niet weten dat ze het nodig hebben en ook willen hebben. In die gedrevenheid kwam o.a. de iPhone en de iPad. Met de AirTag lijkt de slogan veranderd in: beter goed gepikt dan slecht verzonnen.
De Apple fan zal dit in positieve zin beamen, de Android gebruiker, of Apple haters zullen dit misschien anders bekijken. Prima, ieder z’n mening.

Apple heeft een bestaand product dusdanig verbeterd waardoor er van de AirTag in korte tijd waarschijnlijk meer verkocht gaan worden dan van alle andere merken tags sinds hun introductie op de markt. De kneep zit hem vooral in de samenwerking met elke iPhone, iPad, of Macbook welke in combinatie met actieve Find My app verbonden is met het internet. En gezien het feit dat dit er miljarden op de wereld zijn en vrijwel iedereen zijn Find My optie aan heeft is het netwerk voor de AirTags uitzonderlijk groot.
De Tiles en andere tags met een gedeelde Bluetooth community kennen een flink kleinere groep gebruikers en de cheap China tags werken slechts 1 op 1 via de Bluetooth verbinding van 1 gebruiker.

Een AirTag als tracker voor een duur product als een camper gebruiken lijkt mij niet de bedoeling. Menig doorgewinterde en half gedigitaliseerde crimineel rijdt al zonder sleutels met een duur beveiligde Mercedes weg. Een AirTag is een leuke gadget voor met name de sloddervos en kent een hoop leuke toepassingen maar is zeker geen professionele GPS tracker.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door seth_space »

Steve Jobs 'Good artists copy; great artists steal'
Er zijn vergelijkbare tags maar die mogen alleen tegen idiote prijs deel nemen aan het Apple netwerk. Op die wijze weet Apple zijn markt te beschermen. daar zijn ze al diverse keren heel terecht voor beboet. Maar als je geld genoeg hebt doen boetes niet veel pijn helaas.
Zo werkt men Spotify tegen omdat Apple zelf liever het eigen product verkoopt etc etc..
Dat maakt Apple tot een bedenkelijk bedrijf. Typisch Amerikaans dat wel.
Dat ze prima producten maken is een feit. Je moet er weliswaar fiks voor betalen maar dan werkt het ook allemaal. Dat is voor veel mensen die weinig voeling hebben met technologie dan ook vaak een beslissend moment.
Dus zoals ik al eerder stelde: koop het vooral als je er een goed gevoel bij hebt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Mee eens dat het niet optimaal is als camper tracker, @Camper-T, maar het blijft leuk speelgoed.
Heb er 4 besteld .
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door EasyBee »

Eerste indruk: Apple AirTag bij Bright

https://youtu.be/0Yp6O0t0GIo
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Apple AirTag, iets voor in de camper?



Bericht door TestCase »


evdoetelaar+larana schreef:Ik heb gelezen dat een iPhone zonder simkaart toch nog een GPS-functie heeft, nl assisted-GPS. GPS met beperkingen, een trage ontvangst/verwerking van het GPS-signaal. Als dat werkelijk zo is, zou een AirTag i.c.m. een oude iPhone wel eens een interessante optie kunnen worden als GPS-tracker in de camper, althans als je een oude iPhone hebt die niet meer actief in gebruik is.
Omdat niemand dit beantwoord heeft.
Je hebt de klok horen luiden maar....Afbeelding

Assisted-GPS (AGPS) gebruikt ook andere bronnen dan gps satelieten voor plaats bepaling, bijv. de locatie waar de mast staat waarmee je op dat moment, via je simkaartje, communiceert.
Dus zonder simkaartje geen AGPS.


\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Apple AirTag: iets voor in de camper?



Bericht door FrankdB »

seth_space schreef:
vr 23 apr 2021, 20:29
Steve Jobs 'Good artists copy; great artists steal'
Dat ze prima producten maken is een feit. Je moet er weliswaar fiks voor betalen maar dan werkt het ook allemaal.
Een Apple AirTag gaat 35 euro kosten; een Tile Pro kost momenteel 34.99 euro bij de KouweBlauwe.

Ik ga er zeker een paar bestellen ter vervanging van mijn Tiles (waar ik overigens enthousiast over ben) vanwege de preciezere locatiefunctie die de Apples bieden.

Ik denk vooralsnog dat ik ze niet in de camper ga gebruiken, hooguit aan de bos met sleutels. Die ben ik nog wel eens kwijt :) .

Frank

edit: taalfout gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door FrankdB op za 24 apr 2021, 9:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie