Joyne failliet

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Joyne failliet



Bericht door komtwelgoed »

Canal Digitaal houdt distributie Joyne via Eutelsat 9B satelliet tot 31 juli in stand. Dat is te lezen in Totaal TV, zie: https://www.totaaltv.nl/nieuws/canal-di ... -in-stand/
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Joyne failliet



Bericht door hathi »

Nieuwe Smart Tv geplaatst,maar heb toch gekozen voor de witte module,met losse kaart,deze blijft,met de module,met ingebakken kaart als enige,volgend jaar ook nog geldig,is mij gezegd,dus we zullen zien,weer vrije ruimte,omdat ik nu geen losse ontvanger meer heb,en,ook belangrijk,maar 1 afstand bediening ( gelukkig)?
Hans
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Joyne failliet



Bericht door rzwiebel »

Als je een smartcard in een CI-module hebt, blijf je zeker gewoon TV kijken! Wat CD niet meer doet is nieuwe smartcards uitgeven (want ze willen eigenlijk dat elke abbo hun M7-decoder met ingebakken smartcard aanschaft). Een samertcard lijdt veel van het voortdurend wisselen van apparaat, maar als die in een CI-module zit natuurlijk niet. Die gaat ongeveer eeuwig mee (vergelijk het met de SSD schijf in jouw computer die je 50.000 kunt overschrijven. Voor de smartcard gaat het om één schrijfbeweging per maand dus 50.000 maanden (bijna 4200 jaar).
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Joyne failliet



Bericht door hathi »

Dat mag wel zo zijn,maar ik had nog een zwarte module,welke niet paste in de nieuwe Smart Tv,van de Camper,of verschillende interface ?....deze witte module past nu in ieder geval weer in beiden, ( Samsung/ Nikkei) ......na 1 July 2022, zijn er nog maar 2 modules geschikt,de Witte,waar de losse kaart in kan,en die met vaste kaart er in gegoten.....al de rest,en ook de losse kaart gaat niet meer werken, er zullen dus weer vele ontvangers of Tv gekocht moeten worden ?...Er zijn ook enkele Duitse ontvangers,welke voorheen,in NL niet te gebruiken was,en nu dan weer wel bv De Technisat
Hans
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Joyne failliet



Bericht door Peter LMC »

Zelf heb ik nu een CI+ module van CD voor in de tv.
In combinatie met een vakantie flex 6 abo.
Kaart gekregen en administratie kosten en abonnement betaalt.
We hebben weer tv. :-B
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Joyne failliet



Bericht door rzwiebel »

hathi schreef:
za 05 jun 2021, 10:19
Dat mag wel zo zijn,maar ik had nog een zwarte module,welke niet paste in de nieuwe Smart Tv,van de Camper,of verschillende interface ?....deze witte module past nu in ieder geval weer in beiden, ( Samsung/ Nikkei)
Ik snap dit echt niet. Een Common Interface slot is gestandaardiseerd, dus als je een CI_module hebt dan past die in een CI-slot, van welke makelij dat apparaat ook is. Of de kaart/elektronica die in de CI-module verwerkt is ook daadwerkelijk werkt is geheel afhankelijk van de codering (Viaccess, Irdeto, Conax, Nagravision etc. etc.) En om de ellende nog wat groter te maken: niet alle apparaten met een CI-slot kunnen elke CI-module lezen, omdat juist de CI-module (dus het inwendige van die kaart) niet gestandaardiseerd is. Vandaar dat je CanalDigitaal gecertificeerde
apparaten hebt als ook Joyne en Fransat gecertificeerde apparaten (en nog vele andere).
Dat moet je de industrie verwijten, die het niet eens konden worden en ieder zijn eigen ontwikkeling de beste vond.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Joyne failliet



Bericht door hathi »

Ach ik hoef niet zo nodig alles te kunnen doorgronden,wel heb ik iets gelezen van 68 en 64 pennen,verder weet ik het ook niet :-B ,wat ik wel weet ,voor €70,- had ik een witte module,en alles werk zoals het hoort,en een module insteken kan ik echt nog wel,als het past tenminste
Hans
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Joyne failliet



Bericht door rzwiebel »

hathi schreef:
za 05 jun 2021, 11:46
Ach ik hoef niet zo nodig alles te kunnen doorgronden,wel heb ik iets gelezen van 68 en 64 pennen,verder weet ik het ook niet :-B
Ja, dat is de eigenwijze Samsung, die heeft nl zijn CI-module uitgerust met 64 pins ipv de (voorgeschreven 68 pins. Daar zijn adapters voor te krijgen, zodat de CI-module wel in het CI-slot van Samsung past. Samsung is ook de enige TV/merk die dat heeft, alle andere hebben gewoon het echte CI-slot opgenomen :P
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Joyne failliet



Bericht door Peter LMC »

Dat past hoor Hans.
Althans bij de CI+ module.
Van de week de tv van in de camper van de overbuurvrouw opnieuw ingesteld.
Want zij keer het niet voor elkaar.
En die had toch echt de CI+ module een halve draai verkeerd in de tv zitten.
Camper_01

Re: Joyne failliet



Bericht door Camper_01 »

De kaart kan men op twee manieren plaatsen. FOUT en GOED, echter hij werkt alleen maar als de contacten aan de chip er correct in zitten. De module kan er echter maar op een manier in worden geschoven. Anders past hij niet correct ivm de " key"
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Joyne failliet



Bericht door komtwelgoed »

rzwiebel schreef:
za 05 jun 2021, 12:00
hathi schreef:
za 05 jun 2021, 11:46
Ach ik hoef niet zo nodig alles te kunnen doorgronden,wel heb ik iets gelezen van 68 en 64 pennen,verder weet ik het ook niet :-B
Ja, dat is de eigenwijze Samsung, die heeft nl zijn CI-module uitgerust met 64 pins ipv de (voorgeschreven 68 pins. Daar zijn adapters voor te krijgen, zodat de CI-module wel in het CI-slot van Samsung past. Samsung is ook de enige TV/merk die dat heeft, alle andere hebben gewoon het echte CI-slot opgenomen :P
Is dat zo? Ik heb 2 Samsung tv's en in beide passen de ci-modules van Canal Digitaal, zowel de oude zwarte module met wereldbol als de nieuwe witte ci+-module.
In de gebruiksaanwijzing wordt niet gesproken of er 64 of 68 pennen aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Joyne failliet



Bericht door hathi »

Juist,ik heb dezelfde Samsung,met ingebouwde ontvanger,ik haal de zwarte module incl kaart er uit,en steek hem in de nieuwe Nikkei,en ik voel dat deze niet,in de contacten schiet,doorduwen,durf ik niet goed,dus heb ik een nieuwe witte besteld,en ook om voorbereid te zijn op de komende verandering,het werkte meteen,en dit is niet zo duur,als dat ik iets kapot duw,in het Ci slot
Hans
Plaats reactie