ervaring Buerstner zonnepanelen op camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Camper_01

ervaring Buerstner zonnepanelen op camper



Bericht door Camper_01 »

Buerstner levert af fabriek zonnepanelen van 100 Watt volgens de catalogus.
Als men naar de afmetingen kijkt klopt dit niet ivm de afmetingen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? volgens de leverancier zijn het 80 Watt panelen.
Welk merk en type worden gebruikt, ook het paneel ziet er raar uit met een paar LED indicatoren.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: ervaring Buerstner zonnepanelen op camper



Bericht door Schovie »

Bij mij is op de in 2018 afgeleverde Beurstner een 100W Teleco monokristal zonnepaneel geplaatst met een Teleco pwm lader van 10A. Deze laatste vervangen door een Victron mppt tegelijk met het bijplaatsen van een extra zonnepaneel. Als ik het weer over zou doen zou ik een camper kopen zonder extra opties. De opties zijn allemaal veel en veel te duur en kwalitatief ook vaak minder of verouderd.
Camper_01

Re: ervaring Buerstner zonnepanelen op camper



Bericht door Camper_01 »

Was dit af fabriek of door de dealer gedaan?
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: ervaring Buerstner zonnepanelen op camper



Bericht door Sempai »

Hier ook van fabriek uit 100 w Teleco met regelaar van 10A.

De installatie hier ook ( niet door dealer- VEEL te duur) laten upgraten met een extra paneel van 170 en een smart victron regelaar 100/30,alsook nog een sinusomvormer van 12/230v 1000w om de fietsbatterijen te kunnen opladen. :thumbup:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: ervaring Buerstner zonnepanelen op camper



Bericht door Schovie »

Camper_01 schreef:
vr 09 apr 2021, 12:55
Was dit af fabriek of door de dealer gedaan?
Zou door de dealer gedaan worden voor de helft van de optie prijslijst, maar door drukte bij de dealer heeft hij het af fabriek laten plaatsen.
Camper_01

Re: ervaring Buerstner zonnepanelen op camper



Bericht door Camper_01 »

Bedankt voor de info. In mijn geval heeft de dealer de fabrieks optie prijs berekend voor 2 panelen en op een schunnige manier geïnstalleerd. De naam van de dealer mag ik helaas niet noemen vanwege de forum regels. Was er jammergenoeg vanuit gegaan dat de dealer vakwerk zou leveren maar helaas. Dus als men een nieuwe camper koopt opletten hiermee.
Plaats reactie