Camptronic functies: handleiding?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Camptronic functies: handleiding?



Bericht door WillemIsNieuwe »

Beste,

Er zit in mijn campertje een Camptronic en zou graag willen weten wat de functies hiervan zijn. Ik weet dat het een omvormer is van 220v naar 12v, maar kan het nog meer - batterij lader? Heeft iemand hier toevallig een handleiding van zodat ik ook de ingangen en uitgangen kan uitvinden.

Op dit moment zit ie vast onderin het kastje en ik krijg het er gewoon niet uit. Ik kom niet bij de achterste schroefjes, waterpompje zit soort van in de weg. Zaterdag een uur bezig geweest en op het laatst de camptronic laten winnen, zal zaterdag nog een keer proberen (won the battle, not the war)

Heb verder op dit forum nog deze link gevonden, maar is helaas niet meer te openen (camptronic.de werkt niet bij mij): http://www.camptronic.de/Camper_Links/A ... er03_3.pdf

Groet, Willem :)
Bijlagen
B2FD4092-B5AB-45F7-8993-21B854E7D448.JPG
B2FD4092-B5AB-45F7-8993-21B854E7D448.JPG (85.28 KiB) 643 keer bekeken
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camptronic functies - handleiding?



Bericht door EasyBee »

Bij zulke vragen altijd zo volledig mogelijk aangeven, waar het om gaat. Dus, behalve camptronic zal er vast een model of een typenummer zijn.
Zo niet, een serienummer of een foto van voorkant en aansluitingen (in- en uitgangen).
Nu kijken we tegen een zijkant aan, waar niets aan te herleiden is.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camptronic functies - handleiding?



Bericht door jheeck »

Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Re: Camptronic functies - handleiding?



Bericht door WillemIsNieuwe »

@EasyBee - heb geprobeerd met de telefoon een foto te maken van de achterkant maar kon de foto niet scherp stellen dus daar was niks op te zien. Op de voorkant zit alleen een rode knop.

@jheeck - Je bent een topper! Hier lijkt het al heel veel op! Hoe heb je deze gevonden?
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camptronic functies - handleiding?



Bericht door jheeck »

Gegoogled op "camptronic" lader, met het merk tussen kwootjes zodat google daar wat extra op let:

camptronic.png
camptronic.png (220.79 KiB) 592 keer bekeken

Onderste hit was raak.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Re: Camptronic functies - handleiding?



Bericht door WillemIsNieuwe »

ah weer wat geleerd :) Had nog niet gegoogled op lader. Wel veel in het duits en engels maar dat leverde zeer weinig op. En zoals ik kan zien van de handleiding, als het ook over accu lader beschikt, moet het een CT2105 of hoger zijn. Zal dit aankomende zaterdag even checken.
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Re: Camptronic functies: handleiding?



Bericht door WillemIsNieuwe »

Hallo,

Gisteren bezig geweest met de omvormer en er gaat iets niet goed met de omvormer.

Probleem in het kort: Op alle in/uitgangen staat 20v. Verder als ik de accukabel eruit haal werkt niks meer (dus in mijn ogen gaat het nog steeds via de accu en niet via de 230v stekker.

Probleem in het lang (inclusief foto's): in de cmaper zit een camptronic CT2105. Volgens de handleiding zou deze de accu met 5a opladen als het niet wordt belast, gisteren alles uitgedaan en de accu laad niet op.
model - 900.jpg
model - 900.jpg (195.94 KiB) 467 keer bekeken
schema 2 - 900.jpg
schema 2 - 900.jpg (184.67 KiB) 467 keer bekeken
schema 3 - 900.jpg
schema 3 - 900.jpg (117.57 KiB) 467 keer bekeken
Op de achterkant van de camptronic zit 1x input en 2x uitput. De accu is een input en dan gaat het via de omvormer naar de gebruikers als niet aangesloten op 230v en 2x output (oranje & groene). Nu zit er op alle in/uitgangen 20v (inclusief de accu input) en wanneer ik de input stekker van de accu eruit haal heb ik geen stroom meer voor de verlichting etc..

Vervolg volgende reactie (kon geen afbeeldingen meer plaatsen)
Laatst gewijzigd door WillemIsNieuwe op zo 18 apr 2021, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Re: Camptronic functies: handleiding?



Bericht door WillemIsNieuwe »

uitgangen - 900.jpg
uitgangen - 900.jpg (139.56 KiB) 465 keer bekeken
schema 1.png
schema 1.png (262.96 KiB) 465 keer bekeken
Ik heb een stroomdraad van beide de oranje en de groene direct naar de accu gedaan en hier gebeurde niks, accu ging niet opladen. Er zat al een draad direct van de accu op de omvormer zoals ook in het schema maar deze doet ook niks. Deze draad heeft dus uit 2 richtingen stroom?
schema 4 - 900.png
schema 4 - 900.png (256.8 KiB) 465 keer bekeken
De groene wordt niet gebruikt, alleen de oranje. Deze gaat naar een zekeringsblokje en vanuit daaruit worden de verlichting, waterpompje etc.. met stroom voorzien.

Er is niet met omvormer geprutst, er zit namelijk zo'n garantie stickertje op van als je het open maakt dat je geen garantie meer hebt en deze is nog heel. Kan door het roostertje op de onderkant zien dat de bovenste een oranje draad, middelste groene, onderste zwart - negatief.

Kort maar krachtig, is de omvormer kapot of is het verkeerd aangesloten.
Laatst gewijzigd door WillemIsNieuwe op zo 18 apr 2021, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camptronic functies: handleiding?



Bericht door Kroppie »

ik denk dat ie stuk is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie