Lekstroom
Re: Lekstroom
Min van startaccu los en dan meter in hoogste Ampere stand tussen losse kabel en minpool. Meet je niets dan doorschakelen naar lager meetbereik.
Ps. Niet de plus kabel los halen als je die laat vallen en de cyrix hangt krijg je vonken.
\\Kees
Ps. Niet de plus kabel los halen als je die laat vallen en de cyrix hangt krijg je vonken.
\\Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Lekstroom
Het is niet de hh accu. Nu van 12.59 naar 12.55 in 20minuten, terwijl hh accu (en koelkast dus) niet aangesloten zijn.
Dus multimeter tussen plus kabel en losse minkabel, en dan 1 voor 1 zekeringen eruit halen?
Zou het ook een kapotte diode kunnen zijn in de dynamo? Had daar ook wel eens iets over gelezen. Dynamo laadt wel goed op tijdens het rijden. Na 10 min rijden is de accu weer vol
Re: Lekstroom
Als volgende stap (ter controle van de Cyrix-werking) zou je op de Cyrix de aansluiting 85 (D+) kunnen loskoppelen en een verbinding maken tussen deze 85 en batterij plus. Hoor je klikken is deze OK, hoor je niets is ie naar de filistijnen.
Is de Cyrix nog goed, kan het idd de alternator zijn.
Is de Cyrix nog goed, kan het idd de alternator zijn.
Laatst gewijzigd door JPWGusta op za 03 apr 2021, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
-
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Lekstroom
Hoe leeg was de accu?
Want 10 minuten en dan vol?
dat moet dan met >100A gedaan worden.
Want 10 minuten en dan vol?
dat moet dan met >100A gedaan worden.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Lekstroom
En is geen Loodaccu die je op 10 minuten rijden van
Ik kan er niet mee starten
Tot ze is helemaal vol geladen
Kan krijgen....
Is de accu überhaupt nog wel in orde?
Maar meet nu maar eerst verder
Ik kan er niet mee starten
Tot ze is helemaal vol geladen
Kan krijgen....
Is de accu überhaupt nog wel in orde?
Maar meet nu maar eerst verder
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Lekstroom
doe nu eerst eens wat gevraagd is VOLLE startaccu geheel (+ -) loskoppelen en dan nacht laten staan en proberen.
dan weet je of het aan de accu ligt, en dan de volgende stap, bij het begin beginnen.
jos
dan weet je of het aan de accu ligt, en dan de volgende stap, bij het begin beginnen.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Lekstroom
D+ op een cyrix??JPWGusta schreef:Als volgende stap (ter controle van de Cyrix-werking) zou je op de Cyrix de aansluiting 85 (D+) kunnen loskoppelen en een verbinding maken tussen deze 85 en batterij plus. Hoor je klikken is deze OK, hoor je niets is ie naar de filistijnen.
Is de Cyrix nog goed, kan het idd de alternator zijn.
Aansluiting 85 is voor de startassist en die is aangesloten bij TS.
- rijschoollucassen
- Berichten: 3065
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Lekstroom
Zet eens een startkabel op de min van de accu en de andere kant liefst op de massa van de startmotor, maar in elk geval een goed massa punt. Komt mij voor dat de accu als alles nog warm is en helemaal fris is opgeladen de boel net aankan, maar zodra hij iets meer moeite moet doen te weinig massa heeft...
Gokje..
Jaap
Gokje..
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Lekstroom
De accu is net vervangen, dus dat lijkt me het probleem niet.
Ik meette vanmiddag 12.67. Uur later 12.51 (hierbij start hij nog wel prima, maar 8 uur later dermate leeg dat hij dus niet meer start). Dus lijkt mij dat het niet aan de accu ligt maar er lekstroom is. Nu aan het uitzoeken waar. De hh accu, koelkast & radio zijn al uitgesloten. Evenals de lichten & claxon.. Ben bezig met alle zekeringen na te kijken, maar vraag me af of dit het wel is. Aangezien het een grootverbruiker moet zijn. Iemand een idee welke zekering een grootverbuiker kan zijn?
Als het de zekeringen niet zijn, misschien slim om Dynamo los te draaien wanneer de accu vol is, en dan kijken of hij nog steeds leeg loopt?
Ik meette vanmiddag 12.67. Uur later 12.51 (hierbij start hij nog wel prima, maar 8 uur later dermate leeg dat hij dus niet meer start). Dus lijkt mij dat het niet aan de accu ligt maar er lekstroom is. Nu aan het uitzoeken waar. De hh accu, koelkast & radio zijn al uitgesloten. Evenals de lichten & claxon.. Ben bezig met alle zekeringen na te kijken, maar vraag me af of dit het wel is. Aangezien het een grootverbruiker moet zijn. Iemand een idee welke zekering een grootverbuiker kan zijn?
Als het de zekeringen niet zijn, misschien slim om Dynamo los te draaien wanneer de accu vol is, en dan kijken of hij nog steeds leeg loopt?
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 03 apr 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Lekstroom
Klopt, sloeg twee dingen door elkaar
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Re: Lekstroom
Zekeringen nakijken of ze heel zijn is geen oplossing zoeken, of begrijp ik je verkeerd?
Meter ertussen, kijken hoeveel stroom er loopt, zekering eruit weer kijken is het flink minder of nul dan heb je een boosdoener. Is er geen verandering dan zekering weer terug en volgende. Er zitten heel wat zekeringen in dus geef even door welk type voertuig dan kan iemand je vertellen waar de zekeringen allemaal zitten. Dat weet ik weer niet, ben geen voertuig technicus.
\\Kees
Meter ertussen, kijken hoeveel stroom er loopt, zekering eruit weer kijken is het flink minder of nul dan heb je een boosdoener. Is er geen verandering dan zekering weer terug en volgende. Er zitten heel wat zekeringen in dus geef even door welk type voertuig dan kan iemand je vertellen waar de zekeringen allemaal zitten. Dat weet ik weer niet, ben geen voertuig technicus.
\\Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Lekstroom
lijkt niet met een nieuwe maar is gewoon mogelijk, 2 klemmen los en na een nachtje lekker slapen weet je het zeker.
bij het begin beginnen!!!
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Lekstroom
Nu voor het eerst s ochtends gemeten. De accuspanning is 12,52. Dat zou goed moeten zijn toch?
Toch is op mijn dashboard display niet alles goed zichtbaar. Ik kan de tijd en km stand niet goed aflezen (is niet helemaal duidelijk zichtbaar). De Citroen Jumper start niet. Via knopje onder dashboard (cyrix) start hij wel dmv hh accu.
Wat kan het probleem zijn met het display van mijn dashboard, en het feit dat hij niet start na 10 uur stilgestaan te hebben? Vraag me af of het probleem niet iets anders is dan lekstroom, aangezien de accuspanning nu 12,52 is.
Stationair is de spanning 14,4.
- dethleffsi6810
- Berichten: 248
- Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
- Locatie: brabant-valkenswaard
Re: Lekstroom
als ik het zo lees ,dat je wel starten met de start assistent, ben jji er zeker van dat jou massa van de startaccu goed is?.
is het niet zo dat hij dan goede massa krijgt via de huishoudaccu.
theo
is het niet zo dat hij dan goede massa krijgt via de huishoudaccu.
theo
Theo