Reich e-Control display

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Candyred
Berichten: 22
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 22:02

Reich e-Control display



Bericht door Candyred »

Ik heb een camper Burstner Elegance van 2006.Daar ben ik op zoek naar het bediening display van Reich de e- control. Bij Reich importeur te Arnhem gevraagd maar niet meer aan te komen.
Dus via diverse dealers, electronica en sloperijen contact gehad maar geen resultaat.
Mijn vraag weet iemand waar dit onderdeel nog te verkrijgen is of nog in bezit heeft en niet meer gebruikt?
Peter R
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 10:33
Locatie: Anna Paulwna

Re: Reich e control display



Bericht door Peter R »

Hallo candyred,
Ik heb ook een burstner uit 2006 en heb de controller liggen, maar volgens de deskundigen heeft deze een storing die niet te vinden is.
Volgens mij kan je de controllers nog bestellen of een nieuwer type met een verloop.
Deze kosten zo,n 700 euro.
Ik heb een schaud ebl 208s met controleren paneel er ingeplaatst. Kosten 450 euro en even wat werk.
Peter

Follow your dreams, before it's too late.
Candyred
Berichten: 22
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 22:02

Re: Reich e control display



Bericht door Candyred »

Bedankt voor je reactie is de controller voorzien van een blauw druk knopje en een draai knop?
Je heb 2 versies van dit systeem.
Is het niet op te lossen de storing,welke storing heeft het aan.
Dat je het nieuw kon bestellen wist ik al maar probeer eerst een gebruikte te vinden.
Peter R
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 10:33
Locatie: Anna Paulwna

Re: Reich e-Control display



Bericht door Peter R »

Bij mij gaf het de melding van e box oververhit en schakelde alles uit.
Ik heb de set naar elektro salland gestuurd, deze zijn een paar maanden aan het zoeken geweest, maar konden de storing er niet uitkrijgen.
Er was nog een mogelijkheid om het naar reich in Duitsland te sturen maar dat kon ook maanden duren.
Daarom heb ik gekozen om een schaud te installeren.
Peter

Follow your dreams, before it's too late.
Candyred
Berichten: 22
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 22:02

Re: Reich e-Control display



Bericht door Candyred »

Wat vervelend zelf heb ik ook dat de omvormer van het apparaat Reich op vakantie aan het smeulen was. Bij Zie zo in Dordrecht op laten sturen naar Duitsland, daar hebben ze het gemodificeerd.
Daarna dat het display steeds uitviel,waarop een ander achterplaatje besteld en dat was de oorzaak.
De contacten waren uitgesleten. Vandaar dat ik een reserve display op de kop wil tikken.Voor een nieuwe van 700 euro ex. montage vind ik nogal aan de hoge kant.
Het is in zijn geheel niet Burstner waardig.
Candyred
Berichten: 22
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 22:02

Re: Reich e-Control display



Bericht door Candyred »

Ik had al een bericht gestuurd als het display met een blauw druk knop zou hebben dan hoor ik via deze site en neem verder als een telefoon nr. vermeld neem ik contact met je op.
Alvast mijn dank
Dick108
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 jun 2018, 13:31

Re: Reich e-Control display



Bericht door Dick108 »

Ik heb een probleem met de display dat het stekker symbool (als de camper op 220 is aangesloten) niet zichtbaar is en op dat moment ook de accu niet oplaadt.
Dit is niet continu, de volgende dag kan het symbool wel zichtbaar zijn en laadt hij wel gewoon bij.
De aansluiting 220 is wel goed want bij de koelkast die rechtstreeks aangesloten is (buiten de E-box om) brandt het groene lampje van de 220 wel terwijl op hetzelfde moment geen stekkersymbool zichtbaar is dat de E-box op walstroom staat.
Hoe kan dit ?
88Dirk88
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 jul 2023, 13:30

Re: Reich e-Control display



Bericht door 88Dirk88 »

Hallo beste lezers ,ik ben op zoek naar een controlepanneel voor een Reich e-box
Die in een burstner T700 uit het bouwjaar 2005 wie heeft er een ter overnamen
Plaats reactie