Formaten zonnepanelen...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Motorenman
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 mar 2020, 23:39

Re: Formaten zonnepanelen...



Bericht door Motorenman »

het is nu uitproberen of ik paal-loos op vakantie kan, mijn grootste verbruiker is de compressorkoelkast. De verlichting heb ik aangepast door de led lampen met 50% in wattage te minderen. Standaard is deze bus zodanig uitgerust dat je gerust van een lichtpaleis mag spreken, er zitten 17 spots in, en dan nog zaten er geen leeslampjes boven de voorstoelen en geen buitenlicht, die moest ik zelf maar installeren. De lichtontwerper zal wel geen Camperaar geweest zijn!
De TV verbruikt niet zo heel veel en wij nemen geen onnuttige stroom-slurpende zaken mee.
Verder wordt de startaccu met de panelen mee geladen met een Votronic Stanby Charger.
Ik zal mijn bevindingen nog melden hier.

Update: Na 2 jaar ervaring is de conclusie dat als het normaal weer is (minimaal half bewolkt) we niet meer aan de stroompaal hoeven.
Omdat we ook regelmatig rijden is dat niet meer voorgekomen.
Laatst gewijzigd door Motorenman op zo 04 jun 2023, 10:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Formaten zonnepanelen...



Bericht door Arie55 »

Mijn zoektocht lijstje. De PERC exemplaren laat ik links liggen omdat ik gelezen had dat ze gevoeliger zijn voor temperatuur stijging. De mono kristallijne exemplaren zijn het kleinst van afmeting bij een zo grootst mogelijke opbrengst. De 0.8 (rechts bovenin) duidt op kleiner dan 80 cent, welke een conditionaire waarde is opdat de cel groen oplicht
Bijlagen
Panelen.jpg
Panelen.jpg (124.61 KiB) 190 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Motorenman
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 mar 2020, 23:39

Re: Formaten zonnepanelen...



Bericht door Motorenman »

Ik denk dat je wat zeer bruikbare maatjes mist, ik vond hier ook een paneel die nergens anders te koop was.
https://www.omvormer-omvormers.nl/conte ... V_24V.html
Nee, ik heb daar geen aandelen :-B
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Formaten zonnepanelen...



Bericht door Arie55 »

Ohw, dat weet ik wel zeker. Dit zijn niet alle cellen, enkel een lijst waarmee ik dacht er iets mee kon aanvangen. Het valt o.h.a. niet mee om de beschikbare dak oppervlak efficiënt te benutten. De zwarte, PERC en poly cellen probeer ik te vermijden. Een poly kristallijnen wil ik nog wel inzetten als de afmeting mij uitkomt. De afmetingen zijn leidend, dan de Wp en prijsstelling.

hmmm, geen aandelen, gemiste kans :wave:

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie