Ik ga starten met de ombouw van een Ducato naar een camper. Omdat wij vrijwel steeds "wild" staan en graag ook in de tussenseizoenen naar Scandinavië gaan (niet al te veel zonlicht in lente/herfst), zocht ik een groot zonnepaneel. Mijn oog was gevallen op een zonnepaneel van 490W van JA SOLAR (Open-circuit voltage (V) 45.33). Ik heb even opgezocht en ik vermoed dat dit compatibel zou moeten zijn met de Ective SSI 15 (Spanningsbereik laadregelaar 15-70 V). Reden voor de keuze van deze combo is voornamelijk de prijs. Eén groot thuis zonnepaneel is een stuk goedkoper (ongeveer 190eur) en ook de Ective SSI 15 is zeer voordelig en eenvoudig op te installeren. Ik vermoed dat je misschien meer verlies zal hebben dan de befaamde Victron producten maar dan zit je al gauw aan een veel hogere prijs en met 490W heb ik volgens mij voldoende ruimte om dit op te vangen. Ter info ik zou dit alles combineren met een ECTIVE DC 180 GEL Deep Cycle 180 Ah voedingsaccu. Laat maar weten of dit volgens jullie wel mogelijk is of ik al dan niet de bal volledig mis sla