Achteruitrijcamera aansluiten

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door macfocus »

Hi,

Nu alle spullen binnen zijn kan ik hoewel de camper nog in de stalling staat, vast voorbereidingen trekken.

Vraagje voor degenen die dat al eens gedaan hebben:
Het aansluiten van de achteruitrijcamera.
Uit de instructies en het gezonde boerenverstand begrijp ik :
- Dat de radio signaal (12v+) nodig heeft dat de achteruit is ingeschakeld. (Dit zou op de “reverse” aansluiting moeten komen)
- Dat de camera 12v+/-nodig heeft

Nu heb ik een hele mooie en lange kabel gehad met 2 gele tulp aansluitingen én een beide zijden een kort rood draadje om dit aan te sluiten.
3A79D176-E3F6-4C5C-8255-D3CFAFCF6A2D.jpeg
3A79D176-E3F6-4C5C-8255-D3CFAFCF6A2D.jpeg (124.3 KiB) 748 keer bekeken
Ik neem aan dat ik aan beide zijden de rode draad moet voorzien van 12v+? Radio vanaf de bak oid. Camera vanaf de achteruitrijlichten.

Het gaat om een Ducato uit 2013 met een 2.3.

Ervaringen en tip welkom.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door Euro-Trotter »

Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door macfocus »

Dank!
-rode draad aan camerazijde op de plus van de achteruitrij verlichting
- Rode draad aan radiozijde op de “reverse” aansluiting van de radio (alleen nodig indie de radio nog niet automatisch omschakelt bij in achteruit zetten (canbus)

Is simpel maar je moet het even weten.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie