Lithiumaccu van Ali

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
rhomodel
Berichten: 587
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door rhomodel »

Ik snap de heisa rond de zogenaamde te hoge laadstroom niet: als je je BMS kan instellen kan je ook je max laadstroom instellen: uit voorzorg heb ik die op 30 A gezet... Dus niks geen oververhitte of gesmolten dynamo.. Ik verwacht nl de meeste oplaad energie uit een zonnepaneel te halen
Maar wat ik niet snap: eerst wil je aan ali accu kopen, die iets van 600 Euro kant en klaarkost en zefbouw ronde de 400, en dan bestel je uiteindelijk een kant en klare accu voor 1200 Euro in Duitsland.. Dit terwijl de componenten van die accu waarschijnlijk allemaal uit China komen. Is er iets dat je van gedachten heeft laten veranderen?
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Schovie »

:clap: Precies mijn gedachten.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door laika kreos 3009 »

Volgens mij heeft TS gedaan wat hij van plan was. Een Chinese LifePo4 besteld. Het enige wat hij gedaan heeft is dat hij de bestelling gedaan heeft bij een Duitse vestiging van het bedrijf (hoofdvestiging staat in China). De prijs ligt wat hoger dan zelf bestellen in China, maar de levering gaat nu sneller.

Groet,
Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Kroppie »

is het bij levering uit duitsland ook niet zo dat je dan geen of minder invoerrechten/belasting betaald?, ook niet te versmaden bij zulke bedragen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door seth_space »

Heel veel lifepo4 accus uit China komen met douanekosten/invoer voldaan. Even op zoeken staat soms wat verborgen in de tekst.
Wel vooraf controleren uiteraard.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door gsm »

Voor aankoop vragen om DDP dat is dan incl belastingen.
Vaak duurt het wel vrij lang voor je ze binnen heb want dan wordt het over land met de trein vervoerd naar Polen en vandaar met UPS thuis afgeleverd
Zo is het bij mij gegaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Geluk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Geluk »

Omdat ik geen verstand heb Lithium accu’s en van laden 12 volt enz
Heb ik besloten om de accu in Frankfurt in te laten bouwen
Kost meer als het dubbelen maar dan heb iets wat ik meer vertrouw plus garantie.
Er waren te veel negatieve reacties op de Ali Lithium accu’s
Nogmaals bedankt voor alle reacties
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door jansloos »

Dus u vertrouwt ook onze reacties niet? :|
Laatst gewijzigd door jansloos op wo 03 mar 2021, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Going »

Stel dat anders.
De goede TS laat weten dat ie niet genoeg van onze adviezen heeft geleerd om hem vertrouwen te geven voor een goede inkoop.
Tevens heeft de goede man genoeg euro's, dus in mijn ogen heeft hij nu waar voor zijn centjes.
Ik ben jaloers op zijn aanpak.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door hathi »

Inderdaad Going,je kan ook zeggen,dit forum was niet duidelijk genoeg,dus voortaan Jip en Janneke taal,en geen ellenlange verhalen,hoe het eventueel allemaal in elkaar zit,met alle ins en outs,daar heeft de doorsnee camperaar ook weinig aan,die wil zo lang mogelijk stroom,en het liefst geen accu,waar hij nog iets aan moet veranderen,je gaat bij een nieuwe E auto,ook niet alle ins en outs ontleden,en wat er eventueel kapot kan gaan, je wil rijden :-B
Hans
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door jurgenc »

? Toch wel enkele fijne reacties naar iemand die een eerlijke terugkoppeling geeft. :( :-?
H20
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door hathi »

Jürgen,....daarom juist die laatste 2 ondersteunende reacties :?:
Hans
rhomodel
Berichten: 587
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door rhomodel »

Geluk schreef:
di 02 mar 2021, 17:30
Omdat ik geen verstand heb Lithium accu’s en van laden 12 volt enz
Heb ik besloten om de accu in Frankfurt in te laten bouwen
Kost meer als het dubbelen maar dan heb iets wat ik meer vertrouw plus garantie.
Er waren te veel negatieve reacties op de Ali Lithium accu’s
Nogmaals bedankt voor alle reacties
Succes, ondersteuning is zo in ieder geval een stuk dichterbij en de taalbarriere ook minder. UIt China valt meestal niet zoveel te verwachten, op ondersteunings gebied. Behalve als er iets fout met de levering is: dat wordt in mijn ervaring goed opgelost.
Benieuwd naar je ervaring!
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door hathi »

rhomodel schreef:
za 27 feb 2021, 15:34
Ik snap de heisa rond de zogenaamde te hoge laadstroom niet: als je je BMS kan instellen kan je ook je max laadstroom instellen: uit voorzorg heb ik die op 30 A gezet... Dus niks geen oververhitte of gesmolten dynamo.. Ik verwacht nl de meeste oplaad energie uit een zonnepaneel te halen
Ik ben het eigenlijk wel eens met deze stelling,we zijn hier al enkele jaren bezig met dat angstverhaal,maar of het klopt,weet volgens mij niemand,dus laat diegene,die een kapotte LFP-accu,of opgeblazen,dynamo,zich nu eerst eens melden,dat brengt meer duidelijkheid,dan al die theorie verhalen,lijkt mij?
Hans
Plaats reactie