Lithiumaccu van Ali

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Geluk
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

Lithiumaccu van Ali



Bericht door Geluk »

Wie heeft ervaring met de lithium accu van Ali
Een 200 amp kost nog geen 500€
En fantastisch als je elektrische fietsen op wil laden
Dan heb je voorlopig stroom genoeg
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Atoz »

Welke?
Link?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Kroppie »

tja, Alie heeft 60 pagina,s met lithium accu,s, dus een terechte vraag

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door hathi »

Er zal wel verkeerd gelezen zijn,ook in China zijn ze niet gek ,dus zal het wel een Lithium zijn,....maar of het deze is? ..... ....... Li( lithium)...FE(ijzer)..PO ( fosfaat) ? Tot nu toe de enige echte,die niet brandbaar is of kan ontploffen?
Hans
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Pilha »

hathi schreef:
do 11 feb 2021, 19:45
.....Tot nu toe de enige echte,die niet brandbaar is of kan ontploffen?....
Knijpkatgeneratie?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Kroppie »

zal wel witte kat bedoelen. :-B , knijpkat was ouder , die moest je in het donker knijpen. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Pilha »

Nee. Schreef en bedoel knijpkat. Kon hooguit je vinger tussen komen. Maar ontploften niet. Voor degenen die op zeker willen spelen.
Overigens waren die Witte Katten inderdaad ook niet best met dat lekken.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door DJSmiley »

witte kat is een ander verhaal. Ik ken dat niet beter als t huismerk batterij van de Wibra

Kwaliteit varieerde nogal...

Maar om terug te komen op de vraag: Geen idee. Er is in China prima spul te koop, maar ook bagger.
En die accu's: Een stel goede A-grade cellen in een nette behuizing is toch heel anders dan een paar B-grade cellen die amper presteren met een paar dunne draadjes in een doosje gevrot.

Genoeg teardowns te vinden op Youtube, en niet overal wordt je vrolijk van.

Persoonlijk zou t niet mijn voorkeur zijn, de kwaliteit is gewoon te inconsistent. Beetje het witte-kat verhaal ;)

De meeste die daar spul vandaan halen halen niet voor niets de onderdelen individueel uit China. Dan kun je bij 'bekend goede' partijen shoppen en zelf samenstellen (vaak ook goedkoper dan zo'n all-in-ding waarvan je de kwaliteit niet weet). Wel wat meer moeite.
En Aliexpress is overigens niet de voorkeursroute, cellen direct bij een broker op Alibaba halen is goedkoper
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Geluk
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Geluk »

Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Going »

@smily
Witte kat batterijen kocht ik al toen ik een jochie van 8 of 10 jaar was om stiekem onder de dekens te lezen. Bijna 70 jaar geleden. Een oud gerenommeerd merk.
Ik heb nu een Ali 300Ah lifepo4 voor het tweede seizoen ingebruik. Werkt perfect.
Ali verkoopt zat van dat spul. Ik ga er vanuit dat net als je in een gewone winkel koopt 99% is gewoon goed.
Mijn marketing teacher leerde me,
Is het goed, het wordt 3x doorverteld.
Is het slecht, wordt het 33x doorverteld.
Nogmaals schrijf ik hier dat niet alleen het blauwe merk goed spul levert ( ze maken het niet allemaal zelf, veel is OEM ). Er zijn talloze alternatieven voor betere prijzen net zo goed, zei niet beter.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Schovie »

Geluk schreef:
vr 12 feb 2021, 9:05
https://nl.aliexpress.com/item/32963094820.html

Deze bijvoorbeeld
Let wel op. Deze komt niet uit een EU pakhuis, dus je zult hier bij aflevering nog BTW over moeten betalen.
Geluk
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Geluk »

k heb nu een Ali 300Ah lifepo4 voor het tweede seizoen ingebruik. Werkt perfect.

Welke afmetingen heeft deze accu
Moet je nog een andere zonnepaneel regelaar kopen?
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Ruud Adam »

Linkjes erbij zetten is altijd wel aardig voor de meelezers.
"Ali" is redelijk groot.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Going »

Ik heb deze Solar regelaar, omdat ik een regelaar wilde welke niet van lood programma's was afgeleid. De Epever serie en de niet speciale Lithium van die blauwe merk zijn met programma's.
€ 52,66 15%OFF | 40A MC2440N10 SRNE MPPT Solar Charge Controller 12V 24V for Solar Home System with bluetooth function
https://a.aliexpress.com/_vFzArN

Dit is mijn accu nu zijn de prijzen beter.
€ 748,89 | GTK Lifepo4 Battery 12V 200Ah 300Ah Deep Cycle battery 200A BMS Electric power station solar energy EV RV cruiser + 20A charger
https://a.aliexpress.com/_v59B43
De verkoper is goed mee te corresponderen
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie