Victon Multiplus laadt niet

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
ilogic32
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 31 jul 2020, 9:50

Victon Multiplus laadt niet



Bericht door ilogic32 »

Hallo ik heb een klein agregraatje gekocht omdat er wat bewolkte dagen aankomen. De uitgangs spanning van de agregraat schomelt tussen de 210 en 220 hij is niet erg stabiel. Nu zou de multiplus hier goed mee om moeten gaan maar hij wil niet op charging mode springen.

Ik heb dit nu overdag geprobeerd wanneer mijn zonnepaneel 2A naar de accu stuurt. Zou de multi dit meten en denken dat de accu vol is?
VW T3 1994. 300 watt zonnepaneel. Propex gasheater.
DJSmiley
Berichten: 4037
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Victon multiplus laad niet



Bericht door DJSmiley »

Wat voor aggregaatje?

Soms helpt het om een bouwlamp ofzo erop te hangen, daardoor draaien ze wat stabieler.
Onbelast is niet altijd even stabiel, zo'n belasting stabiliseert het eea

t kan ook zijn dat die Multiplus 'te slim' is en meer eisen stelt aan een stabiele spanning en frequentie, voordat ie inschakeld. In hoeverre je dat kan instellen weet ik niet.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
ilogic32
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 31 jul 2020, 9:50

Re: Victon multiplus laad niet



Bericht door ilogic32 »

Het is een goedkoop nutool agregraatje (750w 2.0 hp) heb er de decopeerzaag aanhangen en wat lampjes.

Volgens de beschrijving van de multi kan deze juist erg goed omgaan met een instabiele spanning. Kan alleen niet terug vinden wanneer die wel of niet op charging modus springt.
VW T3 1994. 300 watt zonnepaneel. Propex gasheater.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Victon multiplus laad niet



Bericht door myway »

Als je direct op 230 aansluit gaat de multi dan wel laden?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Victon multiplus laad niet



Bericht door kampo »

ilogic32 schreef:
di 19 jan 2021, 12:46
Hallo ik heb een klein agregraatje gekocht omdat er wat bewolkte dagen aankomen. De uitgangs spanning van de agregraat schomelt tussen de 210 en 220 hij is niet erg stabiel. Nu zou de multiplus hier goed mee om moeten gaan maar hij wil niet op charging mode springen.
...
Dit is een bekend fenomeen.
Als de spanning en frequentie van het aggregaat heel slecht is dan kan een multiplus daar niet mee synchroniseren om hem toch goed te maken.
Je kan met de laptop de settings laten aanpassen naar minder gevoelig. In de meeste gevallen gaat het dan wel. Maar of je een slecht aggregaat wenst te gebruiken tot er iets stukgaat ?
Groeten Kampo
ilogic32
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 31 jul 2020, 9:50

Re: Victon Multiplus laadt niet



Bericht door ilogic32 »

Dat is waar uiteindelijk hebben we genoeg aan het beetje zon en de dynamo van de bus in deze dagen. Film marathon it is....
VW T3 1994. 300 watt zonnepaneel. Propex gasheater.
Plaats reactie