Satelliet op TV zonder tussenontvanger?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door Euro-Trotter »

Er is al eerder over geschreven in dit forum. Een tv met CI-module wil nog niet zeggen dat je satellietontvangst hebt. Er zal ook een f-connector op moeten zitten. Nu heb ik een Samsung tv waar een CI-module in kan maar er zit geen f-connector op. Toch is de tv helemaal ingericht voor een schotel. Zo kun je alles instellen: LNB-instellingen, transponder, modus DISEqC, enz enz.

Weet iemand hoe dit nu zit: de tv lijkt op satellietontvangst ingericht te zijn, maar je kunt er geen satellietkabel op aansluiten?!
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
tobo01
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 20 dec 2019, 18:40

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door tobo01 »

Vreemd. Maar zonder typenummer valt er niet veel over te zeggen. Heb je wel een kastje om je schotel te positioneren?
Knaus Sky TI 650 MF Silver Selection
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door Euro-Trotter »

Nou, ik heb mijn camper verkocht en ga een andere kopen waar ik een overbodige tv van in huis voor wil gebruiken, Toen ik zag dat er een CI-module in kan en dat ik de satelliet helemaal kon instellen, kreeg ik hoop om niet tot aankoop van een losse tv ontvanger (M7) over te moeten gaan.
De tv is een Samsung DUT-NMDVBEU-1.110 In de handleiding kan ik niks vinden over een satellietaansluiting, wel over een gewone coax tv stekker.

Dit staat er in de handleiding over het satellietsysteem:
Satellietsysteem
"" Beschikbaarheid verschilt per model en regio.
Uitzending > Kanaalinstellingen > Satellietsysteem
Er moet voor elke satelliet een reeks satellietschotelinstellingen worden geconfigureerd voordat naar kanalen kan
worden gescand.
Satellietsysteem is beschikbaar wanneer Antenne is ingesteld op Satelliet. Wanneer het invoerscherm voor de
pincode weer verschijnt, voert u de pincode in.
●● Satellietselectie: hiermee kunt u de satellieten voor deze tv selecteren.
●● LNB in-/uitschakelen: hiermee schakelt u de stroomtoevoer voor de LNB in of uit.
●● LNB-instellingen: hiermee configureert u de buitenapparatuur.
Satelliet: hiermee selecteert u de satelliet voor het ontvangen van digitale uitzendingen.
Transponder: hiermee selecteert u een transponder uit de lijst of voegt u een nieuwe transponder toe.
Modus DiSEqC: hiermee selecteert u de DiSEqC-modus voor de geselecteerde LNB.
LNB-oscillators lager: hiermee stelt u de LNB-oscillators in op een lagere frequentie.
LNB-oscillators hoger: hiermee stelt u de LNB-oscillators in op een hogere frequentie.
22 kHz toon: hiermee selecteert u de 22 kHz-toon, afhankelijk van het type LNB. Voor een universele LNB
moet dit Auto zijn.
●● Instellingen Positioner: hiermee configureert u de antennepositioner.
Positioner: hiermee schakelt u de besturing van de positioner in of uit.
Type positioner: hiermee stelt u het type positioner in op DiSEqC 1.2 of USALS (Universal Satellite Automatic
Location System).
–– Lengte: hiermee stelt u de lengtegraad voor uw locatie in.
–– Breedte: hiermee stelt u de breedtegraad voor uw locatie in.
–– Inst. lengtegraad satelliet: hiermee stelt u de lengtegraad in voor de satellieten die de gebruiker heeft
gedefinieerd.
Gebruikersmodus: hiermee stelt u de positie van de satellietschotel in op basis van elke satelliet.
Als u de huidige positie van een satellietschotel instelt op basis van een bepaalde satelliet, kan de
satellietschotel naar de vooraf ingestelde positie worden verplaatst wanneer u het signaal van die satelliet
nodig hebt.

–– Satelliet: hiermee selecteert u de satelliet waarvoor u de positie wilt instellen.
–– Transponder: hiermee selecteert u een transponder uit de lijst voor signaalontvangst.
–– Bewegingsmodus: hiermee selecteert u de bewegingsmodus. Maak onderscheid tussen discrete en
continue beweging.
–– Stapgrootte: hiermee stelt u het aantal graden in voor de stapgrootte van de schotelrotatie. Stapgrootte
is beschikbaar wanneer Bewegingsmodus is ingesteld op Stap.
–– Naar opgeslagen positie: hiermee draait u de schotel naar de opgeslagen satellietpositie.
–– Antennepositie: hiermee past u de schotelpositie van de geselecteerde satelliet aan en slaat u deze op.
–– Huidige positie opslaan: hiermee slaat u de actuele positie op als geselecteerde positioneringslimiet.
Installatiemodus: hiermee stelt u de limieten in voor de verplaatsing van de satellietschotel of herstelt u de
positie. Deze functie wordt voornamelijk gebruikt in de installatiehandleiding.
–– Positie begrenzen: hiermee selecteert u de richting van de positioneringslimiet.
–– Antennepositie: hiermee past u de schotelpositie van de geselecteerde satelliet aan en slaat u deze op.
–– Huidige positie opslaan: hiermee slaat u de huidige positie op als geselecteerde positioneringslimiet.
–– Positie resetten: hiermee beweegt u de schotel naar de referentiepositie.
–– Positioneringslimiet resetten: hiermee staat u toe dat de schotel een volledige boog maakt.
●● Alle instellingen resetten: hiermee worden alle satellietinstellingen teruggezet naar de beginwaarden.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door komtwelgoed »

De handleidingen gelden meestal voor meerdere modellen dus niet alles wat in de handleiding staat is van toepassing op jou tv. Het is niet altijd duidelijk wat in de handleiding staat wat voor jou tv van toepassing is. Als er geen F-connector aansluiting op zit, dan heeft de tv geen satelliettuner.
Bijlagen
sat aansluiting op TV.PNG
sat aansluiting op TV.PNG (414.2 KiB) 1080 keer bekeken
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door Euro-Trotter »

Dat zal het zijn. Jammer, maar wel bedankt voor de reactie. Moeten we toch naar een dure M7 ontvanger!
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door komtwelgoed »

Waarom een M7 ontvanger? Dat kan toch ook een andere ontvanger zijn.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door Bob Diesel »

ik heb je een pb gestuurd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: Satelliet op tv zonder tussenontvanger



Bericht door JPWGusta »

Euro-Trotter schreef:
za 19 dec 2020, 19:30
Dat zal het zijn. Jammer, maar wel bedankt voor de reactie. Moeten we toch naar een dure M7 ontvanger!
Late reactie, maar voor hetzelfde geld heb je een DEGELIJKE ontvanger.
Zowel ik als m'n vriend hadden zo'n klereding van M7, niets dan miserie en zoooo traag, dikke miskoop.
Vervangen door een (duurdere) VU+ Ultimo 4K Dual FBC, en later mss nog een (goedkopere) VU+ Uno 4K SE voor gastenkamer, maar er zijn ook andere goede merken, nietwaar @komtwelgoed
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door Rob66 »

Gewoon je tv vervangen voor 1 met ingebouwde satelliet ontvanger.ben je misschien iets duurder uit maar werkt fantastisch. Vooral de palco serie van Telesystems zijn te gek, snel en met Fastscan voor Canal digitaal en Joyne.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door mama »

Helaas dat ze géén hebben met dvd .
Ik heb op hun website gaan zien , en géén met dvd .
Dat is namelijk wél eens handig als men onder de bomen staat , men kan opnemen op usb-stick ook en die afspelen , maar dan moet je wél eerst opgenomen hebben , en kijken op één zender en tegelijk opnemen op een andere zender is meestal niet mogelijk .
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door Bob Diesel »

in de specs van mijn klik link
staat echt wel DVD


tussen chromekast
en ,,aansluitingen,, :idea:

Geschikt voor Google ChromeCast
DVD-speler
Aansluitingen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door CaradoT135 »

Rob66 schreef:
wo 23 dec 2020, 19:14
Gewoon je tv vervangen voor 1 met ingebouwde satelliet ontvanger.ben je misschien iets duurder uit maar werkt fantastisch.
Als je automatische schotel ook direct aan zo'n TV kan zou dat mijn voorkeur ook hebben. De door JPWGusta genoemde VU+ is inderdaad een snelle en goede ontvanger, maar beslist niet zo gebruiksvriendelijk als een TV met onboard tuner(s), voor in huis ja, maar in de camper zou dat niet mijn eerste keus zijn. Trouwens onze VU+ ligt alweer drie jaar op zolder vanwege de niet vrouwvriendelijke bediening.
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Satelliet op TV zonder tussenontvanger?



Bericht door mama »

Sorry
Inderdaad staat der dvd tussen , ben nog eens gaan kijken :
Nieuwe range HD-TV-toestellen op 12 volt met alles aan boord:
- satellietontvanger (DVB-S2)
- digitale TV-ontvanger (DVB-T2 H.265/HEVC)
- ook toestellen met ingebouwde DVD-speler

Ik was op een verkeerd been gezet toen ik ging kijken bij
https://caravanandcamperparts.nl/carava ... odule.html
https://www.arobantennebouw.nl/camper-c ... b-t2-en-c/
, maar daar stond : PVR functie Nee /Ingebouwde DVD Speler Nee
dus niet opnemen op usb stick , dan komt hij toch niet in aanmerking voor mij


ps.
is wél raar dat die 2 der géén dvd en die van campertv wél
Plaats reactie