Streaming video via LTE

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Streaming video via LTE



Bericht door GeMa »

In plaats van de gebruikelijke schotel (of Digitenne) heb ik in onze nieuwe camper gekozen voor een WiFi/LTE ontvanger (Teltonika RUT850), de Google Chromecast dongle en een 12 volt camper TV. In de Teltonika een TMobile sim met onbeperkt data (18 Gb in buitenland). Werkt in deze opstelling perfect. Geen gedoe meer met richten van de schotel of een ongunstige (onder bomen) plek en bovendien stukken goedkoper (hele set onder de euro 500).

De meeste TV providers hebben een app met casting optie (bij ons XS4all) en ook Netflix, Prime Video, Youtube e.d. kunnen casten.

Heb het nog niet in het buitenland geprobeerd, maar wel waar mogelijk in de app's gekozen voor SD kwaliteit, om zodoende het dataverbruik (in het buitenland) te beperken.

Iemand anders ervaring met deze optie (TV zonder schotel)?

Heb bewust niet gekozen voor een WiFi antenne/versterker omdat vaak de WiFi van openbare netten of campings te slecht en onbetrouwbaar is.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door PaulBng »

Ik gebruik doorgaans digitenne, maar vaak ook de door jou gekozen opstelling.

Mijn ervaring : hou er rekening mee dat de dekking in het buitenland over het algemeen, zekere in de "rural" gebieden, een heel stuk slechter is dan in Nederland.
Ik heb regelmatig in een dal gestaan zonder enige vorm van ontvangst...

Paul
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door GeMa »

Thanks Paul
Laatst gewijzigd door Aloys op zo 06 dec 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door Bob Diesel »

mn in Portugal met een 95% dekking 4G, daar bij een onbeperkt data simmetje van de MEO/NOS provider a € 30 p/m
phone op hot spot en kijken maar

Echter zo als op gemerkt, geen of slechte dekking, bv in FR: geen beeld
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bikerwally
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 8:17

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door bikerwally »

Wij hebben een LTE (4G) router met data sim maar gebruiken ook nog regelmatig de sat. antenne. Hangt af van de situatie.
Het voornaamste bij zo'n 4G installatie is een buitenantenne met signaalversterking.
Hiermee hebben wij internet op plaatsen met een heel zwak signaal (waar je niet eens kan bellen indien je dezelfde sim in de smartphone stopt).
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door GeMa »

Bob Diesel schreef:
zo 06 dec 2020, 9:41
mn in Portugal met een 95% dekking 4G, daar bij een onbeperkt data simmetje van de MEO/NOS provider a € 30 p/m
phone op hot spot en kijken maar

Echter zo als op gemerkt ,, geen of slechte dekking , bv in FR , geen beeld
Thanks Bob.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door GeMa »

bikerwally schreef:
zo 06 dec 2020, 9:55
Wij hebben een LTE (4G) router met data sim maar gebruiken ook nog regelmatig de sat. antenne. Hangt af van de situatie.
Het voornaamste bij zo'n 4G installatie is een buitenantenne met signaalversterking.
Hiermee hebben wij internet op plaatsen met een heel zwak signaal (waar je niet eens kan bellen indien je dezelfde sim in de smartphone stopt).
De Teltonika RUT 850 heeft 2 externe antennes.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door Sandor Gora »

Geacht Gema, u hoeft niet almaar te citeren, hoor.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
pieterpos
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 21:39
Locatie: Midden-Limburg

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door pieterpos »

Is het mogelijk b.v. Ziggo Go m.b.v een Chrome Cast te "casten" naar een t.v. toestel? Ik krijg n.l. altijd de mededeling dat dit auteursrechtelijk niet gaat. Rechtstreeks kijken op een tablet, zonder te "casten" , gaat dan weer wel. Volgens mij zijn een aantal van deze beperkingen eerder op dit forum besproken.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Streaming video via LTE.



Bericht door jielus »

Dat klopt. Ook in Nederland kom ik dit tegen. Een VPN helpt ook niet. Met KPN heb ik daar, tot nu toe, geen last van. Met een VPN heb je ook toegang tot twee goede Vlaamse internet tv zenders.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Streaming video via LTE



Bericht door rbisdom »

Hier thuis wordt Netflix, Videoland, Disney en Ziggo vanaf een tablet probleemloos gecast met een Chrome Cast.
Met hetzelfde tablet kijk ik in het buitenland probleemloos. Het casten had ik dit jaar willen uitproberen, maar ben niet weggeweest, uiteraard. Volgend jaar nieuwe poging.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Streaming video via LTE



Bericht door Bendia »

3 weken geleden ook een artikel gelezen over streaming , dacht waarom nog de schotel gebruiken in de camper , via een app van TV Vlaanderen dus Canal Digital of hier in Belgie ook Pickx van Proximus via deze chromecast https://www.coolblue.be/nl/product/7432 ... ultra.html tv kijken , ok zo een chromecast besteld en getest in huis met wifi signaal , via mijn smartfhone en de app's werkt dat ding in huis perfect , dus dik tevreden , nu naar de camper , de chromecast ingeplugd in de 12 V tv en kreeg onmiidelijk het logo van Google op de tv , was al tevreden het lukt , dan een uurtje zitten zoeken , een homespot wifi aangemaakt via de smartfhone , maar de chromecast werkt niet , enkele uurtje zitten zoeken en op forums gaan lezen en inderdaad via 4G werkt het niet . Heb de Chromecast terug gestuurd bedoeling was om tv te kijken zonder de sat schotel te moeten gebruiken , via een simpele stift antenne van Velleman ( +- 20 € ) heb ik in de camper die in onze garage staat een 4 tal Frans talige zenders die nog analoog uitzenden , nederlands talige zenders niets ze zenden niet meer analoog uit . Denk dat het nog iets te vroeg is om een Chromecast non stop te gebruiken in een camper als h-je geen sterk wifi signaal hebt
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Streaming video via LTE



Bericht door Zadowolony »

Nog een nieuwe optie. Weet niet of die al in Nederland te koop is.

https://tweakers.net/nieuws/173980/xiao ... nding.html
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Streaming video via LTE



Bericht door rbisdom »

Je moet misschien even zoeken, maar chromecast in de camper op 4G is wel degelijk mogelijk, je hebt een 2e telefoon nodig om een wifi netwerk te maken
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Plaats reactie