Stroom in balans

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Stroom in balans



Bericht door de Jonckheer »

Een elektrisch systeem kan in een camper nooit in balans zijn, dat is een utopie. Immers, met een dak vol panelen heb je 's zomers bij een onbewolkte hemel waarschijnlijk te veel energie terwijl je als een het een paar dagen bewolkt is zomaar tekort kunt hebben. En dan hebben we het nog maar niet over de herfst en winter met veel minder zonuren plus een laagstaande zon, dan red je het dus helemaal niet meer als je ook nog eens elektrisch wil koken. Die grote Amerikaanse RV's redden dat allemaal wel maar die hebben dan ook een zelfstartend aggregaat aan boord en ja, dan maakt het inderdaad niet uit en kun je het gas vergeten. Maar in een land waarin "aggregaat" een vies woord is gaat dat verhaal niet op.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Stroom in balans



Bericht door gjvonk »

voortaan gespeld als aggrgt

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Stroom in balans



Bericht door macfocus »

Bob Diesel schreef:
ma 26 okt 2020, 17:02
de Jonckheer schreef:
ma 26 okt 2020, 9:56
Als we binnenkort thuis zijn koop ik ons een inductie kookplaat om er eerst mee te leren werken en dan te meten wat er kan en wat er ook niet kan.
Vergeet niet om daar dan ook een set nieuwe (dure) pannen bij te kopen want met je standaard setje kan dat sowieso niet zo heb ik van mijn dochter geleerd.
Als er een magneetje aan de onderzijde blijft plakken :idea: dan doen ze het
moet staal/ijzer in zitten dus

De goedkopere aluminium pannen dus niet

Na 20 jaar keramisch gekookt te hebben , nu 2 maanden inductie , FANTASTISCH
:thumbup: doen :cheers:
Het probleem is naast dat ze goed magnetisme moeten kunnen geleiden, dat ze vlak moeten zijn.
Pannen die een keer op gas gebruikt zijn, zijn zeer waarschijnlijk niet meer vlak. Vandaar vaak nieuwe pannen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Stroom in balans



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 4:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schepers
Berichten: 89
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 17:19

Re: Stroom in balans



Bericht door Schepers »

dit is echt het beste filmpje dat ik in maanden heb gezien. Wouter Klootwijk, wat een held.

Maar uhm. Wat betekent “in balans” eigenlijk in dit verband?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Plaats reactie