Bouw en test van een LiFePO4 accu
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Misschien is een solid state relais een oplossing?
Bijv. deze : https://nl.aliexpress.com/item/40002957 ... hweb201603_
of een ander type.
Bijv. deze : https://nl.aliexpress.com/item/40002957 ... hweb201603_
of een ander type.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Groeten, Allard.
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Neen, die is voor wisselspanning en als deze 400A kan schakelen, dan moeten de chinezen hun ampère meter laten nakijken.
Zelfs met koellichaam.
Eerlijkheidshalve ben ik de mening toegedaan dat Alibaba en ander goedkoop spul NIET geschikt is voor zulke stromen.
En ja ik weet dat ze de goede spullen ook in China maken.
Ik gruw van het idee om onderweg een elektrisch defect te hebben in de buurt van de huishoud accu.
En ja dan moet ik maar kwaliteitsvol materiaal kopen.
En ja dat kost aardig wat geld.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Deze is wel voor Dc. Staat erop en bekijk de specs onderin.
Misschien komen 2 Chinese amperes overeen met 1 Eurampere?
Misschien komen 2 Chinese amperes overeen met 1 Eurampere?
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Groeten, Allard.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
van die solid state dingen voor +400A vind ik de aansluitingen erg summier, er staat wel dat de aansluitingen van koper zijn, maar klein blijven ze, zie daar maar eens een kabeloog geschikt voor+400a goed aan te bevestigen.
bij al die dingen zijn/lijken de aansluitingen voor de hoge stromen net zo groot als de aansluitingen voor de stuurspanning.
jos
bij al die dingen zijn/lijken de aansluitingen voor de hoge stromen net zo groot als de aansluitingen voor de stuurspanning.
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 08 nov 2020, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
@Atoz
Vooral waar het om veilighied en levensduur ven de accucellen gaat.
Bij ons is het magnetron gebruik belangrijk. De 1200W omvormer is er al sinds 2007 en voldoet beter dan de VIctron vanwege de lage ruststroom.
Heb lang gezocht naar een magnetron die onder de 1200W dissipatie blijft. Om onder de 120A van het relais te blijven en binnen de capaciteit van de omvormer.
Vooral waar het om veilighied en levensduur ven de accucellen gaat.
Bij ons is het magnetron gebruik belangrijk. De 1200W omvormer is er al sinds 2007 en voldoet beter dan de VIctron vanwege de lage ruststroom.
Heb lang gezocht naar een magnetron die onder de 1200W dissipatie blijft. Om onder de 120A van het relais te blijven en binnen de capaciteit van de omvormer.
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Je hebt inderdaad gelijk, beter kijken, zag 220 op de foto en dacht ogenblikkelijk aan wisselspanning.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
@309t16
Ik twijfel er niet aan dat er hier mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn.
Maar ik ben wel zeker dat dit geen techniek voor Jan met de pet meer is.
Welk relais gebruik jij? GWL?
Zelfs een zendvergunning is niet voldoende .... ..
Ik twijfel er niet aan dat er hier mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn.
Maar ik ben wel zeker dat dit geen techniek voor Jan met de pet meer is.
Welk relais gebruik jij? GWL?
Zelfs een zendvergunning is niet voldoende .... ..
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Laatst gewijzigd door awaza op zo 08 nov 2020, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Groeten, Allard.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Ik zie, dat de Smilie niet over komt.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Groeten, Allard.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Link ook niet
Gebruik het GWL 120A relais
Mijn vrouw is "dolgelukkig " met het systeem. werd 's nachts alleen onrustig van de 7 ledjes, die knipperen
Nu de deur ervoor zit geen last meer van.
Edit: @Atoz
Een zendvergunning is een stukje papier met bewezen theoretische kennis. Zeker geen garantie zoals je zegt.
Gebruik het GWL 120A relais
Mijn vrouw is "dolgelukkig " met het systeem. werd 's nachts alleen onrustig van de 7 ledjes, die knipperen
Nu de deur ervoor zit geen last meer van.
Edit: @Atoz
Een zendvergunning is een stukje papier met bewezen theoretische kennis. Zeker geen garantie zoals je zegt.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Had de link foutief gewijzigd. Sorry
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Groeten, Allard.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Leuke naam trouwens.
Allard. Komt hier vaak voor.
Lijkt wat op mijn naam.
Willart
Allard. Komt hier vaak voor.
Lijkt wat op mijn naam.
Willart
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Is Oud-Hollands
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Groeten, Allard.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Een simpele oplossing, Je omzeilt een hoop problemen hiermee, afgezien van de kosten.
Zet er in ieder geval een mega zekering in met een waarde net boven de verwachte opgenomen stroom van de omvormer en pas de dikte van de aansluitkabels hierop aan.