Bouw en test van een LiFePO4 accu
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Is 14mm lang wel voldoende ? Ik denk eerder aan 25mm lengte
En de levertijd 30-50 dagen dan zijn (hopelijk) de winkels hier weer open
Net weer even ingelogd en de spanning is terug gelopen naar 13,88V en hij is nog steeds 100% vol dus dat lijkt goed.
Wat mogen de cellen onderling afwijken ? De grootste cel afwijking bij mij is 0,039V
En de levertijd 30-50 dagen dan zijn (hopelijk) de winkels hier weer open
Net weer even ingelogd en de spanning is terug gelopen naar 13,88V en hij is nog steeds 100% vol dus dat lijkt goed.
Wat mogen de cellen onderling afwijken ? De grootste cel afwijking bij mij is 0,039V
Laatst gewijzigd door gsm op di 19 jan 2021, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
zijn ook hier in nederland te koop en worden thuis geleverd.
https://www.techwinkel.nl/inbus/stelsch ... lank-staal
of:https://elconparts.nl/91064-inbus-stelbout-zwart
jos
https://www.techwinkel.nl/inbus/stelsch ... lank-staal
of:https://elconparts.nl/91064-inbus-stelbout-zwart
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Misschien in plaats van millimeter draad withworth draad tappen heeft een fijnere spoed denk dus sterker.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
helaas gewoon m6 heeft een spoed van 1mm, en gewoon 1/4 [6,35mm) heeft 20 gangen per duim een dium is 25,4mm dus 1 gang is 1,27mm dus grover, maar zowel metrisch m6 als bsf 1/4 is er ook in fijne draad, maar vind die maar eens, in kleine aantallen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
gaat meer over de gammele constructie van een accupool waar toch een respectabel aantal amperes door gaan, en dat je een goed en langdurig goed contact op een zo goed mogelijke manier wilt realiseren .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Ik ga ervan uit dat je zoiets kan oplossen als je in staat bent om zelf je LFP te bouwen.
LFP zelfbouw is iets voor gevorderden.
Bovendien hebben de meeste beginners helemaal geen tijd op overschot om zelf een LFP te bouwen op het ogenblik dat ze de camper aan het bouwen zijn.
Ik heb al te veel zelfbouw projecten weten stranden...
OK goed dat er op het schroefdraad probleem gewezen is.
LFP zelfbouw is iets voor gevorderden.
Bovendien hebben de meeste beginners helemaal geen tijd op overschot om zelf een LFP te bouwen op het ogenblik dat ze de camper aan het bouwen zijn.
Ik heb al te veel zelfbouw projecten weten stranden...
OK goed dat er op het schroefdraad probleem gewezen is.
Groeten Kampo
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
en ik heb tijd zat en vind het niet erg tijd te besteden aan wat ik denk te weten en ergens van vind aan anderen mee te delen, en daar komen ook reacties op en ja dan stijgt het aantal pagina,s maar camperforum heeft nog geen tekort aan pagina,s voor draadjes hoop ik, en mocht een tekort in zicht komen dan horen we dat wel denk ik
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6848
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Voor de liefhebbers: en die zijn er hier genoeg.
https://smoldersbv.nl/schroefdraad-tabel/
In allerlei materialen.
https://smoldersbv.nl/schroefdraad-tabel/
In allerlei materialen.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
- Locatie: Gouda
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Ik zal dergelijke cellen met friemel aansluitingen echt nooit gaan gebruiken in een mobiele omgeving.
Vragen om ellende.
Deze cellen zijn prachtig voor stationaire opstelling..dus vrij van trilling, schokken, temperatuur verschillen etc.
Vragen om ellende.
Deze cellen zijn prachtig voor stationaire opstelling..dus vrij van trilling, schokken, temperatuur verschillen etc.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
ik ben bang dat er teveel aandacht is voor de prijs van de cellen en dat de aandacht voor de constructieve details daardoor wat minder is, ook het detail ""mooi"" krijgt vaak [te] veel aandacht, maar dat is slechts mijn mening..
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
@Kroppie, Jos, heel fijn dat je meedenkt .
En die paar bladzijdes over de bevestiging, ik wil voorzichtig met de cellen omgaan,
het zijn geen hele goedkope dingen, en ik heb er geen ervaring mee anderen misschien wel aldus.
Vraagje : ik wil voor mijn busbars zacht koper gaan gebruiken.
In mijn geval is 20 a 25 mm kwadraat meer dan genoeg, ik denk erover om stripjes van 12mm a 14mm breed te maken.
4 van 0,5 mm dik op elkaar is dus 24 mm kwadraat en dan misschien zo'n boogje in het midden ( ivm trillingsbestendigheid ?)
Daar moeten dan gaten inkomen voor de bevestiging op de cellen, boren lijkt me bijna niet te doen.
Ik heb holpijpjes, zou dat kunnen ?
En die paar bladzijdes over de bevestiging, ik wil voorzichtig met de cellen omgaan,
het zijn geen hele goedkope dingen, en ik heb er geen ervaring mee anderen misschien wel aldus.
Vraagje : ik wil voor mijn busbars zacht koper gaan gebruiken.
In mijn geval is 20 a 25 mm kwadraat meer dan genoeg, ik denk erover om stripjes van 12mm a 14mm breed te maken.
4 van 0,5 mm dik op elkaar is dus 24 mm kwadraat en dan misschien zo'n boogje in het midden ( ivm trillingsbestendigheid ?)
Daar moeten dan gaten inkomen voor de bevestiging op de cellen, boren lijkt me bijna niet te doen.
Ik heb holpijpjes, zou dat kunnen ?
"Alles gaat in wezen in principe eigenlijk helemaal nergens over"
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
ik denk dat een holpijp te gauw te stomp is, probeer eens een meteaalboor wat "negatief" te slijpen [waardoor ie minder hapt], of een houtboor, [die met een punt in het midden], of als je ze kan vinden die platte, of kijk hier eens
https://www.wohnmobilforum.de/w-t146484.html
jos
https://www.wohnmobilforum.de/w-t146484.html
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 20 jan 2021, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- albertrietjens
- Berichten: 637
- Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
- Locatie: Nederweert
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
De kleinste maat waterleidingbuis levert wanneer je die plat slaat "2" stripjes op die samen 3 mm dik en 17 mm breed zijn (41 mm2). Het mooie is ook nog dat ze al aan elkaar vast zitten. En boren is echt geen probleem met een metaalboor. Ook buigen gaat boven verwachting goed. Het breekt niet, ook al vouw je het dubbel om bijvoorbeeld een 90 graden hoek te maken (vouw over 45 graden).
Motto: wanneer je niet meer valt, leer je niets meer bij
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6