Bouw en test van een LiFePO4 accu
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
lees hier de reactie van Haddiewaddie maar eens.
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=42111
maar er zijn gelukkig ook niet rvs of gegalvaniseerde stelbouten b.v.
https://www.techwinkel.nl/inbus/stelsch ... lank-staal
jos
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=42111
maar er zijn gelukkig ook niet rvs of gegalvaniseerde stelbouten b.v.
https://www.techwinkel.nl/inbus/stelsch ... lank-staal
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Je zou ook zelf een koper/Messing of aluminium bout kunnen tappen.
Voordeel die bouten hebben betere geleiding en de misschien corrosie komt niet voor.
Wel natuurlijk ook de moeren in zelfde materiaal.
Voordeel die bouten hebben betere geleiding en de misschien corrosie komt niet voor.
Wel natuurlijk ook de moeren in zelfde materiaal.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
het belangrijkste bij een goede electrische verbinding tussen kabelogen en een oppervlak van een pool of ander contact vlak, is een zo hoog mogelijke aanlegdruk, en een stalen bout klasse 8 of 12.6 heeft een veel hogere trekvastheid dan koper of aluminium bouten, kan dus een hogere vlaktedruk genereren, zou ik dus aanbevelen boven koper of alu.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
- Locatie: Gouda
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Heeft geen zin in dat relatief zachte en ondiepe getapte gaatje in aluminium
Bij een beetje kracht, trek je het draadje eruit.
Is gewoon een flut constructie...
Bij een beetje kracht, trek je het draadje eruit.
Is gewoon een flut constructie...
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
als er ook onder de kabelogen een moer zit dan is de trekkracht van de bout te benutten, je hebt gelijk voor wat betreft de zwakke poolconsructie, daar zit het zwakkepunt van de verbinding, maar de verbinding/moer/kabelogen/veerring/moer is veel sterker dan enkel pool/kabelogen/veerring/ moer, dan komt de trekkracht idd op de draad in de pool aan
maar net wat iemand wil, ik schrijf niets voor, ik geef alleen mijn menig op basis van wat ik weet, meer niet
jos
maar net wat iemand wil, ik schrijf niets voor, ik geef alleen mijn menig op basis van wat ik weet, meer niet
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
En het gat opruimen naar m8?
Mijn voorkeur gaat uit naar een kabeloog, rechtstreeks op de Pool.
Liefst nog gevlakt met fijn schuurpapier, en afgesloten met een dikke ring die de kracht verdeelt.
Maar zoals al gezegt. Het blijft een wankele constructie.
Mijn voorkeur gaat uit naar een kabeloog, rechtstreeks op de Pool.
Liefst nog gevlakt met fijn schuurpapier, en afgesloten met een dikke ring die de kracht verdeelt.
Maar zoals al gezegt. Het blijft een wankele constructie.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Er staat een handleiding in dit topic om M8 te tappen. Klik rechts bovenaan op downloaden voor de handleiding in pdf
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Dat had ik ook in gedachten.
Een afgeslepen boor, of in elk geval een heel kleine hoek, en daarna een afgeslepen tap.
Het mooist onder een kolomboor.
Een afgeslepen boor, of in elk geval een heel kleine hoek, en daarna een afgeslepen tap.
Het mooist onder een kolomboor.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Ik doe het niet waarom nu gelijk kan altijd nog als het fout is gegaan, M8 is boren met 6,4mm
Maar voor alsnog blijf ik de bestaande M6 gebruiken met de koploze inbuspennen
Maar voor alsnog blijf ik de bestaande M6 gebruiken met de koploze inbuspennen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
niet om te mierencopuleren maar m8 is boren 6,7mm.
maar is m8 in aluminium nu zoveelsterker dan m6?, in dat korte stukkie zitten ook nog eens minder gangen draad, nee, ik denk dat je met opboren niets wint aan sterkte
jos
maar is m8 in aluminium nu zoveelsterker dan m6?, in dat korte stukkie zitten ook nog eens minder gangen draad, nee, ik denk dat je met opboren niets wint aan sterkte
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Helemaal mee eens, ga dat ook niet doen.
Lijkt me ook een behoorlijk risico.
Misschien nog wel een optie om de draadeindjes
Te verlijmen met de lijm uit het gsm linkje over het m8 tappen.
Lijkt me ook een behoorlijk risico.
Misschien nog wel een optie om de draadeindjes
Te verlijmen met de lijm uit het gsm linkje over het m8 tappen.
"Alles gaat in wezen in principe eigenlijk helemaal nergens over"
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Om de pool te vrijwaren van krachten, kun je ook denken aan een Alu strip van 5 of 6 mm dik en 2,5 cm breed, die als een beugel over de pool gebogen zit en met Polymax (what else?) vastgezet.
Met een m6 boutje( boutje, ik vind het nog steeds mager) trek je hem tegen de pool aan. Wel de contactvlakken goed schuren, zodat je goed op het Aluminium zit.
In de beugel tap je een paar gaten voor net wat je nodig hebt. M6, M8.
Met een m6 boutje( boutje, ik vind het nog steeds mager) trek je hem tegen de pool aan. Wel de contactvlakken goed schuren, zodat je goed op het Aluminium zit.
In de beugel tap je een paar gaten voor net wat je nodig hebt. M6, M8.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Je heb gelijk Jos en net wat je zegt M6 of M8 het zal weinig uitmaken, het is een oplossing als het een keer fout gaat.
Denk dat er weer beren op de weg worden gezien
Denk dat er weer beren op de weg worden gezien
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- albertrietjens
- Berichten: 637
- Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
- Locatie: Nederweert
Re: Bouw en test van een LiFePO4 accu
Inderdaad ga direct voor draadeinden en haal die erbij voorkeur nooit meer uit.
Hier heb ik ze vandaan: https://nl.aliexpress.com/item/40001679 ... 4c4dPkEfsh
Grotere taps maken is risicovol omdat je niet weet hoeveel materiaal er uberhaubt is om dit te doen. Ik zou hem niet graag uitboren en dan er achter komen dat de gehele pool loskomt. Je moet er ook van uitgaan dat e.e.a. theoretisch goed genoeg zou moeten zijn voor de toepassing anders ontsttaan er nogal wat problemen in de productie.
Hier heb ik ze vandaan: https://nl.aliexpress.com/item/40001679 ... 4c4dPkEfsh
Grotere taps maken is risicovol omdat je niet weet hoeveel materiaal er uberhaubt is om dit te doen. Ik zou hem niet graag uitboren en dan er achter komen dat de gehele pool loskomt. Je moet er ook van uitgaan dat e.e.a. theoretisch goed genoeg zou moeten zijn voor de toepassing anders ontsttaan er nogal wat problemen in de productie.
Motto: wanneer je niet meer valt, leer je niets meer bij
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6