Weet je dat zeker want volgens handleiding is die twee uur vast.Rob A2 schreef: ↑di 27 jul 2021, 19:08Een DCDC lader wordt volgens mij altijd behoorlijk warm. Ik gebruik een Victron TR Smart 30A. Ik was er op voorbereid dat deze warm zou worden. Daar werd al voor gewaarschuwd op diverse fora. 35-38 graden is vrij normaal maar dat voelt al echt warm aan! Bewust heb ik daarom enkele ventilatie sleuven van 18mm gefreesd in het afdek plankje van de ruime. Daarnaast kan makkelijk lucht aangezogen worden omdat ik dit apparaat en en de 75/15 MPPT lader achter de bestuurdersstoel heb geplaatst. Links en rechts alsmede onder de stoel kan de lucht makkelijk binnekomen. Ik moet nog ervaren of dit voldoende is tijdens een lange reisdag. De TR Smart is gelukkig via BlueTooth eenvoudig uit te schakelen. Mocht ik het te warm vinden, dan komt er een computerfan in. Trouwens een 230v 20A acculader creëert ook best wat warmte heb ik gemerkt.gsm schreef: ↑di 27 jul 2021, 16:09Vandaag om te testen de 40A Renogy DCDC lader aangehad ......
Met de AC lader aan wordt de ruimte onder het bankje toch aardig wel warm en ik overweeg daarom een 40 of 50mm ventilatiegat te maken eventueel met een ventilatortje die aan gaat als de lader aangezet wordt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik maak mij niet zo druk over het risico van het teveel belasten van de dynamo. In mijn bus zit en forse dynamo (groter dan 180A, volgens mij 192A) en de TR Smart schakelt zichzelf uit als de accu vol is. De absorptietijd staat standaard op twee uur, maar dat kan ik uiteraard verlagen als dat nodig mocht zijn.
Ze zeggen ook niet wat de float spanning is, en al helemaal niet wat er dan wel in te stellen is.
Heb jij een boekje met meer info?