Oyster HD signaal kwaliteit probleem

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
marc2mm
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 21:18

Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door marc2mm »

Beste forum leden,

Op onze camper hebben wij een Oyster HD set van ten-Haaften zitten. Door de vorige eigenaren helemaal in orde gemaakt. Zie bijlage voor foto van set.
Voor vertrek naar het buitenland heb ik de firmware en zenderlijst geupgrade en had ik beeld in NL.
Wij kijken eigenlijk altijd naar Netflix via downloads maar heel af en toe willen we BBC kijken.
Vandaag was zo een geval maar zonder succes. We staan in Italië (net onder Amalfi kust) en de satelliet verbindt met Astra 2, signaal sterkte 67% maar signaal kwaliteit blijft 0%.
En ik krijg dus ook als melding op BBC One HD en de andere bbc kanalen ‘geen signaal’.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Is dit iets met een instelling of kan het hardwarematige matig zijn.
Bedankt voor het delen van jullie suggesties!

Groet,

Marc
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door travelscout »

Fotootje mist, specs missen maar toch....

Heb je de LNB op de juiste manier verdraaid of werkt de "auto skew" wel?
Paul.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door de Jonckheer »

Dit is op zeker hardware matig, de schotel staat niet zuiver gericht. Probeer eens op handmatig de schotel 1 tikje links of rechts te verdraaien, vaak helpt dat.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door komtwelgoed »

Beste marc2mm

De Astra 28,2 waar jij op af stemt zendt uit met twee verschillende footprints. Eén footprint (de widebeam) die in heel Europa te ontvangen is en één footprint die op Engeland gericht is (de spotbeam). Deze laatste footprint is ook in Nederland, België en Luxemburg te ontvangen en een klein stukje van West Duitsland en Noord West Frankrijk.
Zenders zoals BBC, ITV, Channel 4 enz. zitten allemaal op de spotbeam, die kun je in Italië dus helemaal niet ontvangen.
Dat de schotel zich toch uitricht op de Astra 28,2 komt omdat de transponder waarmee hij de schotel uit richt op de widebeam zit.
Je kunt dus wel Engelse zenders ontvangen maar niet de zenders die jij wilt bekijken.
In de deze link kun je zie welke zenders je wel kunt bekijken.
https://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html

De zenders die ongecodeerd zijn ook wel FTA (Free To Air) zijn in de vierde kolom aangegeven met een "F".
De zenders die op de spotbeam zitten en je dus niet kunt ontvangen worden in de eerste kolom aangegeven met "UK"
De zenders die je wel kunt ontvangen zijn de zenders op de wide-beam en deze worden in de eerste kolom aangegeven met "Europe KU".
Bijlagen
Astra 28,2 UK  spotbeam.jpg
Astra 28,2 UK spotbeam.jpg (119.6 KiB) 403 keer bekeken
Laatst gewijzigd door komtwelgoed op za 10 okt 2020, 8:58, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door bertt »

Heb jij dan een ander pakket, wij hebben ook geen BBC One op de schotel in de camper.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door komtwelgoed »

Wat bedoel je met "Pakket"?
Normaal spreek je daar over bij een abonnement maar voor de Engelse zenders heb je helemaal geen abonnement nodig.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door bertt »

O, dat wist ik niet, sorry.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
marc2mm
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 21:18

Re: Oyster HD signaal kwaliteit probleem



Bericht door marc2mm »

Bedankt voor de reacties. Met name ‘komtwelgoed’. Ik weet hier niet veel van af dus dit is super nuttige info. Ik ga er mee aan de slag.
Plaats reactie