Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
JohnSchraven
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 02 okt 2020, 15:55

Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door JohnSchraven »

Wij hebben net een camper gekocht en er zit een oude oyster vision 1 in voor schotelbediening.
Kan ik er een M7 van Canal digital aanhangen om toch een beetje tv te kijken zonder dat ik alles om moet bouwen naar hd met veel kosten?
Gebruikersavatar
Ricardo2016
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 14:00

Re: Satelliet



Bericht door Ricardo2016 »

Ja, dat kan volgens mij wel. Die hadden wij in onze vorige camper ook. Schotel automatisch uit laten richten op Astra 1 en dan met 3 tikjes naar rechts en 2 naar beneden (uit mijn hoofd, dus kan ook andersom zijn) op de Astra 3 richten. En dan kan je tv kijken. Zo hebben wij dat ook jaren gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door rzwiebel »

In het stuurkastje van de Oyster Vision 1 zit een SD-ontvangertje ingebouwd. Astra 3 is geheel HD en dus vindt dat stuurkastje geen goed signaal van Astra 3 en kan hij daar niet op afstemmen. De schotel zelf is nooit het probleem: die is ongevoelig voor SD of HD. Dus als je de schotel handmatig kunt afstellen Astra 3 (wel lastig te vinden weet ik uit ervaring; ik heb een handmatige schotel met een digitale satelliet-peiler, maar toch) en je zou er dan een M7 (wat ik dan weer een prul vind) op aansluiten krijg je wel de nederlandse HD-zenders.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1689
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door Bakkertjes »

Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Satelliet



Bericht door lassche »

Ricardo2016 schreef:Ja, dat kan volgens mij wel. Die hadden wij in onze vorige camper ook. Schotel automatisch uit laten richten op Astra 1 en dan met 3 tikjes naar rechts en 2 naar beneden (uit mijn hoofd, dus kan ook andersom zijn) op de Astra 3 richten. En dan kan je tv kijken. Zo hebben wij dat ook jaren gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo deden wij het ook in onze vorige camper. Nog een aanvulling: nadat Astra 1 automatisch gevonden is moet je eerst overschakelen naar "handmatig zoeken" en dan 3 keer op het pijltje naar rechts en als ik het mij goed herinner 1 keer op het pijltje naar beneden klikken.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door komtwelgoed »

rzwiebel schreef:
vr 02 okt 2020, 20:20
In het stuurkastje van de Oyster Vision 1 zit een SD-ontvangertje ingebouwd. Astra 3 is geheel HD en dus vindt dat stuurkastje geen goed signaal van Astra 3 en kan hij daar niet op afstemmen.
Nee, dit klopt niet. Op de Astra 23,5 zit wel degelijk een SD-transponder met een SD-zender, zie de bijlage van transponder 12168V. Hiervan is de zender RTL Tele Letzebuerg nog een SD-zender die ook nog eens veel makkelijker te ontvangen is dan de zenders van Canal Digitaal.
RTL Tele Letzebuerg zit op positie 196 van de Canal Digitaal zenderlijst.
Bijlagen
Astra 23,5 SD.png
Astra 23,5 SD.png (37.08 KiB) 862 keer bekeken
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door rzwiebel »

Klopt, maar ik bedoelde de Nederlandse en Vlaamse zenders op Astra 3, die zijn geheel HD. Je zou ook op Hotbird kunnen afstellen, dan krijg je de Italianen en Polen, Kazakken en nog meer buitenplaatsen in SD, maar of dat prettig kijkt? Net zo prettig denk ik als Luetzenburg, dat dialect versta ik nauweljks. :D
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door Hermes »

Als je de oyster vision 1 hebt moet je sowieso een HDTV ontvanger erbij hebben dus het gaat wel . Komt wel goed heeft gelijk.
Er zijn nog meer mogelijkheden zie onderstaande

Ombouw mogelijkheden naar HD ontvangst met een Oyster/Caro SysteemVanaf 2016 zijnalle Nederlandse televisie en radiokanalen definitief overgegaan naar de Astra 3 satelliet, en gaan uitzenden in MPEG4 technologie (HD) om deze zenders te blijven ontvangen heeft udus een HD ontvanger nodig en ontvangstmogelijkheid van de Astra 3 satelliet.Niet alle Oyster Vision modellen kunnen de Astra-3 makkelijk of zelfs helemaal niet vinden. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit toch te realiseren.Oyster heeft twee systemen, dit zijn de Vision en de Digtal CI uitvoeringen.De Vision uitvoeringen zijn onderverdeeldin de Vision I II en IIIOyster Vision I software upgrade foto 2Oyster Vision Ivanaf 2002 tot 2006 op de markt, u herkent de Oyster Vision 1 aan het bedieningspaneel met de kaart van Europa verdeeld over drie zones.Voor ontvangst van de Astra-3 zijn er twee mogelijkheden.1.Een software updatenaar Versie 1.40,dit kan helaas niet met elke Vision I stuurkast plaatsvinden, het gaat erom of de processor binnen in de stuurkast de juiste is.Dit kunt u zien wanneer u de kast demonteert en de vier schroeven op de achterzijde losdraait en dan de twee delen naast elkaar open legt. Rechtsboven de rode bovenste brug zit de zwarte processor(2cm x 2cm) , wanneer hier de tekst ATMEGA 1.28 opstaat( foto 2) is een update mogelijk, indien er ATMEGA 103 opstaat is er geen update mogelijk. (zie dan laatste blad van dit document.Na de software update kunt u de stuurkastinstellen op de gewenste “zoek”satelliet.Kosten :Software update Vision I € 69;bij opsturen of aanbrengenvan d
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door lassche »

Het klopt dat je dan een HD-ontvanger moet hebben. Maar dat hoeft geen losse ontvanger te zijn. Er zijn ook tv's met ingebouwde dvb-s2 ontvangers. Zelf hebben we een 22" Philips in de camper met ingebouwde HD-ontvanger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
ronnus
Berichten: 11
Lid geworden op: za 30 jan 2021, 21:13

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door ronnus »

Ik heb een Oyster digital Caro met een landkaart bediening en een Atmega 1.28 cpu. Las dat er een software update is voor Astra 3.

Waar kan ik deze update bestellen?

Gr Ron
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Satelliet: van Oyster Vision 1 naar M7 van CD?



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat kan bij BM-Sat in Rijssen.

Veel zin heeft het niet omdat de prijs inklusief verzenden ook op gaat lopen.

Er zijn wel andere mogelijkheden. Denk eens aan een CARO Smart Control Box. Dit is de opvolger van jouw besturing en prima werkend. Voordeel is dat, bij de juiste ontvanger, de CARO dan ook naar de goede satelliet gaat. D.w.z. kies je BVN (57) gaat hij automatisch naar Astra 1 en kies je b.v. BBC1 (301), dan zwenkt hij naar de Astra 2.
Ook hier zit een prijskaartje aan, maar ik kan het ook leveren. Reacties dus per PB.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie