Fietsacu's laden tijdens rijden?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Fietsacu's laden tijdens rijden?



Bericht door Cee Pee »

Even in het laadstekkertje kijken of er twee of meerdere draden zitten.
Bij twee draden kun je prima met die goedkope lader de 36 volt batterijen opladen.
Bij mij werkt het tenminste op alles, zowel de normale Sparta e-bike's de Huka duofiets en ook de Pointer camperfiets
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Fietsacu's laden tijdens rijden?



Bericht door gsm »

Net wat Cee Pee schrijft kijk even naar het aantal polen van de aansluiting
Bij mij zitten er 4 pennen in de adapter die in de accu gaan als ik hem binnen oplaad
De linker stekker gaat in de adapter of in de accu als die geladen wordt als die in de fiets blijft
Het lijkt dat er op dir stekker 2 polen zitten maar iets verdiept zag ik met Hoofdnoorman dat er nog 2 zitten dus laden met een 4 draadsaansluiting en met deze speciale stekker die Stellar en Shimano niet los verkopen
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Fietsacu's laden tijdens rijden?



Bericht door jackentiny »

De accu van mijn vrouw (haar fiets) laad ik simpelweg met een step-up van alie,
sind kort heb ik zelf een trek met shimano aandrijving die blijkbaar een slimme accu heeft met stekker als hierboven genoemd,
ik heb nog niet gevonden hoe die te laden is met een simpele omvormer, ik hoop dat iemand slimmer is dan deze accu's en dit wel ontdekt en dit dan wil delen,

Groet,
Jack
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsacu's laden tijdens rijden?



Bericht door Kroppie »

vaak (niet altijd! effe meten dus!) zitten er in die 4 polige stekkers buiten de + en - aansluitingen 2 aansluitingen voor een temperatuurvoeler[ntcweerstand 10k] in de accu, ook in de 3polige stekkers zit vaak zo,n aansluiting voor zo,n ding in de accu, dan zit ie tussen min en T aansluiting

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Fietsacu's laden tijdens rijden?



Bericht door gsm »

Dacht ik en Hoofdnoorman ook Jos maar in de standaard 230 lader zit waarschijnlijk iets waardoor het gecompliceerder is
Hoofdnoorman hoopte dat iemand een lader over heeft liefst samen met een accu zodat die inwendig kan kijken
Dus als iemand zijn fiets is gestolen maar de accu en lader nog heeft houden we ons aanbevolen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie