Satenne Snipe

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
ZEF
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 12:20

Satenne Snipe



Bericht door ZEF »

De schotel stond gericht op Astr 3 en het lampje op de bediening brande vast. Toen ik de camper twee meter verplaatste was het over en uit. De schotel ging omlaag en nadat ik de schotel weer activeerde vond hij de satelliet wel weer maar het led-lampje bleef knipperen. Ik kreeg wel beeld maar iedere tien minuten ging de schotel weer in ruststand. Weet iemand of de bediening te herstellen is? De fabriek stopt met deze Snipe en een nieuwe bediening is niet meer te krijgen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Satenne Snipe



Bericht door Atoz »

Als je ontvangst hebt zet je het kastje gewoon (?) Uit.
Soms gebeurde het bij ons ook, willekeurig, dus na een tijdje zette ik het kastje steeds af.

Vierkant kastje in ons geval.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Satenne Snipe



Bericht door appellover »

Bij mij ( Satenne R4) hielp het om kabel van spanning los te halen uit het kastje,paar minuten wachten en weer aansluiten.
Stuur je pb met whatsapp nummer van Marco van Vadac.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
ZEF
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 12:20

Re: Satenne Snipe



Bericht door ZEF »

Door het kastje ( bediening ) uit te zetten bleef de tv gewoon z'n gang gaan maar ik moest er wel van afblijven anders ging de schotel weer in ruststand. In elk geval kunnen we wel weer tv kijken.
Ook geprobeerd met de stroomkabel uit te nemen. De tv bleef ook aan maar toen ik de kabel weer plaatste ging de schotel weer in ruststand.Ik weet nu wat ik doen kan.
Ik dank jullie hartelijk. ZEF.
Henderik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 21:46

Re: Satenne Snipe



Bericht door Henderik »

bij mij maakt de schotel een geluid of dat er tandwieltjes over elkaar gaan als ik het uitzet ook bij het opzetten heb ik er af en toe last van
De schotel is denk ik het eerste type zou die nog te repareren zijn Gr Henderik
Gebruikersavatar
campertje
Berichten: 1064
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 12:58
Locatie: Budel

Re: Satenne Snipe



Bericht door campertje »

Dat heb ik ook regelmatig met mijn snipe.
Wat dan helpt is dat ik hem wat naar achteren druk (eindschakelaar) en hij doet het weer.

Voor de TS: op astra 3 blijft hij wel goed staan, Bij astra 1 moet ik hem ook uitzetten als ik beeld heb anders blijft hij ook zoeken.
Wie een kuil graaft voor een ander.................
:-) Is een Egoist :-)
Plaats reactie