Electronica en campers: geen goed streven

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door hathi »

Seth je weet toch wel welke reactie je geschreven hebt ( hoop ik) ,daarover dus, :Als je met een tentje op stap gaat kan er weinig kapot. (wel vergeten van scheerlijnen, haringen etc..) ik weet wel het is een voorbeeld,maar het gaat hier om Campers :hug:
Laatst gewijzigd door hathi op ma 24 aug 2020, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door Xenon »

Ach, zie het zo: er was eens een tijd dat alléén de luxere auto's waren voorzien van een interval op de ruitenwissers. En ABS, electrische ruitenbediening, en centrale deurvergrendeling... airbags, gordelspanners, electrisch verstelbare koplampen, airco, keyless entry, coming home verlichting... en... en...
Heeft een auto / camper dat tegenwoordig niet (zijn ze er nog?), dan kom je ze ook aan de straatstenen niet meer kwijt, zo vanzelfsprekend vinden we dit soort zaken tegenwoordig. De techniek erachter is uitgerijpt en mag je inmiddels redelijk op durven vertrouwen.
De koelkast die zelf op zoek gaat naar een beschikbare energiebron (s'nachts om 4u loopt je walstroom af, bijv), de achteruitrijcamera('s, ik heb er twee: long range en short range), de grijsuitloopcamera die me een blik verschaft wanneer ik met de uitloop boven de put zit en of ik nog water loos i.c.m. de handige, vanaf het stuur electrisch bediende kogelkraan, etc... Het draagt allemaal bij tot comfort en het betreft allemaal tegenwoordig uitgerijpte techniek. Ik zou het niet meer willen missen.

Maarja, Fiat en electronica. Dat blijft nog steeds wel een dingetje. Ik durf het niet te hard te roepen, want onze Itineo staat 3m verderop, luistert stiekem mee en is gauw beledigd... :lol3: Maar onbegrijpelijk dat Fiat het ruim in de 21e eeuw nog de voor elkaar weet te krijgen om de onderbemeten voorschakelschakelweerstanden van de aanjager te laten uitfikken. Dat is dan nog techniek van niveautje 1970, toen we nog transistoren op een zacht kussentje in de kluis opborgen...
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door fred101060 »

Ach, zie het zo: er was eens een tijd dat alléén de luxere auto's waren voorzien van een interval op de ruitenwissers. En ABS, electrische ruitenbediening, en centrale deurvergrendeling... airbags, gordelspanners, electrisch verstelbare koplampen, airco, keyless entry, coming home verlichting... en... en...
Heeft een auto / camper dat tegenwoordig niet (zijn ze er nog?), dan kom je ze ook aan de straatstenen niet meer kwijt, zo vanzelfsprekend vinden we dit soort zaken tegenwoordig.

Ja hoor die zijn er nog.
En zo verkocht als ik dat zou willen.

Afbeelding
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door Xenon »

Heu... ik bedoelde nieuw. Maar dat had ik er inderdaad niet bij gezet. No offence! ;;-)

[Edit]
Laat m'n vrouw er niet achter komen dat je dit exemplaar verkoopt... Die is helemaal smoor op dit soort campers :shh:
[/edit]
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door 309T16 »

Dan ga ik liever met jouw vrouw op vakantie dan met jou :-B
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door Premiumliner »

Brrr.... ik moet er niet aandenken, leuk voor de nostalgie maar verder....
Een camper van 40 jaar oud ziet er ook uit als een camper van 40 jaar uit. Inrichting, bekleding, techniek etc. De roestduivel ligt altijd op de loer en ik zie dat er veel tijd in onderhoud (is behoud) gestoken wordt/moet worden.

Die nostalgie kan mij ook gestolen worden trouwens. Een paar jaar terug met de PV een "Dafje uit" gedaan.
Die zitten voor geen meter, bij 30 km/uur denk je door het lawaai dat je gaat opstijgen en het rijcomfort is beneden het vriespunt. :D

Maak mij niet wijs dat een camper van 40 jaar oud of zo comfortabel rijdt. Alleen al het lawaai van de dieselmotor... Het trage optrekken, het ontbreken van diverse veiligheidsvoorzieningen en ga zo maar door.

Zoals altijd is dat een kwestie van beleving. Ook van je beurs trouwens. Ik beleef het zo en iemand die zo'n oude knar heeft beleeft het op zijn/haar manier.
Allebei blij met wat we hebben denk ik dan maar. :cheers:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door Xenon »

309T16 schreef:
ma 24 aug 2020, 17:06
Dan ga ik liever met jouw vrouw op vakantie dan met jou :-B
Och, daar denk je gauw anders over als ze je fraaie LiFePo4's, incl je omvormer, in no time compleet vacuum heeft getrokken met haar föhn... :wave:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door seth_space »

hathi schreef:
ma 24 aug 2020, 16:09
Seth je weet toch wel welke reactie je geschreven hebt ( hoop ik) ,daarover dus, :Als je met een tentje op stap gaat kan er weinig kapot. (wel vergeten van scheerlijnen, haringen etc..) ik weet wel het is een voorbeeld,maar het gaat hier om Campers :hug:
Ja, maar dan slaat jouw reactie daarop nergens op, dat lijk je te vergeten ;)

Wat is zeg.. in een tentje gaat er bijna niks kapot. Als dat tentje wielen krijgt en een motor dan kan er veel meer kapot etc etc..vul zelf maar in :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door hurktoilet »

R+J schreef:
ma 24 aug 2020, 12:37
Gelukkig hebben we een camper met een dynamo, accu's en een startmototor om niet te hoeven slingeren en niet het carbid in de lampen aan te hoeven steken :lol:
Mijn besteleend had in die goede oude tijd nog een slinger en dat was verdraaid handig als je met een lege accu stond :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door 309T16 »

Xenon schreef:
ma 24 aug 2020, 17:21
309T16 schreef:
ma 24 aug 2020, 17:06
Dan ga ik liever met jouw vrouw op vakantie dan met jou :-B
Och, daar denk je gauw anders over als ze je fraaie LiFePo4's, incl je omvormer, in no time compleet vacuum heeft getrokken met haar föhn... :wave:
:-B

Dat is de elektronica hier wel gewend. Mijn vrouw heeft een bos haar, die zonder föhn na een dag nog niet droog is.

Ben zelf erg zuinig op mijn auto's. Maar zou geen mooie dure camper willen hebben. Als ik zie, waar we de afgelopen weken in Frankrijk geweest zijn. Daar zou ik niet rijden met een camper met een mooie buitenkant. Dan heb ik die nieuwe krassen liever op mijn niet nieuwe camper.
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Electronica en campers: geen goed streven



Bericht door the kapitein »

Ik laat ieder in zijn of haar waarden. Ik heb geen geld voor een hele nieuwe camper. En ook al had ik 80.000euro zou ik dat niet uitgeven aan een camper. Maar dat is mijn mening.

Ik doe het dus met één uit 1992. Die idd meer preventief aandacht nodig heeft. En idd moet er af en toe iets vervangen worden. En ja hij rookt wat meer. Maar tot nu heeft hij het probleemloos gedaan.

Maar ik/mijn gezin hebben heel veel plezier van dit wagentje.
Ik hoop nog een paar jaar plezier te hebben. Daarna graaf ik hem in en maak er een stacaravan van.

Marco.Afbeelding

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Electronica en campers: geen goed streven



Bericht door de Jonckheer »

Als ik van een nieuwe touringcar naar mijn eigen bus van 1982 ga zit er qua rijcomfort niet zo heel veel verschil in. Ze hebben allebei luchtvering, motor geluid is bij allebei minimaal en als het gaat over betrouwbaarheid heb ik niks te klagen want in 12 jaar nog nooit met pech gestaan. Niet dat er nooit wat was maar daar nooit iemand bij hoeven halen. Starten en lopen dat motortje met ruim een miljoen km op de klok. Dus dat oude voertuigen per definitie onbetrouwbare hokken zijn is echt grote flauwekul. Ja, misschien de afgeragde vrachtwagens waar Kampo mee te maken heeft, dat zou kunnen maar dat geld zeker niet voor mijn bus. En o, wat ben ik veel aan het sleutelen. Nou, niet dus. En ja, die nieuwe hebben meer vermogen en dat is fijn maar aan de andere kant ben ik met mijn eigen bus niet aan het werk dus zal het mij worst wezen of ik een kwartier eerder of later aankom.
Natuurlijk is de Elektronica wel behoorlijk goed tegenwoordig en zal er niet veel mee gebeuren maar áls er iets mee is loopt het ook meteen behoorlijk in de papieren.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Electronica en campers, geen goed streven



Bericht door Ontario »

Marco Polo schreef:
ma 24 aug 2020, 15:19
Zolang je geen Fiat koopt niks aan de hand met die dashboardjes :D
Als je een ruime keuze wilt, kom je niet om Fiat heen. 8-)

Henk
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Electronica en campers: geen goed streven



Bericht door Hoofdnoorman »

Natuurlijk is de Elektronica wel behoorlijk goed tegenwoordig en zal er niet veel mee gebeuren maar áls er iets mee is loopt het ook meteen behoorlijk in de papieren.
Tsja, en zoals we hebben kunnen lezen, zelfs met die moderne elektronisch beveiligde auto staat men dus toch weer stil met een lekke band. Zo modern was die dus nu ook weer niet, want tegenwoordig zit er ook TPMS in, dus kan men de lekkende band reeds "preventief" gaan/laten repareren. Sowieso al vreemd dat een moderne auto, met al zijn camera's en monitoring systemen, niet om de spijkers heen stuurt. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie