DAB-antenne advies

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Pelmpew
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 17:44

DAB-antenne advies



Bericht door Pelmpew »

Ben op zoek maar DAB antenne. Echter wil niet iets op de camper dak monteren.
Zag deze. Iemand ervaring hiermee of ander advies?
http://www.zenec.com/products/zubehoer/ ... 1/?lang=en


Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: DAP antenne advies



Bericht door rijschoollucassen »

Twee keer een raamantenne gehad in twee verschillende campers, nauwelijks ontvangst. In deze camper de raamantenne verwijderd en een Chinese dakantenne geplaatst. Ontvangst beduidend beter, maar nog steeds niet denderend. Stilstaan meestal wel goed, rijdend in sommige gebieden wel, in andere gebieden geen ontvangst. In veel landen kun je er nog niets mee.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: DAP antenne advies



Bericht door Kubo »

Ik gebruik de plak antenne welke bij de Kenwood zat.
Prima ontvangst in heel Nederland geen uitval.
Wat wel heel belangrijk is om de aarde bij de antenne goed aan het chassis te bevestigen.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: DAP antenne advies



Bericht door KTManiac »

Idem hier. Prima ontvangst met die antenne in NL, Scandinavië, Duitsland, Zwitserland. (tot op heden de praktijkervaring)
En geloof me, ik ben kritisch wat dat betreft. Als 't ding niet werkte stond er al lang een dakantenne op.
Stukje chassis langs de raamstijl blank schuren voor de aarding is wel belangrijk!
cadi
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 19:45

Re: DAP antenne advies



Bericht door cadi »

Ik heb zelf een Zenec radio geïnstalleerd met twee maal een plakantenne zeer slecht bereik als er bomen
langs de weg stonden viel het signaal weg. Bij Landreiziger in Dordrecht een Calearo 16V Am/Fm/DAB+ Combi antenne -actief gekocht deze binnen in de camper geplaatst voorzijde achter het frontpaneel er is geen extra aarde nodig werkt perfect zonder wegvallen zender succes.
Dick
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: DAB-antenne advies



Bericht door veetee »

Het toeval wil dat ik nog een nieuwe, ongebruikte, DAB+ / FM / AM antenne heb liggen, is overcompleet.
Staat op het te koop subforum...
Plaats reactie