...
Maar duurder is op het einde van de rit meestal goedkoper
Voortschrijdend inzicht? Ervaring? Of is het de angst om onderweg een defect te hebben?...
Het is bij mij niet anders. Het blijft een moeilijke oefening die keuze tussen uitbesteden of alles zelf doen. We weten dat we veel zelf kunnen mits veel tijd en energie. Met daarbij regelmatig een mislukking en weer naar af. We kunnen het ons (net) permitteren en daardoor is de keuze ingewikkeld.
Soms doe je het zelf en een andere keer laat je het doen.
Mijn systeem is van mijn eigen werkuren virtueel aan 10 euro per uur te rekenen.
Dus 100 eigen uren kosten bij mij 1000euro, nooit gratis.
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Dat kan, de bmv mag Max 1 Amp schakelen.
Dus in de D+ draad een zekering plaatsen van 1 Amp
Ik ken het apparaat niet wat je wil schakelen en weet ook niet of 1 Amp te veel is.
Ff een proefopstelling maken.
Weet jij soms welke draaddikte ik kwijt kan in de BMV ? 0,75mm2 ?
Binnenkort wil ik het gaan installeren in de stalling en dan wil ik alles bij me hebben, de 0,75mm2 heb ik nog liggen maar ik weet niet of dat past.
En de winkels zijn nog gesloten dus dan even snel halen gaat nog niet.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
De LFP staat in de bus en nu moet ik de BMV daarvoor instellen, klopt het dat ik alleen het aantal Ah en de peukert moet wijzigen ?
Dat haal ik uit de handleiding van mijn BMV700
Peukert moet dan 1,05 zijn en mijn LFP is nu 280Ah
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
De accu is volgens de BMS nu 80% en 13,31V
Als ik hem uit de stalling haal dan wil ik de accu laden en de BMV synchroniseren als die 100% vol is volgens de BMS maar moet ik ook kalibreren ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Begrepen, kalibreren hoef niet. Ik dacht omdat ik nu een LFP had geplaatst i.p.v. de Dynac 220Ah dat ik het dan moest kalibreren.
Alleen synchroniseren als de BMS aangeef dat die vol is en dus uitschakelt
Bedankt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie