Zekering startaccu EBL 281
Zekering startaccu EBL 281
Weet iemand waar ik de (30 amp) zekering kan vinden die in de kabel naar de startaccu zou moeten zitten? Startaccu laadt nu niet op als we aan de walstroom staan. Of zit deze in de EBL?
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Re: Zekering startaccu EBL 281
kabel volgen van ebl tot je hem niet verder ziet, en dan zelfde kleur kabel volgen vanaf de startaccu tot zover het gaat, kom je hem vast tegen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Zekering startaccu EBL 281
Als die zekering kapot is dan wordt de HH accu niet opgeladen als de motor draait.
Die zekering zit volgens mij overigens samen met een paar andere boven de startaccu.
Die zekering zit volgens mij overigens samen met een paar andere boven de startaccu.
Re: Zekering startaccu EBL 281
Het gaat om het opladen van de startaccu als die aan de walstroom staat.
Niet om het opladen van de huishoudaccu.
Dit is overigens het enige wat aan bekabeling te zien is zonder panelen weg te halen.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Niet om het opladen van de huishoudaccu.
Dit is overigens het enige wat aan bekabeling te zien is zonder panelen weg te halen.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Re: Zekering startaccu EBL 281
als de startaccu reeds vol is zal ie niet geladen worden denk ik
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Zekering startaccu EBL 281
Nee Jos, aan de paal geeft de startaccu ook maar 12,8 volt aan en de HHaccu 14 volt.
Uiteraard wordt hij wel geladen als de motor loopt, maar in de stalling loopt hij leeg door sluipverbruik. De stalling sluit 1 x per maand 230 v aan, maar de startaccu wordt dan niet meegeladen.
Lex
Uiteraard wordt hij wel geladen als de motor loopt, maar in de stalling loopt hij leeg door sluipverbruik. De stalling sluit 1 x per maand 230 v aan, maar de startaccu wordt dan niet meegeladen.
Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Re: Zekering startaccu EBL 281
word de startaccu bij deze ebl wel bijgehouden door de ebl als je aan de walstroom staat, ja ik ken de ebl,s niet zo goed maar ik dacht dat niet alle types het kunnen, en die zekering van 30ampere zal te maken hebben met het laden van de hhaccu tijdens het rijden[via een scheidingsrelais], niet met bijhouden van de startaccu tijdens walstroom.
en 12,8 volt is een heel nette spanning voor een startaccu in rust, EN lekstroom opzoeken en verhelpen is beter dan de lekstroom compenseren als je niet weet wat er aan de hand is.
jos
en 12,8 volt is een heel nette spanning voor een startaccu in rust, EN lekstroom opzoeken en verhelpen is beter dan de lekstroom compenseren als je niet weet wat er aan de hand is.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Zekering startaccu EBL 281
Volgens de handleiding wel.
Lex
Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Re: Zekering startaccu EBL 281
dan op zoek naar de oorzaak, maar die zekering van 30 ampere zal niet in dat laadcircuit zitten, want de startaccu word met max 2 ampere geladen/bijgehouden.
ik zou naar een lichtere zekering kijken die op door Javanes genoemde plek zit, die plek is ook het meest logisch want die zekering hoort de draad te beschermen, en zal indien vakkundig gemonteerd heel dicht bij de accu zitten .
jos
ik zou naar een lichtere zekering kijken die op door Javanes genoemde plek zit, die plek is ook het meest logisch want die zekering hoort de draad te beschermen, en zal indien vakkundig gemonteerd heel dicht bij de accu zitten .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Zekering startaccu EBL 281
Die opmerking is om simpel te controleren of die zekering in de kabel naar de startaccu kapot is.
De startaccu is met 1 kabel verbonden met de EBL.
De laadspanning van de dynamo gaat van de startaccu naar de EBL en via het scheidingrelais naar de HH accu.
Dus zekering naar startaccu kapot ook geen laden van HH accu als de motor draait
De koelkast is ook aangesloten op de startaccu.
Dus als de zekering in de kabel van de startaccu naar de EBL kapot is dan werkt ook die niet met draaiende motor.
Re: Zekering startaccu EBL 281
Ga een en ander even doormeten. Bedankt!
Lex
Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Re: Zekering startaccu EBL 281
Heb je geen boordpaneel waar je spanning kunt aflezen?
Of de koelkast even aanzetten op 12V.
Of de koelkast even aanzetten op 12V.
Re: Zekering startaccu EBL 281
Ja. Bijbehorend boordpaneel. Daardoor het spanningsverschil ontdekt.
Ga woensdag testen. Camper nu niet voorhanden.
Lex
Ga woensdag testen. Camper nu niet voorhanden.
Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi