Zonnepanelen op beperkte ruimte?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Zonnepanelen op beperkte ruimte?



Bericht door de Viking »

Ben benieuwd of je de volgende dag nogmaals de fietsaccu's zo kunt laden.
Jouw zon laadcapaciteit is wel groter.
Ook al ga ik terug naar 50%, ze geven nog wel steeds 12V dus de koelkast draait door.
Als wij nu een paar dagen ergens staan moet ik de fiets maar anders laden.
Als wij op vakantie zijn rijden we elke dag wel en is er nooit een probleem maar tot nu toe neem ik geen fietsen me naar het buitenland.
Maar omdat we nu elektrisch fietsen wil ik ze wel meenemen naar Duitsland, maar niet naar bv Noorwegen of Schotland.

Gek, als Fries trek ik van nature naar het noorden, al vanaf mijn 19e naar Scandinavië, ook Duitsland veel, heb er op mijn 20e nog gewoond, maar ben nog nooit in Spanje en Portugal geweest. Frankrijk vind ik ook niet leuk :-?
Nu wel 1x 4 weken in Italië geweest maar dat was omdat wij daar een Internationale rally hadden van de BSA clubs en Toscane was geweldig.
Ben dus typisch van Germaanse afkomst, aanhanger van Odin en Thor :-B
Ook Engeland is een geweldig mooi land waar ik graag kom.
Maar mijn zoon woont al 15 jaar in Thailand en mijn vrouw is nog geboren in Batavia, en Azië trekt mij wel en kom er regelmatig.
Laatst gewijzigd door de Viking op wo 15 jul 2020, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
GruttePier
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 20:01
Locatie: Flevoland

Re: Zonnepanelen op beperkte ruimte?



Bericht door GruttePier »

Leuk verhaal.. Van alles wat.. Wij reizen door heel Europa. Helaas niet meer dan 3 weken aaneen de tijd. Alles wat met de auto en nu met de camper te bereizen valt willen we graag zien. We hebben geen voorkeur, behalve dat we nooit 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde land willen.

Scandinavië hebben we nog niet bezocht. Dit jaar stonden de Baltische landen op de planning, maar dat gaat hem niet worden ivm Corona. We vermoeden dat het Frankrijk wordt, maar op een dusdanige afstand dat we in 1 dag terug kunnen rijden. Maar we gaan pas in augustus, dus de plannen kunnen nog wijzigen.

Als de zon er vol opschijnt, dan worden de fietsaccu’s “rechstreeks” gevoed, de accu wordt dan marginaal leger..
Ik denk dat mijn accu na 1 dag (of zelfs korter) weer helemaal vol is... ook al was hij bijna leeg.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Zonnepanelen op beperkte ruimte?



Bericht door de Viking »

Helaas niet meer dan 3 weken aan een de tijd
Verschil moet er zijn, wij mochten al met 55 en 56 beide stoppen met werken en dat is al weer 15 jaar geleden,
Ons bedrijf stuurde ons toen naar huis en kregen zelfs geld mee.
Door de enorme automatisering bij de banken konden landelijk tot nu toe duizenden collega's naar huis.
En nog met 62 met pensioen (babyboomers), beetje oneerlijk ten opzichte van nu.

Ga toch nog eens nadenken over een groter zonnepaneel :)

Goede vakantie Pier.
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Plaats reactie