Ik probeer mee te leren!
Laadregelaar aansluiten
Re: Laadregelaar aansluiten
effe googlen op :wagoklem, en dan zie je genoeg om wat bij te leren.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6871
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Laadregelaar aansluiten
Ik denk 't meer aftakklemmen zijn, voor nog een stekklem
Maar meten is weten.
Maar meten is weten.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Laadregelaar aansluiten
Met een multimeter.
Heb je de zekering trouwens ook met een multimeter doorgemeten?
Re: Laadregelaar aansluiten
Hallo Javanes. Na oponthoud weer testen,testen,testen. De zekeringhouder met de multimeter op verbindingsstroom getest: geen geluidssignaal.
De + en - draad van zonnepaneel getest: spanning. De draden weer rechtstreeks in de regelaar geplaatst. De eigen zekering van de regelaar is intact. Nog steeds een dode regelaar. Wat kan er gebeurd zijn dat door het plaatsen van een extra 15 A zekering de regelaar kapot gaat? Tijdens het plaatsen in de + draad van zonnepaneel naar regelaar had ik de accu ontkoppelt. daarna weer aangesloten en de zwevende zekering in de + draad gestoken.
De + en - draad van zonnepaneel getest: spanning. De draden weer rechtstreeks in de regelaar geplaatst. De eigen zekering van de regelaar is intact. Nog steeds een dode regelaar. Wat kan er gebeurd zijn dat door het plaatsen van een extra 15 A zekering de regelaar kapot gaat? Tijdens het plaatsen in de + draad van zonnepaneel naar regelaar had ik de accu ontkoppelt. daarna weer aangesloten en de zwevende zekering in de + draad gestoken.
- Geert Huizing
- Berichten: 592
- Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
- Locatie: Noord-Holland
Re: Laadregelaar aansluiten
Dingen kunnen op een gegeven moment ook gewoon stuk gaan, zonder aanwijsbare oorzaak.
Groet,
Geert
Geert
Re: Laadregelaar aansluiten
Ja, dat wist ik. Maar hier was een specifieke handeling aan vooraf gegaan. Vandaar de vraag.
Re: Laadregelaar aansluiten
Komt de spanning van de panelen ook aan op de aansluitklemmen van de regelaar? Los testen van de kabels van de panelen zegt niet alles.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Laadregelaar aansluiten
De kabels zitten goed aangesloten op de laadregelaar, precies zoals ze al jaren zaten. Er staat spanning op.
Re: Laadregelaar aansluiten
goede volgorde ook aangehouden?, bij aansluiten regelaar eerst accu aansluiten dan pas zonnepanelen, bij afkoppelen eerst panelen los en dan pas accu.
dan voorkom je met loshalen een piekspanning op de regelaar,(een onbelast paneel levert een veel hogere spanning dan een belast paneel) en bij weer aansluiten weet de regelaar wat de accuspanning is, daar de meeste regelaars zowel op 12 als op 24 volt kunnen werken.
jos
dan voorkom je met loshalen een piekspanning op de regelaar,(een onbelast paneel levert een veel hogere spanning dan een belast paneel) en bij weer aansluiten weet de regelaar wat de accuspanning is, daar de meeste regelaars zowel op 12 als op 24 volt kunnen werken.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadregelaar aansluiten
effe wat anders , op de foto in het 1e bericht staan de prijzen, ben daarvan eigenlijk geschrokken, wat een bedragen. , niet normaal meer
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadregelaar aansluiten
Waarschijnlijk een folder en prijzen van lang geleden, toen die dingen veel duurder waren.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Laadregelaar aansluiten
tekst in het duits, dus gedacht prijs is in marken of euro,s.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything