D+: waar te vinden?
D+: waar te vinden?
zoek D+ aansluiting Fiat Ducato 2013 .
wie kan mij vertellen waar ik die kan vinden ?
wie kan mij vertellen waar ik die kan vinden ?
Fiat Ducato 40 3.0 Multijet XLH2 Gran Volume X250 130Kw 2013 Automaat Diesel
- doe geen dingen die ik ook niet doe !
- doe geen dingen die ik ook niet doe !
Re: D+ Waar te vinden
Die is er niet. Je moet een D+ simulator installeren. Bijv: https://www.bombeeck-digital.nl/nds-int ... -simulator of https://www.jasicamp.nl/votronic-d-simu ... 3066/p9625 of nog meer via Google.
Laatst gewijzigd door 't Busje op vr 07 feb 2020, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: D+ Waar te vinden
Hoe zeker is dat?
Onze 2012 is ook nog euro 4, en die hebben toch nog gewoon een D+ ?
Onze 2012 is ook nog euro 4, en die hebben toch nog gewoon een D+ ?
Re: D+ Waar te vinden
Bij ons op een Euro 5 chassis dat in 2013 uit de fabriek is gerold, zit geen D+. In de camper-electronica van CBE is een D+ simulator ingebouwd. Ik weet niet of Euro classificatie er iets mee te maken heeft. Volgens mij zit het in het motor-management.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
- pepon
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: D+ Waar te vinden
Misschien te simpel gedacht maar die zit, als die er is, op de dynamo?
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: D+ Waar te vinden
Beste,
Eigenlijk vraag ik me af waarom je nog een D+ nodig hebt. Gebruik een intelligente relais zoals een cyrix om je start en woon batterij te koppelen en je hebt geen D+ meer nodig.
https://www.dewitschijndel.nl/victron-e ... gJXxPD_BwE
Het grote voordeel van zo een relais is dat het bi-directioneel werkt, zodoende zal je startbatterij eveneens bijladen met je huishoudlader als je aan de walstroom staat.
Wil je dan toch nog de mogelijkheid bewaren om zelf te schakelen kan je een schakelaar plaatsen op de massadraad van het relais waarmee je zijn werking uitschakelt. Zo deed ik het ook.
Joske
Eigenlijk vraag ik me af waarom je nog een D+ nodig hebt. Gebruik een intelligente relais zoals een cyrix om je start en woon batterij te koppelen en je hebt geen D+ meer nodig.
https://www.dewitschijndel.nl/victron-e ... gJXxPD_BwE
Het grote voordeel van zo een relais is dat het bi-directioneel werkt, zodoende zal je startbatterij eveneens bijladen met je huishoudlader als je aan de walstroom staat.
Wil je dan toch nog de mogelijkheid bewaren om zelf te schakelen kan je een schakelaar plaatsen op de massadraad van het relais waarmee je zijn werking uitschakelt. Zo deed ik het ook.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: D+ Waar te vinden
Een D+ wordt ook voor andere schakelingen gebruikt dan alleen het parallel schakelen van start en HH accu.
Re: D+ Waar te vinden
Beetje knutselen? De oliedrukcensor geeft ook een stroom signaal. Er uit T stukje en een 2e drukcensor die een relais laten schakelen? Niet van mezelf maar gewoon ergens af gekeken
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: D+ Waar te vinden
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19102
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: D+: waar te vinden?
Mijn Peugeot Boxer 3.0 van 2011 had ook geen D+ meer...
Ik wilde geen Cyrix, want de AGM-huishoudaccu wordt geladen met 14,7V en dan krijgt de startaccu altijd een te hoog voltage wanneer de zon schijnt, of als we aan de paal staan.
Daarom heb ik een D+ simulator geplaatst.
Ik wilde geen Cyrix, want de AGM-huishoudaccu wordt geladen met 14,7V en dan krijgt de startaccu altijd een te hoog voltage wanneer de zon schijnt, of als we aan de paal staan.
Daarom heb ik een D+ simulator geplaatst.
Re: D+: waar te vinden?
Hoi Aloys,
Welk merk heb jij geplaatst?
Groeten,
Twan
Welk merk heb jij geplaatst?
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Re: D+: waar te vinden?
Klopt het gros van de resultaten is Votronic en af en toe NDS, was daarom benieuwd of er nog meer opties zijn.
Grt Twan
Grt Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)