4G LTE antenne voor beter ontvangst nuttig?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: 4G LTE antenne voor beter ontvangst nuttig?



Bericht door Janpinz »

Strookt wel met mijn ervaringen. Soms hang ik de dongle aan een usb verlengsnoer aan het plafond, 40 cm hoger dan de EZ, maar vrij van apparaten en blokkades. Of leg m door het luik op t dak. Scheelt vaak net genoeg! Vandaar dat ik ook met een antenne nog wat wil proberen te verbeteren.
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: 4G LTE antenne voor beter ontvangst nuttig?



Bericht door HLA »

Hoi
Ik heb een Teltonika 955 en een Pointing MIMO antenne. De antenne heeft ook Gps en de Teltonika heeft een Gps aan boord waarmee hij de positie van de camper doorgeeft. Leuk omdat ik daarmee al onze reizen op de kaart kan zetten :D .En, hopelijk nooit nodig, maar bij diefstal is de camper (misschien) te traceren.
De antenne heeft een aansluitsnoer van iets minder dan 2 mtr. Hij zit midden op het dak op een 50x50 alu plaat en de kabel loopt naar de router die op de koelkast ligt. Voordeel van deze antenne was dat het snoer zowel plat naar achteren kan als recht naar beneden onder de Antenne. De ontvangst is tot nu toe goed . ZIGGO / Netflix / navigatie zonder problemen. Ik heb hem 2 mnd dus de echte test in het buitenland komt nog als Corrona "weg" is. Nu wat tripjes in NL gemaakt.
Ik heb voor het gebruik een Sim van Simpel met een abo van € 2.50 per maand. Dan heb je 100 bel minuten en 250 mb data. Als we weggaan verwissel ik die Sim met de SIM uit mijn telefoon. Daar zit een Red together abo op met 200 gig. Daarna log ik in op de wifi van de Rut. Voordeel ik ben nog te bellen via de simpel sim en heb toch internet in de buurt van de Camper. Als we verder van de camper gaan zet mijn vriendin de hotspot op haar telefoon aan. Daarnaast is de 250 mb als de Simpel sim in de telefoon zit ruim voldoende om de Gps de positie te laten melden.
Afgezien van het wisselen van de Sims geen werk en bevalt prima.
Mvg, Henk.
Plaats reactie