Nieuwe huishoudaccu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Nieuwe huishoudaccu



Bericht door DynaDetty »

Wij hebben een Knaus Sun TI uit 2010 waar de accu in een aparte bak naast de ingang zit. De hoogte van de bak is 21,5 cm, de lengte ongeveer 80 cm, de breedte is ongeveer 19 cm. Door de hoogte passen er maar een paar types accu’s in. Momenteel zit er een 95 ah Varta AGM in, we zouden graag wat meer capaciteit er in willen hebben en zijn hiervoor op zoek gegaan waarbij lifepo4 al gauw in beeld kwam. Helaas zijn de meeste van die accu’s hoger dan 21,5 cm.

Momenteel ben ik in onderhandeling over deze accu, waar ik er drie van wil bestellen en die ik parallel aan elkaar wil koppelen.

https://ksenergy.en.alibaba.com/product ... _60ah.html

Ik heb de verkoper de gegevens van de Calira en de MT-200 gegeven, ik heb hier nog geen antwoord op gekregen.

Hier een Oostenrijker die drie zware heeft laten plaatsen in zijn jacht.

https://youtu.be/jr7yeWcqfYM



D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Nieuwe huishoudaccu



Bericht door Zadowolony »

Scheelt wel behoorlijk in prijs t.o.v.nederland . Komt uiteraard btw en douane/inklaring bij. Idee van de hoogte van de inklaringskosten?
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Nieuwe huishoudaccu



Bericht door Arie55 »

een Amerikaan die een kanaal op youtube heeft gezet, maakt veel zelf en probeert e.e.a. https://www.youtube.com/channel/UCoj6Rx ... Jme-5dnN0Q
Nadat ik een aantal van hem gezien heb, vind ik het nogal wat om eraan te beginnen. Zeker de cellen hebben voordelen, maar zeker ook nadelen. En dat laatste kan leiden in het wegmikken van de accu. Weg investering.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Nieuwe huishoudaccu



Bericht door DynaDetty »

Inderdaad Arie, maar ik ben bezig met kant en klare accu's, met ingebouwd BMS, ben niet van plan zelf te gaan knutselen. Ik zoek letterlijk een zgn. "Drop in" die in die beperkte ruimte past. Dat parallel aansluiten gaat me denk ik nog wel lukken. Daarom heb ik ook de gegevens over de laders aan hen doorgegeven, kunnen ze e.e.a. checken.

Wel leuke filmpjes trouwens, ook geschikt voor "dummies" zoals ik.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Nieuwe huishoudaccu



Bericht door DynaDetty »

Inmiddels heb ik de prijsopgave binnen. Drie accu’s 60ah plus vervoer, 4,5 % invoerheffing en 21% BTW komen dan op 1100 euro.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Nieuwe huishoudaccu



Bericht door Going »

Hoe doe je het met laden.
De laadvoltage bedraagt 14,6v voor deze accu's. Die spanning komt niet uit je dynamo.
Let ook op wat de maximale laad en ontlaad ampère is.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Nieuwe huishoudaccu



Bericht door Metor »

@DynaDetty
Lijkt prima accu op papier. Het enige wat me niet aanstaat is het geringe gewicht van 6.5kg voor 60Ah. Mijn 40Ah Lifepo4 merkaccu weegt ook 6.5kg. Vraag me dus af of de chinezen de 60Ah wat overdrijven en misschien in werkelijkheid meer richting 40Ah gaat ofwel het werkelijke gewicht is >9kg en staat foutief in de basic spec.
Over de laadspanning tijdens rijden zou ik me minder zorgen maken. Met 14V is zo'n accu al nagenoeg vol.
Plaats reactie