Achteruitrijcamera in Hymerbus

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

En als dat allemaal te moeilijk wordt dan moeten we het alsnog bedraad laten aanleggen, of toch gewoon op de spiegels alleen rijden.
Hadden het bij aflevering van de camper willen laten doen, maar schaefer had geen tijd. Achteraf snap ik waarom......
Laatst gewijzigd door Zadowolony op do 11 apr 2019, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door 't Busje »

Waarom vraag je het niet bij je Fiat Professional dealer? Die weten echt hoe die Ducato's in elkaar zitten en hoe de kabelbomen lopen.
K151 is de af-fabriek aansluiting voor een camera. Het is alleen niet zeker of die er nog zit, want deze tekening is van rond 2010.
Camera-aansluiting Ducato.jpg
Camera-aansluiting Ducato.jpg (85.25 KiB) 568 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Dank, Busje, ik zal langs de fiat dealer gaan. Misschien krijg ik daar een beter antwoord!
Denk dat de andere camper dealers zo reageren omdat we de camper niet bij hen hebben gekocht.
We hebben wel een fijne fiat dealer in Tiel zitten.
Wordt vervolgd!
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door veetee »

Dikke kans dat die aansluiting er gewoon al inzit. Kabelbomen vaak zijn universeel voorbereid voor alle opties, of ze nou aanwezig zijn of niet.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door 't Busje »

Voor de volledigheid: de andere aansluiting voor de achteruitrijcamera is M172 B bij de binnenspiegel. De Fiat dealer moet dit in de E-Learn voor jouw Ducato op basis van het VIN-nummer kunnen vinden.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Super dat jullie meedenken!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door PaulBng »

Ik heb in mijn Fiat Ducato buscamper de bedrading van de achteruitrijcamera's binnenlangs van boven de achterdeuren naar achter het dashboard gekregen....
Het was even friemelen... En is afhankelijk van de inbouw natuurlijk.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Hoe heb je dat gedaan, en waarlangs/in/achter? We hebben overal kasten en het plafond is met doek afgewerkt.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door PaulBng »

Van boven de achterdeuren, door de chassis kokers opzij en naar beneden naar de achterlichten. Daar naar binnen, onder een langsbed door, achter het interieur van de badkamer langs, onder de dubbele vloer van de dinette, door de console van de bestuurdersstoel, onder de vloerbekleding door naast de wielkas, naar boven achter het dashboard.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Camperic »

Zadowolony schreef:
do 11 apr 2019, 19:21
Die spy europe shop gaf wel serieus antwoord, dus ff afwachten wat hij aanbiedt.
Via de hyperlinks die je gaf kwam ik op de website van Spy-Europe de verwijzing naar rvssystems.com tegen en op die website deze WiFi camera tegen. Ziet er interessant uit! Helaas (nog?) niet te vinden in de webshop van Spy-Europe.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Ja, er zijn mooie wifi camera s te koop, echter ik il geen extra gaten in de camper dus zoek er een die op het derde remlicht kan.
PvK
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 15:41
Locatie: Het groene hart

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door PvK »

Heeft het verhaal nog een vervolg gekregen? Hebben jullie inmiddels een achteruitrijcamera in de Hymer?

Ik wil komende week in m'n moeders Roller Team Livingstone buscamper een (extra) camera gaan plaatsen, dus wel spannend of het allemaal gaat lukken met de bedrading! :angel:
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Nee, nog niet. Mijn man heeft m niet nodig zegt hij, en zegt dat hij er pas een gaat plaatsen als ik beloof dat ik dan ook ga rijden. En daar heb ik niet zo n zin in, kost mij veel te veel energie, alleen in geval van nood wil ik rijden of korte stukjes. Dus gevolg is dat er niets gebeurd. Heb er overigens wel in geoefend, en dat gaat prima. Ik heb er ook nog een tweede autootje naast waar ik altijd in rij, dus rijvaardigheid word wel bijgehouden.
PvK
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 15:41
Locatie: Het groene hart

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door PvK »

Bedankt voor de snelle terugkoppeling!!
Plaats reactie