Achteruitrijcamera

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Marco65
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 21:26

Achteruitrijcamera



Bericht door Marco65 »

Vandaag achteruitrijcamera gemonteerd en aangesloten op de binnenverlichting voorin van de reneault zelf.
Alleen nu gaat hij uit zodra het contact aangaat, maar verlichting blijft wel branden. Wat doen we fout??
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door Kroppie »

ik denk dat je hem beter op het achteruitrijlicht kan aansluiten, op de binnenverlichting lijkt me niet juist.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Marco65
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 21:26

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door Marco65 »

Maar het leek mij handig als ik hem constant aan kan zetten
Gebruikersavatar
bennic
Berichten: 17
Lid geworden op: za 28 aug 2010, 15:51
Locatie: Den Helder

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door bennic »

Ik heb er ook constante spanning op, kan je mooi de boel achter in de gaten houden. De spanning heb ik achter de radio vandaan gehaald en die gaat over het contactslot. Op mijn monitor zit nog een aan en uit knop, altijd handig als ik hem een keertje uit wil zetten.
Marco65
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 21:26

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door Marco65 »

Kan het zijn dat hij teveel spanning afgeeft als contact aangaat?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door Kroppie »

nee, kan nooit meer wezen dan met contact uit, de spanning komt van de accu en die is 12volt.
probleem is ws, de binnenverlichting is meestal massa geschakeld, lamp gaat dus pas branden als er naar massa geschakeld word, en jij moet iets hebben wat de plus met schakelt.

zoek een draad waar spanning op komt met contact aan, en tak daar van af, kun je hem ook niet vergeten uit te zetten, contact uit, alles uit.
en moet ie altijd aan kunnen?, tak dan af van b.v. de sigarenaansteker

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Marco65
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 21:26

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door Marco65 »

Dank je Jos, ga ik morgen proberen👍
Marco65
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 21:26

Re: Achteruitrijcamera



Bericht door Marco65 »

Het is gelukt. Aangesloten op de binnenverlichting waar constante spanning op staat . Iedereen bedankt voor het meedenken👍
Plaats reactie