DVB-t2 HEVC in combinatie met PC?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-t2 HEVC in combinatie met PC?



Bericht door Zadowolony »

Ik ben mij aan het inlezen in DVB-t2 H.265 sinds digitenne / kpn geld gaat vragen voor de nieuwe kastjes (had koop kastjes, dus geen kosten). Voor de oude tv thuis boven heb ik nu ter vervanging een chromecast eraan gehangen icm kpn /ipad ; dat werkt goed.
In de camper wil ik geen tv mee ivm gewicht, daar kijken we tv op de ipad.
Nu is de wifi niet altijd even goed (ben wel al aan het kijken naar de EzWifi V4 ), of er is helemaal geen wifi (dan via de hotspot van de iphone maar dat tikt aan bij een film), dus misschien is een USB stick met DVB-t2 een oplossing voor de publieke / free-to-air zenders icm met een mini laptop ( heb ook een Microsoft surface).
Iemand ervaring hiermee? Tips voor goede apparatuur?
En zijn ook de radiozenders hiermee te ontvangen?
Laatst gewijzigd door Zadowolony op di 20 nov 2018, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: DVB-t2 HEVC i.c.m. Pc



Bericht door TestCase »

Wij hebben een t2 gewoon bij de 'chinees', DX, Alie, Banggood.. Goedkoop en werkt prima onder W10. Wel betere antenne gekocht maar of dat altijd helpt?
Ja, radiozenders ook.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: DVB-t2 HEVC i.c.m. Pc



Bericht door Arie55 »

Ik dit pad ook bewandelt en ben er nog steeds mee bezig. Voor in de camper heb ik een dvb s / dvb t2 ontvanger gekocht. Daar werkt het naar behoren. Nu thuis er geen ontvangst meer is over de kabel, tenzij er een fors per maand neergeteld wordt voor die bagger zenders, neem ik deze ontvanger mee in huis. NL 1, 2 en 3 gaan prima. Na het journaal, uit met de zooi! Echter het gesleep met de ontvanger zint me niet echt. Dus zat ik een tijd te kijken naar een Raspbery pi met zo'n tv hat. Daar heb ik wat moeite mee, temeer er zat ingesteld moet worden en er iemand was, die de ontvangst kwaliteit niet je dat vond. Maar dit ding kan wel streamen over het thuis netwerk. Zo zou elke pc met VLC als ontvanger ingezet kunnen worden.
Zo kwam ik Vbox tv gateway tegen, die dit ook kan en out of the box werkt. Tot zo ver mijn bewandelde pad, want ik ben er nog steeds niet uit.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-t2 HEVC i.c.m. Pc



Bericht door Zadowolony »

Over de raspberry pi heb ik ook het eea gelezen, maar dat vind ik teveel gedoe ( ben een bedrijfskundige ict-er en geen technische....).

Zoiets? http://s.aliexpress.com/6Rniuaui

Of draadloos ook naar de ipad/pc/Android
http://s.aliexpress.com/ERfmQvIB
Ten aanzien van de laatste link heb ik China /Ali geappt. Ondersteuning van apple blijkt niet te werken ondanks de omschrijving dit wel suggereert....
Laatst gewijzigd door Zadowolony op di 20 nov 2018, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-t2 HEVC i.c.m. Pc



Bericht door Zadowolony »

En deze vond ik in een ander draadje, Telestar 5310506 https://telestar.de/produkt/digiporty-t2-mobile/

Maar de recensies in Duitsland lijken niet al te best.
Schuur
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 18:04
Locatie: Best

Re: DVB-t2 HEVC in combinatie met PC?



Bericht door Schuur »

Hallo heb deze bij eBay duitsland gekocht, Als de camper thuis staat of in Nederland N 1-2-3 plus regionale omroep.
In Duitsland ontvangst van Duitse zenders soms wel 9 maar soms ook geen,
Schermafbeelding 2018-11-22 om 17.31.30.png
Schermafbeelding 2018-11-22 om 17.31.30.png (265.76 KiB) 2233 keer bekeken
Johan
Buscamper Peugeot J5
Fiat ducato 2.0 JTD
Hobby optima ontour Ciroen jumper
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: DVB-t2 HEVC in combinatie met PC?



Bericht door Zadowolony »

Maar die kan niet aan de laptop gekoppeld worden, toch? Moeten we weer een tv meenemen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-t2 HEVC in combinatie met PC?



Bericht door Zadowolony »

Inmiddels een usb DVB t2 bij Ali besteld on black friday
http://www.mygica.com/product/t230/
En een snellere laptop (Surface)
Plaats reactie