i-phone/i-pod op de autoradio

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,

In mijn Fiat (Eura camper) zit een Zenec autoradio 3726
Bovenin dashbaord kistje zit een USB aansluiting waar je dus met kabel een i-phone op aan kunt sluiten om muziek af te spelen.
Dit kan ook over blue-tooth , voordeel met kabel is dat hij dan ook oplaad. Werkt goed geen probleem.
Ik heb echter ook nog een i-pod met 16GB muziek erop, als ik die net zo aansluit dan werkt het niet :bang:
Bij mijn volkswagen T5 op de pioneer autoradio werken beiden op de zelfde manier wel.
Iemand een idee hoe dat kan?

Gr.Louis
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door TestCase »

Misschien overbodige vraag, maar zet je die ipod wel in 'diskmode'? (Anders werkt het echt niet.)


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door Dorsthorst »

Eeeeeh, ik heb er nog nooit iets aan gewijzigd ????
De i-pod heeft altijd gewerkt op alle apparatuur waar ik hem op aansloot, dit is de eerste keer dat ie het niet doet.
Ik zou ook niet weten waar je dat kan instellen?
Het is zo'n kleine i-pod met een piepklein beeldschermpje een een soort van draaischijf waarmee je door de menu's schrolt...
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door TestCase »

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door Dorsthorst »

Ik heb dus een I-pod Nano 4e generatie heb ik aan de hand van de link die Kees gestuurd heeft gezien.
Ik moet vanavond maar eens even kijken of die instelling ergens zit..............
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door TestCase »

Zonder die diskmode gaat het echt niet werken op de Zenec. Normaal communiceert Itunes op een 'Apple eigen' manier maar dat kan die Zenec niet. Zit er geen diskmode op dan is het einde en jammer.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door Dorsthorst »

Kees,
Er zit geen diskmode op de i-pod nano, helaas.
Maar achterop de Zenec zit wel een audio aansluiting en er was bij aankoop ook een audiokabel mee geleverd, misschien kan ik daar nog wat mee.
De Zenec moet er toch nog uit voor de subwoofer aansluiting, wellicht kan ik dan de audio uit proberen......
Heb jij ook zo'n Zenec in jouw eura?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door TestCase »

Via de audio moet lukken, is alleen nummerkeuze via de ipod en niet de radio. Wij hebben een andere radio Weet ff niet meer welke, Zenith? Vind ik niet zo belangrijk.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
aho
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 19:58

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door aho »

wie weet helpt het volgende: ik herken de situatie, als ik er een USB stick in plug met ong. 2 Gb aan muziek doet ie het wel, maar als ik USB-stick helemaal vul met muziek (bijv. 8GB) doet ie het niet. Ik denk dat het ligt aan het indexeren van de ZENEC, die zet eerst alle muziek op rijtje, zodat je bijv. direct naar een bepaald album kunt springen op je scherm van de Zenec. Maar bij grotere bestanden loopt de indexering vast of kan die niet aan. Overigens kan het indexeren van die 2 GB ook wel ruim een minuut duren. Kwestie van uitproberen. Streamen via de IPhone via Bluetooth is trouwens (inderdaad) geen probleem, dat gaat gewoon goed!
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door Dorsthorst »

Beste Aho,

Dat ga ik dus eens uitproberen , ik zet de muziek op een stick en kijk wat er dan gebeurt .

Bedankt.

Overigens Kees, het is wel belangrijk welke radio erin zit , deze Zenec heeft ook ingebouwde navigatie..................
Niet eenvoudig te bedienen deze radio, je moet je er echt in verdiepen...............
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: i-phone/i-pod op de autoradio



Bericht door TestCase »

Radio's met usb ingang gaan er vanuit dat je een 'disk' aansluit, ze spreken echt het itunes protocol voor je ipod niet.
Maar probeer gerust ik leer graag bij. Overigens indexeert mijn ?? radio 16GB prima.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie